قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؟

چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؟

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که نیمی از جمعیت جهان به سوخت و فن آوری‌های تمیز دسترسی ندارند و آلودگی هوا جان هفت میلیون نفر را در سال می‌گیرد.

راه های زیادی برای کمک به کاهش آلودگی هوا وجود دارد که بسیاری اژ انها مستلزم صرف هزینه های زیاد دارد که از عهده شهروندان خارج است و در حیطه اختیارات دولت است.

اما کارهایی هم  وجود دارد که هر شهروند عادی می تواند با انجام  آنها سهمی هرچند کوچک در کاهش آلودگی هوا داشته باشد از استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به جای ماشین های شخصی گرفته تا استفاده کمتر از سوخت های فسیلی .

اما یکی از از ساده ترین و کم هزینه ترین و در عین حال موثر ترین راه ها افزایش فضای سبز در بافت شهری است.شاید در نگاه اول ایجاد پارک و فضای سبز به نظرتان برسد که آنهم وظیفه دولت است.

منظور ما فضای سبز عمودی است بدین معنی که هر شهروند می تواند از گیاهان مناسب با آب و هوای منطقه خود در بالکنها ، تراسها و پشت بامهای خود استفاده کند تا این گیاهان به تصفیه هوای محیط کمک کنند.

چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؟

این پروژه به Vertical Forest یا جنگل عمودی مشهور است که در ایده شهرهای پاک به آن اشاره شده است. ساختمانهای جنگلی عمودی در شهرهایی مانند پاریس ، میلان ، شانگهای ، آستانه ، آیندهوون و تیرانا و چند شهر دیگر در جهان اجرا شده اند.

آنها باعث کاهش مصرف انرژی ، بهبود کیفیت هوا و افزایش تنوع زیستی شهری می شوند. الهامی برای شهری مانند دهلی که یکی از پنج شهر اصلی چالش هوای پاک است.

چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؟
چگونه به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم؟

به دلیل صنایع  سنگین که در سراسر چین فعالیت می کنند ، آنها از بدترین میزان آلودگی هوا در سراسر جهان رنج می برند. یکی از این پروژه ها جنگل عمودی نانجینگ در استان جیانگ سو است. تخمین زده شده است که این جنگل قادر به جذب ۲۵ تن دی اکسید کربن خواهد بود و اکسیژن کافی را آزاد می کند تا هوا ۳۰۰۰ برابر سالم تر از حال حاضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید