قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چرا نباید قهوه را با معده خالی بخورید؟

چرا نباید قهوه را با معده خالی بخورید؟

از فواید نوشیدن قهوه گفتیم، اما نوشیدن آن هم آدابی دارد. نوشیدنی محبوب ۶۳ درصد آمریکایی‌ها برای شروع روز قهوه است. با این همه چرا نباید قهوه را با معده خالی بخورید؟

چرا نباید قهوه را با معده خالی بخورید؟
چرا نباید قهوه را با معده خالی بخورید؟

مصرف قهوه با معده خالی و در اوایل صبح، قبل از وعده صبحانه، می‌تواند سطح کورتیزول را در بدن شما افزایش دهد. از لحظه‌ای که چشم‌های خود را باز می‌کنید، این هورمون که مسئول تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز و متابولیسم و پاسخ استرس است، منتشر می‌شود. وقتی شما کافئین را با معده خالی مصرف می‌کنید، سطح کورتیزول به اوج خود می‌رسد و بدن را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

به گزارش Readersdigest؛ در مطالعه‌ای که تاثیرات مربوط به نوشیدنی‌های کافئین‌دار را در میان دانشجویان پزشکی ارزیابی می‌کرد، نشان داده شد دانشجویانی که این نوشیدنی‌ها را با معده خالی دریافت می‌کردند، بیشتر در معرض تغییرات خلقی و استرس قرار می‌گرفتند.

قهوه دستگاه گوارش را تحریک و محیط آن را اسیدی می‌کند. با افزایش اسید معده شما دچار سوزش سر دل و حتی زخم معده خواهید شد. افزایش سرعت قلب و لرزش اندام از اثرات ثابت شده دیگرند. اینها اثرات جسمی نوشیدن قهوه با معده خالی هستند.

افزایش اسید معده باعث تغییرات خلقی، ترس و سطوح بالای اضطراب می‌شود. در واقع اسید معده فرد را مستعد ابتلا به افسردگی نیز خواهد کرد.

اگر شما نیز مستعد ابتلا به اضطراب کنترل نشده هستید، همین حالا عادت نوشیدن قهوه با معده خالی را کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید