قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چرا این افراد هرگز جوش نمی زنند؟

چرا این افراد هرگز جوش نمی زنند؟

همه ما دور و یر ما افرادی را می شناسیم که پوست صورتشان صاف  و شفاف است.باعث تعجب ماست که چرا صورت آنها هیچ وقت جوش نمی زند.در این مطلب کشف خواهیم کرد که چرا این افراد هرگز جوش نمی زنند؟

وظیفه چربی های پوست نرم کردن است اما گاهی بسته شدن منافذ پوست باعث حبس این چربی ها زیر پوست شده و باعث جوش و آکنه می شود.

 چرا این افراد هرگز جوش نمی زنند؟
چرا این افراد هرگز جوش نمی زنند؟

۱-همیشه صورتشان را می شویند:

شستشوی صورت در جلوگیری از ایجاد جوش مؤثر است. استفاده از یک شوینده ی ملایم صورت که آلودگی ها، چربی ها و مواد آرایشی را به شکلی مؤثر از پوست پاک کند، به حفظ سلامت پوست کمک خواهد کرد. اما نکته ی کلیدی این است که هر شب صورت تان را واقعا بشویید. اگر از شستشوی روزانه ی صورت تان غفلت کنید، آلودگی ها، چربی ها و مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود می کنند و در نتیجه جوش می زنید.

۲- تلفن همراه شان را تمیز می کنند

اگر گوشی خود را مرتبا با دستمال یا تکه پنبه ی آغشته به الکل تمیز نکنید، در همان چند دقیقه ای که آن را به صورت تان می چسبانید، علاوه بر آنکه آلودگی های سطح گوشی را به پوست خود منتقل می کنید، پوست ساییده می شود و بنابراین ممکن است جوش بزنید.

۳- هرگز به صورت شان دست نمی زنند

اگر دائما به صورت تان دست بزنید ممکن است جوش بزنید. وقتی صورت تان را به کف دست تان تکیه می دهید، پوست در اثر ساییده شدن، ملتهب می شود و آلودگی ها و چربی هایی که از این طریق به پوست تان منتقل شده اند منافذ پوست را مسدود می کنند.

۴- روبالشی خود را مرتباً عوض می کنند

اگر تقریبا هر سه یک روز بار روبالشی خود را عوض نکنید، آلودگی و چربی ها روی روبالشی انباشته می شوند و وقتی شب ها صورت تان را روی آن می گذارید این مواد منافذ پوست تان را مسدود می کنند. جنس روبالشی تأثیری در انباشت آلودگی ها و چربی ها ندارد اما یکی از روش های متخصصان پوست برای جوان نگه داشتن پوست خود استفاده از روبالشی هایی است که جنس نرمی دارند و پوست را کمتر ساییده می کنند.

۵- هرگز پوست شان را دستکاری نمی کنند

کندن یا خاراندن جوش ها منجر به زخم شدن، طولانی شدن روند بهبودی و حتی باقی ماندن جای زخم می شود. به علاوه، روی دست های همه ی ما باکتری وجود دارد، بنابراین با دست زدن به صورت تان، این باکتری ها را به پوست تان منتقل می کنید و این مسأله منجر به عفونت بیشتر می شود.

۶- مرتبا موهای خود را می شویند

چربی طبیعی ای که از پوست سر برای محافظت از موها تولید می شود می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست صورت و ایجاد جوش شود. شستن موها به از بین رفتن چربی اضافی پوست سر و موها کمک می کند و به این ترتیب چربی خط پیشانی و خود پیشانی را به حداقل می رساند. به علاوه، برای آرایش موهایتان از محصولات سنگین و چرب استفاده نکنید. تماس دست با پیشانی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شود.

۷-لوازم آرایشی شان را با دیگران شریک نمی شوند

هرگز از لوازم آرایشی دیگران استفاده نکنید چون استفاده ی مشترک از لوازم آرایشی باعث انتقال باکتری ها می شود. در فروشگاه های لوازم آرایشی هم هرگز لوازم آرایشی تست را روی صورت تان خود امتحان نکنید اما می توانید آن ها را روی دست هایتان بزنید.

منبع:روزیاتو-مدیکال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید