قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > ۱۰ راه مجانی برای شاد بودن

۱۰ راه مجانی برای شاد بودن

 شاد بودن
شاد بودن

خیلی از ما انسانها به این امر معتقدیم که شادی یک نیروی بیرونی است و ما در به وجود آمدن آن دخیل نیستیم زندگی مان را همینگونه بدون تلاش سپری می کنیم تا یک روز شادی خودش سراغمان بیاید.و همچنین خیلی ها شادی را در پوشیدن لیاس های خوب ،سفر ،پیدا کردن یک کار خوب و یا پیدا کردن کسی که دوستش دارند می دانند در حالی که شاد بودن انتخابی است.شما باید تصمیم بگیرید که امروز حالتان خوب باشد و برای آن تلاش کنید در ادامه کارهایی که باعث می شود شاد شوید را بیان می کنیم.

آفتاب بگیرید

اگر شما روزانه آفتاب بگیرید واشعه های خورشید به پوستتان بخورد نه تنها سطح پوستتان درخشانتر می شود بلکه سطح سروتونین که هورمون شادی است در بدنتان بالا می رود و انرژی خواهید گرفت.

شکلات بخورید

خوردن شکلات انتقال دهنده های عصبی مانند فنتیل آمین (که به آن داروی عشق هم می گویند)را در مغز آزاد می کند. و قیقا همان احساسی را در شما بر می انگیزد که هنگامی که عاشق هستید.

قدرت برترتان را تصدیق کنید

انسان ها این میل را دارند که برای چیزی بزرگتر از خودشان زندگی کنند .به این فکر کنید که زندگی تان توسط چیزی عالی تر از خودتان هدایت می شود،در کنید که هر مرحله از زندگیتان قسمتی از یک طرح بزرگ است که در راستای هدفی بهتر برای اطرافیانتان است. وقتی بدانید در اهداف عای تر بهتر شرکت دارید مسلما حس خوشحالی سراغتان می آید.

یک لیست موسیقی که بهتان انگیزه می دهد را درست کنید

موسیقی قدرت این را دارد که به شما انگیزه هایی بدهد که شاید هیچ کار دیگری نتواند .یک سری از آهنگ های پر امید انتخاب کنید و به آنها گوش دهید.

ورزش کنید

وقتی باشگاه می روید مغزتان اندروفین ترشح می کند که مسئول از بین بردن استرس و بالا بردن روحیه است.تحقیقات دانشگاه ورمونت نشان داده است که تغیرات روحی حاصل از دو ساعت ورزش،تا ۱۲ ساعت باقی می ماند.

بنویسید

اگر احساس می کنید زندگی خوب پیش نمی رود و شکست خورده اید کاغذی بردارید و هر چه به ذهنتان می رسد را بنویسید. اینکه ذهنتان شفاف باشد کمک می کند استرس هایتان کمتر شود. این کار ذهنتان را خالی می کند و برای افکار شاد جای بیشتری پیدا می کند.

به یک قرار بروید

با خودتان! یک سبد یا کوله پشتی از توت فرنگی و شکلات پر کنید و به نزدیک ترین پارک بروید. با خودتان به پیک نیک بروید.وقتی آنجایید از هوا از اینکه باد می وزد از گربه ها ،از چیزهایی که دور و اطرافتان است لذت ببرید. و برای اینکه زنده هستید و تمام احساس ها یتان کار می کند ،شکر گزار باشید.

به یک سخنرانی الهام بخش گوش دهید

سخنرانی های زیادی هستند که در مورد روش زندگی راهکارهای خوب و جالب دارند و بهتان یاد می دهند که از چیزهای کوچک زندگیتان لذت ببرید.

کار خوبی برای یک غریبه بکنید

می توانید به راننده های تاکسی و اتوبوس لبخند بزنید و خسته نباشید بگویید،با افرادی که در آسانسور می بینید خوش و بش کنید،با افرادی که در اطرافتان هستند به خوبی رفتار کنید و کمک شان کنید تا احساس خوبی داشته باشند و در این در نهایت باعث می شود شما از همه احساس بهتری داشته باشید.

تسلیم نشوید

با اینکه زندگی می تواند خیلی سخت شود ولی این از یادتان نرود که یک هدیه ی عالی به شماست. همیشه لبخند بزنید و بدانید که در واقع این شمایید که شادی را در اختیار دارید و پادشاه شادی شما هستید!

دیدگاهتان را بنویسید