قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > چگونه بیشترین بهره را از فنجان چای خود ببریم؟

چگونه بیشترین بهره را از فنجان چای خود ببریم؟

به مدت ۵ هزار سال چای دانشمندان را مجذوب خود کرده است و آنها در پی یافتن و اثبات خواص آن هستند.چای سیاه از طریق یک مکانیسم ویژه توسط میکروبیوم‌های روده، ممکن است در سلامت و کاهش وزن انسان نیز نقش داشته باشد.آخرین یافته این است که چای می تواند انسان را خلاق تر کند.اما خلاقیت پایان منافع چای نیست.

چگونه بیشترین  بهره را از فنجان چای خود ببریم؟
چگونه بیشترین بهره را از فنجان چای خود ببریم؟

در این مطلب سعی کرده ایم روش بهره مندی بیشتر از یک فنجان چای را تشریح کنیم. لطفا ادامه مقاله کامل را در سایت میهنبُد بخوانید  تا بیشتر بدانید.

۱-از چای کیسه ای  استفاده کنید:

تانن، یک نوع  اسید آمینه، راز آرام بخشی چای است. مفید برای اضطراب، فشار خون بالا و جلوگیری از آلزایمر. تانن در ساقه بیشتر از برگ چای وجود دارد.بنابراین برگهای چای  مرغوب  و گران قیمت مزارع کم ارزش تر از چایی های است که در خانه های روستایی بعمل می آیند.

۲-در چای تان شیر نریزید:

چای حاوی حدود ۱۰ برابر آنتی اکسیدان بیشتر نسبت به میوه یا سبزیجات است، اما شیر باعث کاهش اثر گذاری این آنتی اکسیدان ها می شود.حال قضاوت با شماست چای با شیر یا بدون شیر؟

۳-ترجیحا” چای  سبز:

چای سیاه، سفید و سبز همه از یک  گیاه  بدست می آیند.اما یک تفاوت ساده دارند زمان برداشت و سطح اکسیداسیون.هر سه نوع چایی برای سلامت قلب و عروق و کنترل وزن مفید هستند ، اما بعلت سطح پایین اکسیداسیون چای سبز و سفید بهترین عملکرد را دارند.

پلی‌فنول‌های چای سبز موثرتر هستند و ازآنجا که مواد شیمیایی چای سبز در خون و بافت بدن جذب می‌شوند، در مقایسه با چای سیاه، برای سلامتی مفیدتر است.

۴-چای درمدت ۲۰ دقیقه دم  کشد:

نواع مختلف چای سیاه موجود می‌تواند زوددم و دیردم باشد و حدود ۳ تا ۲۰ دقیقه تهیه کردن انواع آن طول می‌کشد. انواع مختلف چای حتی چای سیاه، بهتر است که با درجه حرارتی حدود ۸۰ تا ۸۵ درجه تهیه شود.

منبع: مجله گاردین how-to-make-a-smarter-cup-of-tea

دیدگاهتان را بنویسید