قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > چه چیزی را جایگزین شیر کنیم؟

چه چیزی را جایگزین شیر کنیم؟

کسانی که از رژیم غذایی خالی از لبنیات استفاده می کنند تعداد بیشماری انتخاب دیگر دارند تا بدون قربانی کردن طعم مواد مغذی مورد نیاز خود را از دیگر منابع تامین کنند. این مشکل چه آلرژی، گیاه خواری، یا دیگر مشکلات سلامتی باشد بسیاری از مردم مصرف لبنیاتی که از شیر گاو درست شده است را متوقف کرده اند.

چه چیزی را جایگزین شیر کنیم؟
چه چیزی را جایگزین شیر کنیم؟

جایگزین های شیر کم چرب و بدون چربی: در این سالها انتخاب های شیر غیر لبنی بسیار زیاد شده، در ادامه چند نمونه از این شیرها را معرفی میکنیم:

شیر بادام

بهترین نوع شیر بادام معمولا از بادام زمینی، آب فیلتر شده و مقداری مواد شیرین کننده ساخته می شود. با این حال می توانید عنوان غیر شیرین شده ی این محصولات را نیز پیدا کنید. اگر بخواهیم این شیر را توصیف کنیم اینچنین است شیری غیر لبنی، مقداری شیرین و همراه با طعم ملایمی از بادام. مزه ی آجیلی که شیر بادام دارد می تواند در انواع دسر استفاده شود.

شیر نارگیل

این نوع شیر نارگیل را با انواعی از آن که در قوطی به فروش می رسد اشتباه نگیرید این شیر نارگیل ها مانند شیر معمولی داخل پاکت فروخته می شوند. این محصولات شیر نارگیل سبک هستند و روی آنها نوشته ای با عنوان اسانس نارگیل وجود ندارد، این نوع شیر را نیز می توانید به عنوان یک جایگزین خوب استفاده کنید.

شیر سویا

شیر سویا یک جایگزین کلاسیک و کامل برای شیر است. این شیر طعمی دارد که بعضی آن را دوست دارند و بعضی اصلا خوششان نمی آید. با این حال شیر سویا یکی از رایج ترین جایگزین های شیر است. این شیر از دیگر جایگزین ها چربی و پروتئین بیشتری دارد، که آن را جایگزین مناسبی برای شیر در پخت و پز نیز می کند. اما این را هم به یاد داشته باشید شاید طعم شیر سویا در چیزی که میپزید کمی تاثیر بگذارد.

منبع دکتر کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید