قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > وب و اینترنت > “هکرهای مثبت” در همایش سالانه “کلوب کامپیوتری هرج و مرج”

“هکرهای مثبت” در همایش سالانه “کلوب کامپیوتری هرج و مرج”

شعار امسال این کنگره “کاری بکن” یا به زبان محاوره آلمانی “Tu wat” است. این نام با هدف تشویق هکرها و اکتیویست‌ها به اجتناب از منفعل ماندن و انجام اقدامی در راستای اهداف این کنگره انتخاب شده است.

"هکرهای مثبت" در همایش سالانه "کلوب کامپیوتری هرج و مرج"
“هکرهای مثبت” در همایش سالانه “کلوب کامپیوتری هرج و مرج”

در این گردهمایی سالانه “کلوب کامپیوتری هرج و مرج” اکتیویست‌ها و هکرها در مورد پیشرفت‌های مهم، بحث برانگیز و بعضا خطرناک در فناوری آی تی و جامعه‌ای که هرچه بیشتر از طریق شبکه‌ها به هم متصل می‌شود، هشدار می‌دهند.

به چالش کشیدن نقاط ضعف جامعه دیجیتال از جمله بانک‌داری الکترونیک، سیستم خرید و رزرو سفرهای هوایی، نرم افزار کنترل موتورهای گازوئیلی، تحصیلات دیجیتال در مدارس و هوش مصنوعی از موضوعات دیگری است که در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

“کلوب کامپیوتری هرج و مرج” در کشور آلمان یک مجمع هکری بزرگ در سراسر اروپا است که در راستای برقراری حقوق دیجیتال افراد تلاش می‌کند.

همایش CCC یا Chaos Communication Congress هر سال از سوی “کلوب کامپیوتری هرج و مرج” برگزار می‌شود و در آن تمام هکرهای دنیا دور هم جمع می‌شوند و در مورد مسائل کامپیوتری زمان تبادل نظر می‌کنند.

یکی دیگر از مسائل مورد بحث در همایش امسال در شهر لایپزیگ، پمپ برق یا ایستگاه شارژ اتومبیل‌های الکتریکی است که طبق پژوهش‌های تازه نقاط ضعفی در سیستم‌ ایمنی آنها شناسایی شده است.

کلیشه‌ای که اغلب هکرها با آنها شناخته می‌شوند، مانند حمله و دستبرد به کامپیوترهای شخصی یا حساب‌های بانکی و یا خرابکاری در سیستم‌های شهری و ایمنی و… در مورد اعضای این کلوب صادق نیست، زیرا آنها خود را هکرهای مثبت می‌دانند که به رفع نواقص، اشکالات و ضعف‌های جامعه دیجیتال می‌پردازند.

این کلوب با ۵۵۰۰ عضو بزرگترین انجمن هکرهای اروپا محسوب می‌شود که هر ساله هفته آخر ماه دسامبر چنین همایشی را برگزار می کند. همایش امسال نیز تا روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷ / ۹ دی ۱۳۹۵ در شهر لایپزیگ برپاست.

در همایش “کلوب کامپیوتری هرج و مرج” امسال که از ۲۷ تا ۳۰ دسامبر در شهر لایپزیگ برگزار می‌شود بیش از ۱۵ هزار نفر شرکت می‌کنند.

منبع: دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید