قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چطور مغزمان را تقویت کنیم؟

چطور مغزمان را تقویت کنیم؟

فعالیت ذهنی ، خطر ابتلا به فراموشی را در آینده کاهش می دهد.به گفته محققان پزشکی پنسیلوانیا ، فعالیت مستمر برای حفظ سلامتی و تقویت مغز ضرورت دارد.افرادی که مغز فعالی دارند بعدها عملکرد ادراکی بهتری خواهند داشت.فعالیت مستمر نیز در این زمینه سودمند است.ورزش نه تنها به مقابله با فراموشی در آینده کمک می کند ، بلکه به سود کسانی است که در حال حاضر علائمی از افت عملکرد ذهنی نشان می دهند.

چطور مغزمان را تقویت کنیم؟
چطور مغزمان را تقویت کنیم؟

البته فعالیت جسمانی تنها تقویت کننده مغز نیست.بر اساس تحقیقات ، فعالیت ذهنی نیز به همان اندازه مهم است ؛ چرا که به کاهش خطر ابتلا به اختلا ل های ادراک و یا عدم پیشرفت این بیماری در مراحل ابتدایی کمک می کند.در واقع هم فعالیت ذهنی و هم فعالیت جسمی می تواند به تقویت روحیه شما کمک کند و به عملکرد بهتر مغز منتهی شود.گاهی فکرهای بزرگ ، مارا به دردسر می اندازد و ما به خاطر آنچه که در آینده ممکن است پیش بیاید و آنچه در گذشته اتفاق افتاده است ، غصه بخوریم.ممکن است احساس افسردگی و دلسردی بکنیم.لازم است چند قدم دور شویم و از این چرخه بیرون بیاییم.

تکنولوژی یک شمشیر دو لبه است که می تواند بسیار سودمند باشد اما در عین حال با اطلاعات بیش از حد ما را خسته کند ، مزاحممان شود و حواسمان را پرت کند.همچنین اگر در آن واحد یک کار را انجام دهید ، بهتر می توانید تمرکز کنید.تنها درصد اندکی از افراد می توانند همزمان چندین کار را به طور موثر انجام دهند، خلبانها یا رانندگان فرمول یک و رالی.

برای تمرین هوشیاری ، اولویت خودرا روی زمان حال بگذارید.مراقبه تمرینی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی گردد و به تقویت هوشیاری نیز کمک می کند.در طول روز چندین بار برای اندیشیدن به خود تان استراحت بدهید و ببنید چه خبر است.به حواس پنج گانه خود توجه کرده و همه آنها را درگیر کنید.سرعتتان را کم کنیدو از خودتان بپرسید که چه می بینید؟ چه احساس دارید؟ چه بویی می آید و چه طعمی را احساس می کنید؟ محققان می گویند این کاهش سرعت و تمرین هوشیاری می تواند به کم شدن فشار خون ، کاهش استرس و تسکین دردهای مزمن کمک کند.زندگی کردن در لحظه به معنای پذیرفتن آن است وراهی برای تغییر وبهتر کردن اوضاع برای خودمان است.

منابع:

مجله موفقیت- سولماز فروتن

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید