قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > چگونه سالم زندگی کنیم؟

چگونه سالم زندگی کنیم؟

توصیه های دکتر زهره وحدت درباره تغذیه سالم

خانم زهره وحدت در زمینه تغذیه تحصیل کرده و تحقیقات زیادی در مورد اهمیت تغذیه انجام داده است.ایشان مدیر بخش تغذیه بیمارستان UCLA و سپس مدیر بیمارستان HUNTINGTON بوده اند.خانم وحدت توصیه های جالبی درباره زندگی سالم کرده اند که به برخی از آنها در زیر اشاره می کنیم:

به بدنتان گوش دهید ، به بدنتان رسیدگی کنید ؛ چون می گویند درد که کهنه شد ، درمان آن سخت تر است. تا وقتی درد جوان است ، آسان درمان می شود. من می گویم رژیم نه، اما شیوه صحیح زندگی را یاد بگیرید. این یک باید است و چیزی نیست که انتخابی باشد. فقط به دنبال طعم خوشمزه نباشید.

به بدنتان آگاه باشید ، خوب غذا بخورید ، سر وقت بخوابید و به بدنتان این فرصت را بدهید که خودش را ترمیم کند. بدن باید روزانه ترمیم شود .تحقیقات نشان داده است که کسانی که شب کار هستند ، عمرشان هشت سال کوتاه تر از کسانی است که روز کار هستند.

شیوه فکر کردن بسیار مهم است ، همیشه کتاب بخوانید ، با کسانی رفت و آمد کنید که علم شما را زیاد کنند.به انسانیت روی بیاوریم و به آن فکر کنیم. طرز فکر خیلی مهم است و یادمان باشد که طرز فکر نادرست ، تولید بیماری می کند. وقتی ما صحبت می کنیم ، میلیون ها هورمون ترشح می شود.

انسانیت مذهب است، عشق مذهب است. منظورم از عشق یعنی اینکه بادل و جان و با تمام وجود به آدمها خدمت کنیم.با دیگران همان رفتار و گفتاری را داشته باشیم که دوست داریم با خودمان رفتار شود.

ورزش کنید ، روزی نیم ساعت پیاده روی کنید ، اگر پیاده روی برایتان سخت است ، بدنتان را کم کم عادت بدهید و از یک دقیقه ورزش در روز شروع کنید.

اگر دقت کنید وقتی به ورزش می روید ، حال خوبی دارید و هشت ساعت آن هورمون ترشح می شود و در این مدت حالتان خوب است. به شما توصیه می کنم که قبل از ظهر یا صبح ورزش کنید ؛ چون هورمونی که موجب شادی و نشاط می شود در بدنتان ترشح می شود و تمام روز را سرحال هستید. برعکس اگر عصر یا شب ورزش کنید شب سرحال هستید و نمی توانید خوب بخوابید.

یادتان باشد که بیماریهایی مثل اضافه وزن ، دیابت نوع یک و دو ، فشار خون ، چربی ، افسردگی ، اضطراب ، ریزش مو ، مشکلات پوستی ، مشکلات مردان ، سرطان و بسیاری بیماری های دیگر که تعداد آنها به دویست می رسد از طریق تغذیه تا حد زیادی درمان و کنترل می شوند.

 

می توانید از طریق ایمیل setarehzohreh@yahoo.com با خانم زهره وحدت ارتباط برقرار کنید.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

 

دیدگاهتان را بنویسید