قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > اسرار خانه داری > دکوراسیون خانگی > چه کارهایی فضای کار و زندگی ما را سرشار از انرژی مثبت می کند؟

چه کارهایی فضای کار و زندگی ما را سرشار از انرژی مثبت می کند؟

چه کارهایی فضای کار و زندگی ما را سرشار از انرژی مثبت می کند؟
چه کارهایی فضای کار و زندگی ما را سرشار از انرژی مثبت می کند؟

تغییراتی کوچک ،تاثیراتی بزرگ

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر روحیه افراد انرژی مثبتی است که از محیط اطراف دریافت می کند. چیدمان محیط خانه و محل کار بی شک تاثیر عمیقی بر عملکرد هر فردی دارد. شاید در نگاه اول این موارد آن قدر ها هم مهم به نظر نرسد. اما زمانی را تصور کنید که در محیطی با دکوراسیونی دلنشین قرار دارید. قطعا آن لحظه با خودتان می گویید که چقدر انرژی مثبت موجود در این فضا زیاد است. همه ما خیلی وقتها بر روی رفتار ،عادات و نگرش مان نسبت به زندگی فکر می کنیم که بتوانیم با تغییراتی در همین راستا با انرژی مثبت بیشتر و پرنشاط تر زندگی کنیم اما نسبت به این مسئله بی توجه هستیم که جو حاکم بر هر فضایی از تاثیر گذار ترین عواملی است که بر روحیه هم فردی تاثیر مثبت دارد و با انتخاب هایی مناسب حاصل می‌شود.

فضا را متعادل کنید

در علم فنگ شویی گفته می‌شود سطخ انرژی یک خانه ارتباط مستقیم با نوع چیدمان فضا دارد. این موضوع بسیار گسترده است و با جزییاتی کامل به بررسی فضاهای مختلف خانه وتاثیر آن بر روحیه افراد می پردازد ؛ مثلا چوب از مواردی است که گفته می‌شود انرژی منفی خانه را دفع می کند. همچنین آنها می گویند که اگر آشپزخانه شما چیدمانی از جنس چوب دارد در کنار اجاق گاز یا حتی شومینه از ظروف سفالی با رنگ های خاکی و خنثی استفاده کنید تا از تاثیر عنصر آتش برروی چوب کم کند و فضا متعادل به نظر برسد.

گلدان های گل را فراموش نکنید

چه کسی می تواند منکر تاثیر مثبت گل و گیاه در فضای خانه شود؟ گلدان های گل نماد کوچکی از طبیعت زنده فضای بیرون است. به همین خاطر تونالیته های مختلف برگ های سبز و گلهای زیبا به خانه شما جان می بخشد و فضا را سرشار از انرژی های مثبت می کنند ؛ حتما می دانید که نگاه کردن به رنگ سبز گل برگهای گیاهان ، منجر به آرامش ذهن می شود و به شما کمک می‌کند تا راحت تر نفس بکشید. به همین خاطر توصیه بسیاری از کارشناسان استفاده از گلدان های گل در محل کار و زندگی است تا بتوانید رشد آنها را از نزدیک احساس کنید.

رنگها به فضای خانه انرژی می بخشند

این روزها سبک دکوراسیون مدرن بسیار فراگیر تر شده است ، به همین دلیل بسیاری از جوانان خانه ای به رنگ سفید یا رنگهای خنثی می پسندند. البته در این بین افرادی هستند که از رنگهای مکمل در کنار این رنگ های خنثی استفاده می کنند. حضور تونالیته های مختلفی از رنگهای سبز ، زرد ، آبی ، نارنجی و غیره در خانه ، انرژی مثبت پخش می کند و حتی بر روی شادی اعضای خانواده تاثیر مستقیم دارد. در واقع حضور رنگهای شاد ، تهیه یک آکواریوم مناسب و … باعث می‌شود که انرژی مثبت در فضا جریان پیدا کند.

مقابله با دشمن اصلی انرژی های مثبت خانه

خیلی ها معتقدند به هم ریختگی دشمن اصلی انرژی های مثبت خانه است و فضا را راکد می کند. اما اگر زمان کار کردن عادت دارید دور و برتان شلوغ باشد اما به راحتی در بین کاغذ و پرونده های روی میز تان آن نامه اداری را که می خواهید پیدا می کنید نگران نباشید چون نشان میدهد که شما به فضای شلوغ اطرافتان اشراف دارید واین مساله آزارتان نمی دهد. البته اگر زمانیکه کارتان تمام می‌شود هم میزتان را مرتب نمی کنید یا در هنگام پخت و پز وسایل اضافی را که از آن استفاده کردید مرتب نمی کنید و این موارد زیاد برای شما تکرار می شود ، احتمالا شما فردی بی نظم هستید. یادتان باشد رعایت نکردن بهداشت و نظافت از عوامل مهمی است که اعضای خانواده را کسل و بی حوصله می کند. پس اگر هر روز برای رفتن به محل کار دنبال لباس های تان می گردید و وسایل تان را پیدا نمی کنید باید کمی به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید.

منابع:مجله موفقیت

گروه تولید محتوای میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید