قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > آیا تراشیدن صورت برای زنان خوب است؟

آیا تراشیدن صورت برای زنان خوب است؟

اصلاح صورت یا درماپلنینگ (dermaplaning) در سالن‌های زیبایی بسیار محبوب شده است و به نظر می‌رسد این کار می‌تواند به از بین بردن پرزهای هلویی صورت کمک کند؛ به طوری که پوست بلافاصله روشن‌تر و صاف‌تر به نظر برسد.

درماپلنینگ چیست؟

درماپلنینگ تکنیک لایه‌برداری دستی است که در آن برای خراش دادن لایه‌های رویی پوست از یک تیغه استفاده می‌شود تا پوست روشن‌تر شود و اجازه دهد مواد به عمق بیشتری نفوذ کنند. این کار کرک‌های صورت را از بین می‌برد و در طول دوره‌های تغییرات هورمونی مانند بارداری و یائسگی بیشتر مشخص می‌شود.

ممکن است زنان در سنی خاص متوجه شوند که پرزهای هلویی به‌ویژه در دو طرف صورتشان بیشتر به چشم می‌آید. حذف این پرزها نه تنها پوست را صاف‌تر نشان می‌دهد، بلکه یک بوم زیبا برای آرایش ایجاد می‌کند. اما لطفا فورا با سرعت سراغ تیغ و ژیلت نروید!

دکتر دیوید جک، که این روش را در درمانگاه خود در خیابان هارلی اجرا می‌کند، می‌گوید: «بهتر است این کار با استفاده از تیغ جراحی و در کلینیک انجام شود. یک متخصص مناسب بودن پوست برای درمان را ارزیابی می‌کند و خطر بریدگی و تحریک را کاهش می‌دهد. در ضمن این تیغه‌های تیزترند و به‌درستی استریل می‌شوند. از طرفی این تکنیک اغلب ماه‌ها طول می‌کشد تا کامل شود و خطر آسیب‌های ناشی از درمان‌ خانگی واقعا ارزشش را ندارد.»

روش اجرا

این درمان حتی برای کسانی که آستانه درد پایینی دارند، قابل تحمل است و تقریبا اصلا درد ندارد و حتی ضربات کوتاه و مداوم تیغه به صورت شما تقریبا آرامش‌بخش است. در پایان هم، یک ماسک تسکین‌دهنده روی صورت قرار می‌گیرد و سپس وقت یک ماساژ صورت حسابی است.

فرضیه این است که در این حالت به‌شدت پاکسازی‌شده، هرگونه محصول مراقبت از پوستی که استفاده شود خواه ماسک، سرم یا مرطوب‌کننده، به میزان موثرتری به پوست نفوذ می‌کند.

نتایج

نتیجه اغلب مشتریان را شگفت‌زده می‌کند و تازه متوجه می‌شوند که چقدر صورتشان پرز داشته است. پوست صورت بلافاصله صاف و براق می‌شود و تروتازه و درخشان به نظر می‌رسد.

اما آیا این پرزها دوباره پرپشت‌تر و تیره‌تر بازنمی‌گردند؟ دکتر جک اطمینان می‌دهد: «هیچ خطری برای بازگشت ضخیم‌تر یا تیره‌تر موها وجود ندارد چرا که در این روش فولیکول‌های مو تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. موهای تحت درمان موهای زائدند و به موهای ضخیم‌تر تبدیل نمی‌شوند.»

باید یادآوری کنیم برای استفاده خانگی از این درمان دستگاه‌هایی در بازار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، از شر پرزهای صورت خلاص شوید. این دستگاه‌ها برای اطمینان از سلامت مشتری اغلب دارای غلاف محافظ‌‌ند که از ایجاد بریدگی در صورت جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید