قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چه کار کنیم که دربرابرسرماخوردگی مقاوم باشیم

چه کار کنیم که دربرابرسرماخوردگی مقاوم باشیم

سیستم ایمنی شما دوست شما است و بدن شما را از عفونت محافظت می کند.از او حمایت کنید همانطور که از دوستان واقعی خود می کنید.

وظیفه سیستم ایمنی بدن شما ایجاد، ذخیره و توزیع گلبول های سفید خون است که با باکتری ها و ویروس هایی که به بدن شما وارد می شوند، به خصوص در فصل سرد و آنفلوآنزا مبارزه می کنند.

چه کار کنیم که دربرابرسرماخوردگی مقاوم باشیم
چه کار کنیم که دربرابرسرماخوردگی مقاوم باشیم

اطلاعات درستی درباره سیستم ایمنی بدن وجود ندارد .در این مقاله به برخی از تصورات نادرست و درست مربوط به سیستم ایمنی بدن و نحوه عملکرد آن  اشاره می کنیم.

خوردن میوه ها و سبزیجات سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد.

واقعیت

مامان و بابا حق داشتند وقتی به شما می گفتند میوه ها و سبزیجات خود را بخورید. مطالعات نشان می دهد که افرادی میوه و سبزیجات  می خورند کمتر بیمار می شوند. مواد مغذی موجود در آنها می توانند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند تا با ویروس ها و باکتری مبارزه کنند.

خواب کافی تاثیری در سیستم ایمنی بدن شما ندارد.

نادرست

یک رابطه قوی بین خواب و یک سیستم ایمنی سالم وجود دارد.اما نه هر خوابی ، خواب ترمیم کننده که باعث شود بدن شما به آمادگی وانرژی کامل برسد .

نیاز به خواب در هرفرد متفاوت است، اما اکثر بزرگسالان به ۷-۸ ساعت در شب نیاز دارند. نوجوانان  به ۹-۱۰ ساعت ، بچه های مدرسه به حداقل ۱۰ ساعت نیاز دارند، پیش دبستانی ها نیاز به ۱۱-۱۲ ساعت و نوزادان نیازبه ۱۶-۱۸ ساعت خواب نیاز دارند.

اگر کمتر از نیاز بدن خود بخوابید، یک کسری خواب ایجاد خواهید کرد و نمی توانید با خوابیدن در تعطیلات آخر هفته آنرا جبران کنید. زمانی که می دانید می توانید حداقل ۷ ساعت بخوابید، به رختخواب بروید.

مثبت اندیشی سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد.

واقعیت

مثبت اندیشی ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد. یک مطالعه درباره  دانشجویان حقوق نشان داد که سیستم ایمنی آنها با اندیشه های آنها درمورد دانشکده ، هماهنگ است. هنگامی که آنها در مورد دانشکده احساس خوبی داشتند، سیستم ایمنی بهتر داشتند. هنگامی که آنها نگران بودند، سیستم ایمنی بدنشان ضعیفترمی شد.

وقتی که سرفه می کنید دهان خود را ببندید.

واقعیت

سرفه، عطسه کردن و یا حتی صحبت کردن در نزدیکی کسی که مبتلا به آنفولانزا است، هنگامی که قطرات ویروس به هوا می رسد، شما را بیمار می کند.

اگر بیمار هستید سعی کنید در خانه بمانید.اگر دستمال ندارید هنگام عطسه وسرفه جلوی دهانتان را با آرنج یا بازوی خود بگیرید.اگر شما سالم هستید و دیگران در اطراف شما مریض هستند، حداقل ۲ متر فاصله بگیرید.

همچنین، از آنجا که میکروب ها می توانند بر روی سطوح سخت مانند دستگیره در، ساعتها فعالیت کنند، دست ها را بشویید و زیاد صورتتان را لمس نکنید.

مکمل های ویتامین می توانند به شما کمک کنند سریعتر خوب شوید.

نادرست

مصرف یک مولتی ویتامین روزانه احتمالا ایده خوبی است که اگر بخورید، سالم بمانید. اما مصرف مولتی  ویتامین یا مکمل برای کمک به سیستم ایمنی بدن اثبات نشده است.                                

کودکان نیاز به مکمل های ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن شان دارند

نادرست

ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای بچه ها مهم هستند، اما آنها باید آنها را از خوردن غذاهای مغذی دریافت کنند.در صورتیکه فرزند شما نیاز به مکمل داشته باشد باید پزشک آنرا تجویز کند.

به یاد داشته باشید: اگرچه شما می توانید ویتامین ها را بدون نسخه خریداری کنید، آنها هنوز دارو هستند و اگر بیش از حد مصرف کنید، ممکن است مسموم شوید.

ورزش بر سیستم ایمنی اثر ندارد.

نادرست

در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین تمرینات ورزشی  و حفظ سیستم ایمنی بدن انسان وجود ندارد، با این حال منافع زیادی در ورزش کردن وجود دارد. فشار خون را پایین و  وزن بدن را تحت کنترل نگه می دارد، و می تواند شما را از بیماری های خاص محافظت می کند. پس حرکت کنید.

منبع:

Myths vs. Facts About Your Immune System

دیدگاهتان را بنویسید