قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > این هفت سوال موفقیت شما را در زندگی پیش بینی می کند

این هفت سوال موفقیت شما را در زندگی پیش بینی می کند

موفقیت تنها به پیشرفت تان در کسب و کار محدود نمی شود. بلکه دیگر جوانب زندگی ، مانند ایجاد تعادل در کارو زندگی ،دنبال کردن آرزوها و اهداف مختلف زندگی و پذیرفتن شرایط و جایگاه فعلی زندگی تان را نیز در بر می گیرد. با این حال نشانه هایی اثبات شده وجود دارد که نشان می دهند آیا در زندگی به موفقیت خواهید رسید یا نه ؟.

در ادامه این مطلب با سوالاتی مواجه می شوید که پیش بینی می کنند آیا در آینده تان بال می گشایید و به سوی موفقیت و اهداف تان پرواز می کنید یا در آشیانه فعلی تان باقی می مانید؟.

۱- آیا رویکردی باز دارید و از لحاظ ذهنی آماده پیشرفت هستید ؟

برخی افراد معتقدند که شخصیت ، هوش و خلاقیت انسان تغییر پذیر نیست ؛ این افراد از لحاظ شخصی با سرعت پایینی پیشرفت می کنند ، زیرا می خواهند به جای تلاش برای بهبود شخصیتی ، هوشی و قوه تخیل شان از شکست فرار کنند. اما افرادی  که ذهنیت شان براساس رشد و پیشرفت شکل گرفته است ، شکست را به عنوان درسی در نظر می گیرند که بر اساس آن می توانند به پیشرفت و موفقیت برسند.

آنها چالش را با آغوش باز می پذیرند و از شکست ها جان سالم بدر می برند. انتقاد ها را به جان خریده و به آنها عمل می کنند و بدین شکل به اهداف شان می رسند.

۲- آیا اهداف تان را به مانند رازی در سینه حفظ می کنید ؟

روانشناس ها در کمال شگفتی می گویند اگر با کسی در مورد اهداف شخصی خود صحبت کنید، احتمال کمی دارد که بتوانید آنها را به واقعیت تبدیل کنید. درک سیلورز که سخنرانی تحت عنوان « رازهای تان را در سینه حبس کنید » برگزار کرده بود، می گوید: انسان برای رسیدن به اهداف خود باید قدم هایی در آن مسیر برداشته ، به سختی تلاش کند و تارسیدن به هدفش از پای نایستد .اما زمانی که در مورد اهداف تان با کسی صحبت می کنید و آنها را از ماموریت تان با خبر می کنید ؛ ذهنتان دچار این اشتباه می شود که انگار از قبل به آن هدف رسیده اید و بدین ترتیب انگیزه تان را از دست می دهید.

۳- آیا شاد هستید ؟

مثبت اندیشی نکته اصلی رسیدن به موفقیت است و شاد بودن یکی از زیر شاخه های مثبت اندیشی است.این لزوما” به معنای رضایت از زندگی و عدم تلاش برای رسیدن به اهداف و موفقیت های بزرگتر نیست ؛ بلکه به این معنی است که از مرحله زندگی تان راضی باشید و از آن لذت ببرید.

جرج ویان ، روانکاو و نویسنده کتاب « بهشت و جهنم » معتقد است که عشق کلیدی مهم در رسیدن به شادی است. حتی اگر فردی غرق در موفقیت کاری، ثروت و سلامت باشد ، نمی تواند بدون وجود عشق در زندگی اش به شادی واقعی دست یابد.

۴- آیا عزت نفس زیادی دارید ؟

برای رسیدن به قله موفقیت باید شایستگی های لازم برای رشد و پیشرفت را داشته باشید.«کتی کی و کلر شیپ »من، می گویند: عزت نفس پایین به انفعال و عدم تلاش می انجامد؛ اگر فردی فردی بر اساس برنامه عمل فردی خود پیش برود ، انرژی و اعتماد کافی برای موفقیت را به دست خواهد آورد.

۵- آیا دقیقا همان فردی هستید که می خواستید باشید؟

تقلید از ویژگیهای رفتاری رهبران موفق کسب و کار به معنای مصنوعی بودن و کنار گذاشتن خود واقعی تان نیست ،بلکه به این معنا است که می خواهید نسخه جدید و بهبود یافته ای از خودتان را عرضه کنید. نقش بازی کردن تا حدودی به شما کمک می‌کند که تا اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید.

۶- آیا جاه طلب هستید ؟

یک ویژگی خاص شخصیتی که بارها و بارها در موفق ترین انسانهای دنیا دیده شده است ، جاه طلبی است. آنجلا داک ورث ، روانشناس ، هم بر روی کودکان و هم بزرگ سالان تحقیق کرده و متوجه شده است که افراد جاه طلب ، افرادی هستند که اهدافی دارند و برای رسیدن به آنها به سختی تلاش می کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که اگر انگیزه کافی وجود داشته باشد ، همه مردم می توانند جاه طلبی را تجربه کنند.

۷- آیا ریسک پذیر هستید ؟

افراد جاه طلبی که رویا ها و اهدافی در زندگی دارند، تا حدود زیادی هم خطر پذیر هم هستند. امری که شاید برای دیگران تا حدود زیادی دشوار باشد. گاهی ممکن است در طول مسیر به بحرانی برخورد کنید ، اما گر به خوبی آن را مدیریت کنید و خطراتی را به جان بخرید ؛ ممکن است همان بحران به بزرگترین موفقیت زندگی تان بدل شود.

منبع

کریستین دنلی گرینر

ترجمه شادی حسن پور

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید