قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

با افزایش هر روزه مگاپیکسل در دوربین‌های عکاسی این سوال مطرح می‌شود که چشم انسان نهایتا تا چه میزان می‌تواند این افزایش کیفیت را درک کند و چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

چشم انسان چند مگاپیکسل است؟
چشم انسان چند مگاپیکسل است؟

چشم انسان و دوربین‌های عکاسی

کیفیت عکاسی در دوربین‌های عکاسی و موبایل ها در حال افزایش است بتازگی دوربین‌های موبایل‌های پرچمدار می توانند با ۱۰۸ مگاپیکسل عکاسی کنند اما کیفیت چشم ما چقدر است و تا چه میزان می تواند این افزایش کیفیت را درک کند؟

در این باره مقاله‌ای در رسانه های تکنولوژی جهان توسط دکتر راجرام کلارک منتشر شده است و با شبیه سازی ها انجام شده مگاپیکسل حدودی چشم انسان ۵۷۶ مگاپیکسل برآورد شده است.

 البته این نکته را باید دانست که روش آنالیز اطلاعات توسط مغز انسان با دوربین های عکاسی متفاوت است. مغز انسان اطلاعات گرفته شده از دو چشم را در کنار هم قرار می دهد و با حرکت های سریع چشم اطلاعات را کنار هم قرار می دهد و یک تصویرسازی جامع را انجام می دهد. در اصل چشم انسان پیکسل ها را بصورت ترکیبی با هم تلفیق می کند.

این محاسبات اگر درست انجام شده باشد یعنی چشم انسان فیلم‌هایی با کیفیت هشت کی را می تواند درک کند و افزایش بیشتر از این میزان دیگر تفاوتی برای چشم ما نخواهد داشت.

در حال حاضر شرکت دوربین سازی قصد دارند تا دو سال آینده دوربین های خود را با توانایی ضبط هشت کی وارد بازار کنند.    

  احتمالا در دو سال آینده پرچمداران موبایل توانایی ضبط تصاویر متحرک با کیفیت هشت کی را خواهند داشت. این کیفیت چهار برابر کیفیت چهار کی کنونی است.

بهترین دوربین‌های جهان

تیپا معتبرترین رده بندی دوربین‌های عکاسی در جهان است این رده بندی بهترین دوربین‌های سال را معرفی کرده است.

بر اساس این رده بندی که بخش‌های مختلفی دارد در بین دوربین‌های دی اس ال آر پیشرفته، دوربین کانن دی ۹۰ بهترین شناخته شد. این دوربین که قیمتی حدود هزار و ۲۰۰ دلار دارد می تواند فورکی با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند و از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاه می کند این سنسور از نوع سامانه پیشرفته تصویر نوع سی است.

کانن دی ۹۰ می تواند برای روزنامه نگاران گزینه مناسبی باشد.

در بخش دوربین‌های فول فریم تخصصی، دوربین سیگا فول فریم اف پی بهترین شناخته شده است . این دوربین بدون آینه از سنسور ۳۵ میلی متری فول فریم استفاده می کند و قیمتی در حدود هزار و ۹۰۰ دلار دارد. این دوربین قابلیت های عکاسی و فیلمبرداری مناسبی دارد.

در بخش دوربین فول فریم حرفه ای، دوربین سونی آلفا هفت آر مارک چهار به عنوان بهترین انتخاب شد. این دوربین از سنسور فول فریم ۶۱ مگاپیسکلی استفاده می کند.در این دوربین از فناوری  پیکسل شیفت استفاده شده است که می تواند عکس های ۲۴۰ مگاپیکسلی بگیرد این دوربین حدود سه هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

برترین دوربین در زمینه فیلمبرداری هم دوربین پاناسونیک اس یک اچ شناخته شد. این دوربین از سنسور فول فریم استفاده می کند و می تواند تصاویر چهار کی را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با بیت ریت بالا و دینامیک رنج ۱۴ فیلمبرداری کند. قیمت این دوربین حدود چهار هزار دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید