قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > آموزش فر کردن مژه ها بدون استفاده از فرمژه

آموزش فر کردن مژه ها بدون استفاده از فرمژه

چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای صورت هستند که زیبایی آن‌ها می‌تواند جذابیت چهره را دو چندان نماید. داشتن مژه‌های بلند و فر چشم‌ها را بازتر و جذاب‌تر می‌کند. خانم‌هایی که مژه‌ها بلندی ندارند و یا اینکه مژه‌های آن‌ها صاف و رو به پایین است می‌توانند از فر مژه برای آرایش چشم‌های خود استفاده کنند.

آموزش فر کردن مژه ها بدون استفاده از فرمژه
آموزش فر کردن مژه ها بدون استفاده از فرمژه

البته برای فر شدن دائمی مژه در خانه ، روش‌های مختلفی وجود دارد که کاربردی‌ترین آن‌ها فرمژه است. اما باید این وسیله به درستی استفاده شود تا مژه‌ها آسیب نبینند. علاوه‌ براین وسیله، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به راحتی در منزل استفاده نمایید و زیبایی خود را دو چندان کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه مژه های بلند و فر داشته باشیم بدون آنکه از فرمژه کمک بگیریم، تا پایان با ما همراه باشید.

فر کردن مژه با قاشق

یکی از روش‌های فر کردن مژه در منزل ، استفاده از قاشق است. در این روش، باید ابتدا یک قاشق فلزی را گرم کنید سپس مراحل زیر را انجام دهید.

استفاده از قاشق فلزی

یک کاسه پر از آب گرم بیاورید و قاشق فلزی چای خوری که اندازه چشم است را به مدت ۳ الی ۵ دقیقه داخل آب قرار دهید تا گرم شود.در روش فر کردن مژه با قاشق ، بهتر است از قاشق‌های بزرگ استفاده نکنید، زیرا فر مژه زیبایی نخواهید داشت.

قرار دادن قاشق بالای مژه ها

قاشق را از آب خارج نموده و کاملا با دستمال خشک کنید. البته باید پیش از قراردادن آن روی چشم، دمای قاشق را تست کنید که خیلی داغ نباشد و چشمان شما را نسوزاند. در این مرحله باید قاشق را به صورت عمودی بالای چشم به نحوی قرار دهید که قسمت برآمده آن به طرف بیرون باشد و لبه پایینی قاشق نیز بر روی لبه خط مژه  قرار بگیرد. احتمالا، به خوبی به این پاسخ رسیدید که چگونه مژه های بلند و فر داشته باشیم.

فشار دادن مژه‌ها به طرف قاشق

با کمک انگشتانتان مژه‌ها را به طرف قاشق فشار داده و به مدت ۱۰ ثانیه نگهدارید تا مژه‌ها حالت بگیرند.

برای ثابت نمودن حالت مژه‌ها از ریمل استفاده کنید

 در نهایت در روش فر کردن مژه در منزل باید از یک ریمل بلند کننده مژه برای ثابت نگه داشتن حالت آن‌ها استفاده کنید و اضافه‌های ریمل را پیش از خشک شدن آن‌ها با برس مخصوص پاک کنید.

فرکردن مژه با مسواک

از دیگر روش‌های فر شدن دائمی مژه در خانه می‌توان به استفاده از مسواک اشاره نمود. برای فر کردن مژه با مسواک کافی است مراحل زیر را طی کنید.

مسواک را با آب داغ گرم کرده و خشک کنید

ابتدا شیر آب گرم را باز کنید تا به داغ‌ترین حالت خود برسد و بعد از یک مسواک تمیز و کهنه استفاده کنید و آن را زیر شیر آب بگیرید. به‌طوری‌که موهای برس گرم شوند و بعد مسواک را تکان دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس با یک حوله تمیز مسواک را خشک کنید.

با کمک مسواک مژه‌ها به سمت بالا شانه بزنید

اکنون باید با همان مسواک گرم مژه‌ها به آرامی شانه کنید  و هنگام رسیدن به نوک مژه‌ها حدود ده ثانیه آن را به سمت مژه‌ها فشاردهید و نگهدارید تا مژه‌ها حالت بگیرند. درصورتی‌که مژه‌ها خیلی حالت نگرفتند می‌توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

ریمل بزنید

در انتها از ریمل برای ثابت نگهداشتن حالت مژه‌ها استفاده کنید. این روش نیز یکی دیگر از تکنیک هایی است که در پاسخ به سوال چگونه مژه های بلند و فر داشته باشیم ، به آن می رسید.

فرکردن مژه با ریمل و انگشت

یکی از پاسخ‌های سوال چگونه مژه های فر و بلند داشته باشیم می‌تواند فر کردن مژه‌ها با استفاده از ریمل و انگشت باشد که بسیار ساده و کاربردی است. برای این منظور کافی است مراحل زیر را طی کنید.

چند لایه ریمل بر روی مژه‌های خود بزنید

ابتدا شروع به ریمل زدن کنید و دو الی سه بار این کار را تکرار کنید تا مژه‌ها تا حد امکان پر و بلند شوند. در صورت امکان از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید، زیرا بهتر می‌توانند حالت مژه‌ها را حفظ کنند.

انگشتتان را به هم بمالید تا کاملا گرم شوند

اکنون لازم است که برای فر کردن مژه‌ها آن‌ها را گرم کنید و برای این منظور انگشت‌های شصت و اشاره خود را به هم بمالید تا گرم شوند.

با کمک انگشت مژه‌ها را به سمت عقب حالت دهید

حال چشمان خود را ببندید و با استفاده از نوک انگشتانتان که گرم هستند، مژه‌ها را به طرف پلکتان فشار دهید تا به ابروها برسند و به مدت ۱۵ ثانیه همانطور نگهدارید. در صورت راضی نبودن از نتیجه می‌توانید مجدا انگشتان خود را گرم کنید و این کار را تکرار نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید.

فر کردن مژه با ریمل

یکی دیگر از روش‌های فر کردن مژه در منزل ، استفاده از ریمل است. بهتر است از ریمل حجم دهنده ضد آب استفاده کنید. در این روش باید ابتدا فرچه ریمل را از ریشه به صورت زیگزاگی بالا ببرید تا مژه‌ها به خوبی به سمت بالا هدایت شوند. سپس به آهستگی بالای مژه‌ها را به طرف عقب بکشید تا حالت فر پیدا کنند. در نهایت، صبر کنید ریمل مقداری خشک شود و این کار را دوباره تکرار نمایید.

روغن برای فر شدن مژه

برای فر کردن مژه ها می‌توانید از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. مژه و ابرو نیز همانند پوست و موی شما نیاز به روتین و تقویت دارند. استفاده روزانه از ریمل ممکن است موجب ضعیف و کم پشت شدن مژه‌های شما شود. ازاین‌رو بهتر است برای تقویت مژه‌ها و ابروهای خود، از روغن برای فر شدن مژه و تقویت آن استفاده کنید.

توصیه می­شود هر شب قبل از خواب روغن کرچک، زیتون  و نارگیل را به خوبی به مژه‌های خود بمالید و سپس به کمک انگشتانتان به مژه‌ها حالت دهید. انجام این کار به صورت مرتب نه تنها موجب پر پشت شدن و تقویت مژه‌های شما می‌شود، بلکه می‌تواند مژه‌های شما را به صورت دائمی فر و خوش‌حالت کند. بنابراین می‌توان گفت یکی از روش‌های فر شدن دائمی مژه در خانه استفاده از روغن‌های گیاهی است.

از چشم‌ها و مژه‌های خود مراقبت کنید

اکنون که با روش‌های فر کردن مژه در منزل بدون استفاده از فر مژه آشنا شدید لازم است به مسئله مهم مراقبت از چشم‌ها، مژه و ابرو نیز اشاره کنیم که نقشی تعیین کننده در شادابی و جذابیت چهره شما خواهند داشت. برای این منظور بهتر است ساعاتی از روز که ریمل استفاده نمی‌کنید حتما به تقویت مژه‌ها بپردازید.

زیرا قرار گرفتن طولانی مدت ریمل بر روی مژه‌ها مانع از تنفس آن‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است به محض رسیدن به خانه با پاک کردن ریمل به مژه‌های خود استراحت دهید و با تقویت آن‌ها با روغن‌های گیاهی و محصولات کارخانه‌ای معتبر از ریزش و شکستن مژه‌ها جلوگیری کنید. البته علاوه بر موارد ذکر شده کیفیت ریمل بسیار حائز اهمیت است و باید یک ریمل اصل و اورجینال تهیه کنید.

با توجه به مناسب بودن قیمت ریمل اسنس مشکی اصلی در فروشگاه اینترنتی الانزا ما به شما این ریمل با کیفیت و عالی را برای استفاده روزانه پیشنهاد می‌کنیم، زیرا مژه‌هایی پرپشت و بلند به شما هدیه خواهد نمود و با توجه به اصل و اورجینال بودن آن، آسیبی نیز به چشم‌هایتان وارد نمی‌کند.

سخن پایانی

شاید شما هم به دنبال این باشید که چگونه مژه های بلند و فر داشته باشیم . این نکته را باید در نظر داشته باشید که مژه‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی افراد دارند و چهره‌ای جذاب و تحسین برانگیز را برای فرد خلق می‌کنند. اما استفاده طولانی مدت از فر مژه یا مژه‌های مصنوعی اگر به درستی انجام نشود می‌تواند موجب آسیب دیدن مژه‌های افراد شود.

ازاین‌رو بهتر است که از روش‌هایی مانند مصرف روغن برای فر شدن مژه ، محصولات تقویتی و ریمل‌های با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید همیشه چهره‌ای زیبا  داشته باشید و سلامت خود را حفظ کنید. فروشگاه اینترنتی الانزا با ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی اصل و اورجینال همواره در کنار شماست تا بتوانید با کیفیت‌ترین ریمل‌ها و … را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید