قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / بهداشت و سلامت / رژیم های غذایی و لاغری / ۱۱ روش برای مبارزه با هوس کردن شیرینی جات

۱۱ روش برای مبارزه با هوس کردن شیرینی جات

اگر در مسیر کاهش وزن دچار مشکل هستید و خیلی وقت است در رسیدن به وزن ایده آل بدلیل خوردن شیرینی شکست می‌خورید، باید این روش‌ها برای مبارزه با هوس شیرینی‌جات را امتحان کنید.

به راستی چگونه کمتر شیرینی بخوریم؟ میل به خوردن شیرینی جات امری بدیهی است اما مصرف زیاد مواد قندی برای سلامتی ما ضرر دارد. گاهی مقابله با وسوسه خوردن خوراکی‌های شیرین سخت است. پس باید چکار کنیم؟ در این‌جا ۱۱ روش را برای شما ذکر کردیم.

11 روش برای مبارزه با هوس کردن شیرنی‌جات
۱۱ روش برای مبارزه با هوس کردن شیرنی‌جات

۱-منظم غذا بخورید

اگر بین وعده‌های غذایی شما فاصله زیادی باشد، میل به خوردن خوراکی‌های شیرین افزایش می‌یابد. سعی کنید به طور منظم هر سه تا پنج ساعت غذا بخورید تا قند خون شما در میزان مناسبی قرار داشته باشد. بیشتر از پروتئین و غذاهای فیبر دار استفاده کنید.

۲- مخلوط کردن غذاها

اگر خوردن تکه‌ای از شکلات و کمی شیرینی شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید خوراکی‌های شیرین را با غذاهای دیگر مخلوط کنید، به طور مثال، موز را با مقداری سس شکلات میل کنید یا بادام را با چیپس شکلات مخلوط کنید. در نتیجه نه تنها میل به خوردن شیرینی را در خود پاسخ داده اید، بلکه مواد مغذی نیز به شما رسیده است.

۳- بیشتر بخوابید کمتر هوس شیرینی کنید

نکته کلیدی برای توقف هوس شیرینی و مواد شیرین، ایجاد تعادل در هورمون‌های گرلین و لپتین است. اگر بتوانید هماهنگی بین این هورمون‌ها را حفظ کنید هوس کمتری به مواد شیرین خواهید داشت. اما اگر کمتر از مقدار زمان پیشنهاد شده (۷ الی ۹ ساعت) در شب بخوابید به هدف خود دست نخواهید یافت.

۴-ادویه‌جات به غذاهای‌تان اضافه کنید

گشنیز، دارچین، ماکارونی، جوز هندی و هل و میخک به طور طبیعی غذاهای شما را شیرین می‌کند و ولع شما را به خوردن کاهش می‌دهند.

۵- خوردن میوه

زمانی که میل شدید به خوردن شیرینی دارید، به جای خوراکی‌های شیرین، میوه بخورید. به این ترتیب فیبر کافی هم به بدن شما می‌رسد. دانه‌های روغنی، آجیل و میوه خشک هم جایگزین بسیار مناسبی هستند.

۶- شیرینی‌ها را از خانه دور کنید

مواد خوراکی شیرین را دور از خانه و دفتر کارتان نگهدارید، وقتی شیرینی‌جات در دسترس‌تان نباشند، چه‌طور می‌توانید آن‌ها را بخورید!

۷- حواس خود را پرت چیز دیگری کنید

در صورت امکان، در طبیعت پیاده‌روی کنید. ولع خوردن هر چیزی معمولا حداکثر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر می‌توانید خودتان را با چیز دیگری سرگرم کنید، اغلب اوقات این حس پس از مدتی از بین می‌رود. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، کار برای‌تان راحت‌تر می‌شود و کنار آمدن با ولعی که نسبت به شیرینی‌جات دارید نیز به مرور برای‌تان سهل‌‌تر خواهد بود.

۸- روزتان را با مصرف مواد قندی آغاز نکنید

قند باعث می‌شود که شما هوس قند بیشتری کنید. به علاوه می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند، بنابراین هرچه غذای بیشتری می‌خورید، غذای بیشتری می‌خواهید.

۹- جایگزین پیدا کنید

برای فرونشاندن میل شدیدتان به شیرینی، یک جایگزین سالم مانند ماست، جودوسر و کشمش که به شکل پارفیت با هم مخلوط شده اند، پیدا کنید. یک سیب را با مقداری کره بادام درختی بخورید. بجای استفاده از شکر دانه ریز در هنگام درست کردن پای‌ها یا کیک‌های خاص، از قند خرما که از خرماهای خشک پودر شده و خالص ساخته شده است و در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی سالم یافت می‌شود، استفاده کنید.

۱۰-به میزان فراوانی آب بنوشید

گاهی اوقات نوشیدن آب یا آب گازدار می‌تواند به رفع ولعی که برای مصرف شیرینی جات دارید، کمک کند. همچنین یادتان باشد که گاهی اوقات آن‌چه که ما به عنوان یک ولع غذایی احساس می‌کنیم در واقع حس تشنگی است.

۱۱- استرس را با خوردن شیرینی آرام نکنید

بسیاری افراد زمانی که استرس دارند، عصبانی هستند یا افسردگی دارند، میل بیشتری به خوردن خوراکی‌های شیرین پیدا کرده و از آن استفاده می‌کنند. اما بدانید که غذا مسائل روحی را بهبود نمی‌دهد. بهتر است برای حل مسائل روحی و روانی خود مشاوره و کمک بگیرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *