قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > کودکان چاق علائمی از بیماریهای قلبی دارند

کودکان چاق علائمی از بیماریهای قلبی دارند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌‏دهد، کودکان چاق در سنین حدود ۸ سال، می‌‏‌‏توانند علائمی از بیماری‌‏های قلبی و اختلال در عضلات قلب را بروز ‌‏دهند.

کودکان چاق علائمی از بیماری‌‏های قلبی دارند
کودکان چاق علائمی از بیماری‌‏های قلبی دارند

به گزارش مجله خبری hngn، در این مطالعه که شرح آن روز سه شنبه توسط انجمن قلب آمریکا منتشر شد، ام‌‏آر‌‏آی ۲۰ کودک چاق و ۲۰ کودک با وزن طبیعی با هم مورد مقایسه قرار گرفته است.

در این آزمایش، دو علامت شاخص بیماری قلبی در بچه‌‏‌‏های چاق دیده شد: نخست اینکه عضلات قلب این کودکان ۱۲ درصد ضخیم‌‏تر از عضلات قلب کودکان با وزن طبیعی بوده و دیگر اینکه توده عضلانی بطن چپ آنها ۲۷ درصد بیشتر از سایرین بود.

محققان همچنین ۴۰ درصد از این کودکان چاق را در گروه «پرخطر» قرار دادند، چراکه به سبب ضخامت بالای عضلات قلب، توانایی پمپاژ خون در قلبشان دچار اختلال بود.

همچنین برخی از این کودکان چاق دارای مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و آسم بودند، در حالی که برخی هم از افسردگی رنج می‌‏بردند.

«لی یوآن جینگ»، از پژوهشگران این مطالعه می‌‏گوید: «امیدواریم علائمی را که در این کودکان دیدیم، برگشت‌‏پذیر باشد. با این حال احتمال آن وجود دارد که آسیب‌‏های دائمی وجود داشته باشد و این بایستی انگیزه بیشتری برای والدین باشد تا کودکان را به سمت شیوه‌‏ داشتن زندگی سالم هدایت کنند.

لازم به توجه است تعدادی از این بچه‌‏ها هم به‌‏خاطر چاقی زیاد از حدشان نتواستند در دستگاه ام‌‏آر‌‏آی آزمایش شوند و به عقیده آقای جینگ این می‌‏تواند بدان معنا باشد که نتایج پژوهش حتی دست پایین هم تخمین زده شده، چراکه کودکان بسیار چاق از مطالعه حذف شده‌‏اند.

محققان می‌‏گویند، اگرچه این علائم در همه کودکان چاق مورد آزمایش قرار گرفته، دیده نشده است؛ اما مشاهده چنین نشانه‌‏های از بیماری قلبی در کودکانی به این سن‌‏ و سال هشدار دهنده است.

این تحقیق در اجلاس سالانه انجمن قلب آمریکا که امسال در اورلاندو، فلوریدا برگزار شد، ارائه شده است

منبع اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید