قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > آیا آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آیا آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که ارتباط مثبتی بین افزایش مصرف آب و کاهش وزن وجود دارد.به‌گزارش Medical News Today؛ در اینجا ۶ دلیل برای اینکه آیا آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟ نشان‌دهنده نقش نوشیدن آب در کاهش وزن است:

آیا آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
آیا آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کمک به احساس سیری

هنگامی که معده احساس می‌کند که پر است، سیگنال‌هایی را به مغز می فرستد. از طریق این سیگنال‌ها است که احساس سیری می‌کنیم. آب می‌تواند به اشغال فضای معده کمک کند و منجر به احساس سیری و کاهش گرسنگی شود. همچنین ممکن است فردی در زمانی‌که واقعا تشنه است، فکر کند که گرسنه است. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن، می‌تواند به جلوگیری از دریافت وعده‌های غیرضروری کمک کند.

افزایش کالری‌سوزی

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب می‌تواند به سوزاندن کالری کمک کند. آب همچنین ممکن است تعداد کالری سوزانده‌شده در هنگام استراحت را افزایش دهد. نوشیدن آب سرد مزایای کالری‌سوزی آب را بیشتر می‌کند.

آب برای چربی‌سوزی لازم است

بدون آب، بدن نمی‌تواند چربی یا کربوهیدرات‌های ذخیره‌شده را به‌درستی متابولیزه کند. فرآیند متابولیسم چربی را لیپولیز می‌نامند. لیپولیز یک فرآیند بیوشیمیایی برای شکستن و هیدرولیز تری‌گلیسریدها به اسید چرب و گلیسرول است.

کمک به دفع مواد زائد از بدن

وقتی بدن کم‌آب می‌شود، نمی‌تواند مواد زائد را به‌صورت ادرار یا مدفوع به درستی دفع کند. آب به کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد را فیلتر کنند. آب همچنین به بدن کمک می‌کند تا از مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه بهبود یابد. هنگامی‌که مواد زائد در بدن جمع می‌شوند، افراد ممکن است احساس نفخ، تورم و خستگی کنند. نفخ می‌تواند منجر به افزایش دور کمر شود.

بسیاری از متخصصان نوشیدن حدود ۲ لیتر آب در روز را توصیه می‌کنند. اما این عدد کاملا تصادفی است. مانند بسیاری از چیزها، نیاز به آب کاملاً به فرد بستگی دارد. به‌عنوان یک قانون کلی، همیشه باید در هنگام تشنگی آب بنوشید.

اگر متوجه شدید سردرد دارید، خلق‌و‌خوی بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا در تمرکز مشکل دارید، ممکن است از کم‌آبی خفیف رنج ببرید. نوشیدن آب بیشتر به رفع این مشکل کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید