قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > چطور در مبارزه کاهش وزن پیروز شویم؟

چطور در مبارزه کاهش وزن پیروز شویم؟

با سختی هر چه تمام رژیم می گیرید و خوشحال از اینکه چند هفته اول کاهش وزن چشم گیری دارید اما ناگهان ترازو سکته می کند ، هیچ اتفاقی نمی افتد وزن کم نمی کنید و ….

اگر این اتفاقات برای شما هم افتاده به ترازوی خانه شک نکنید به جای آن خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

 وقتی شما یک برنامه رژیم غذایی و ورزش را برای کاهش وزن انتخاب می کنید بدن شما آماده کاهش وزن می شود و شما همچنان خوشحال به برنامه خود ادامه می دهید ، اما بدن انسان بسیار هوشمندانه طراحی شده است و به سرعت خودرا با هر شرایطی وفق می دهد.

در هفته های اول برنامه لاغری خود شما یک تغییر اساسی مثل خوردن کم غذا ، ورزش بیشتر و … در سیستم بدن خود اعمال می کنید و در حقیقت بدن خود را غافلگیر می کنید.

اما این تغییرات موقتی هستند  و همزمان با کاهش وزن شما با کاهش عضلات هم مواجه می شوید که نتیجه آن کاهش سوخت و ساز بدن هم هست.

در واقع کالری که شما می سوزانید مساوی کالری است که شما دریافت می کنید نتیجه آن همین شرایطی است که می بینید.

باید تغییری ایجاد کنید!

شما می توانید میزان تمرینات ورزشی خودرا بیشتر کنید.مثلاٌ ۵۰۰ متر با سرعت بالا راه بروید و سپس ۱ دقیقه استراحت کنید.

یا ۱۰ تا  ۱۵ دقیق تمرینات بالاتنه یا پایین تنه انجام دهید اینطوری نتیجه بیشتری نسبت به تمرینات قبلی خواهید گرفت.حفظ روال فعلی شما را در همین جایی که هستید نگه می دارد.

وقتی ورزش می کنیم یک شوک و استرس به بدن مان وارد می کنیم و به آن چیزی را می خواهیم تحمیل می کنیم و از بدنمان می خواهیم کاری که ما می خواهیم را انجام دهد.بدنمان سعی می کند خودرا بافشار وارده منطبق کند.

دیدگاهتان را بنویسید