قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > چگونه به طور موثر کالری بسوزانیم

چگونه به طور موثر کالری بسوزانیم

اگر برای سلامتی تان اهمیت قائل هستید و بطور مرتب ورزش می کنید،در این مقاله بررسی می کنیم چگونه به طور موثر کالری بسوزانیم ؟

خوشبختانه راه های مختلفی وجود دارد که می توانید با ورزش ، رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی،  کالری سوزی  بیشتری انجام دهید.

کالری چیست؟

کالری مقدار انرژی موجود در مواد غذایی است اما اگربخواهیم دید فنی تر داشته باشیم ، کالری آن چیزی است که دمای یک لیتر آب را یک درجه افزایش می دهد.

“همه غذاها به طور مساوی انرژی ایجاد نمی کنند” ، یک مشت کاهو به سرعت سوزانده می شود و منجر به افزایش حداقل دمای آب می شود ، در حالی که همان اندازه بادام درجه حرارت بالاتری ایجاد می کند. یک فنجان بادام حدود ۵۳۰ کالری خواهد داشت در حالی که یک فنجان کاهو فقط ۵ کالری دارد.

با این حال ، بدن ما کالری سوزی  نمی کند ، آنها را هضم می کند.بنابراین دقیقا” نمی دانیم چقدر کالری در روز سوزانده می شود.

چگونه به طور موثر کالری بسوزانیم:

۱-غذای کامل بخورید:

به متابولیسم خود مانند یک سینک  ظرفشوئی فکر کنید ، که برای تخلیه موثر آب طراحی شده است. اگر ما به بدن خود ، غذای سالم و کامل  بدهیم ، قادر به پردازش و تخلیه آن به طور مؤثر است. با این حال ، اگر موردی مانند زباله ها  را داخل سینک قرار دهیم ، روند تخلیه مسدود می شود .

زباله ها همان تأثیر غذای فرآوری شده روی بدن ماست. مواد غذایی فرآوری شده اجازه نمی دهد بدن ما به درستی عمل کند بلکه باعث تجمع چربی وتضعیف سلامتی می شود.

۲-ورزش های قدرتی انجام دهید:

واضح است که ورزش برای سوزاندن کالری مهم است ، اما ما به اشکال خاص ورزش که موثرتر از سایرین هستند خواهیم پرداخت.

ورزش های قدرتی  چند کار را انجام می دهد. برای تأمین انرژی نیاز به کالری زیادی دارند. آنها همچنین به ما در ساخت عضله کمک می کنند ، برای متابولیسم بهترمفید هستند.

برای حفظ عضلات به کالری نیاز دارید ، این بدان معناست که حتی در حالت استراحت نیز بدن ما در حال سوزاندن کالری است. تمرین قدرتی حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد بنابراین به بدن ما اجازه می دهد تا بهتر قند را کنترل کند و باعث می شود که قند  کمتری به عنوان چربی بدن ذخیره کنیم.

۳-تمرینات HIIT:

تمرینات HIIT شامل تمریناتی می شود که دارای شدت بالا است و در فواصل زمانی بسیار کوتاه انجام می شود و بر اساس شدت و فاصله ما بین حرکات، از دیگر تمرینات متمایز می شود سرعت کالری سوزی تان را چند برابر کرده و کمکتان می کند تا در مدت زمان کمتری به هدفتان یعنی تناسب اندام دست یابید.

۴-تمرینات تاباتا:

ورزش Tabata و حرکات تمرینی آن گونه ای از تمرینات پر فشار با شدت بسیار زیاد است که پیامد آن رسیدن به تناسب اندام، بهبود آمادگی جسمی،کالری سوزی، کاهش وزن و تقویت و استحکام عضلات است.

مدت زمان تمرینات این ورزش کوتاه است و خصوصیات تمرینات Cross-fit و تمرینات دایره ای نیز در تمرینات تاباتا وجود دارد، که در عین حال که جذاب هستند تناسب اندام را برای ورزشکار در کوتاه ترین زمان ممکن به ارمغان می آورند.

 شیوه تمرینی این ورزش انجام تمرینات تناوبی با میزان شدن زیاد (HIIT) است که انجام هر تمرین تنها در ۴ دقیقه انجام می شود، در واقع بازدهی تمرینات Tabata را میتوان در یک جمله بیان کرد، نهایت بهره روی از تمرین در کمترین زمان ممکن.

۵-خوردن غذای تند:

خوردن غذاهای تند مانند فلفل یا یک سس تند می تواند به دلیل داشتن کپسایسین موجود در آنها ، سوخت و ساز بدن را تا ۸٪ تقویت کند.

خوردن غذاهای تند  ایجاد گرما در بدن می شود . کپسایسین همچنین می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند .

۶- آب سرد بنوشید:

نوشیدن آب سردمی تواند باعث افزایش موقتی متابولیسم شود. بدن ما برای جذب آب سرد باید آن را گرم کند و در نتیجه اثر ترموژنیکی ایجاد می کند.

مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن نیم لیتر آب سرد ممکن است در مدت ۳۰-۴۰ دقیقه کالری سوزی را حداقل ۴/۴ درصد تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

کلام آخر:

ما می توانیم برای تقویت کالری سوزی  و بهبود سلامتی خود به روش های طبیعی اعتماد کنیم. این روش های طبیعی نه تنها سالم هستند ، بلکه عموماً هزینه بالایی ندارند و به راحتی به سبک زندگی شما اضافه می شوند.

سرانجام ، تمرکز بر رژیم غذایی ، غذاهای کامل ، به بدن ما اجازه می دهد تا به یک ماشین کالری سوز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید