قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > آیا زندگی پس از مرگ حقیقت دارد؟

آیا زندگی پس از مرگ حقیقت دارد؟

شاید علم هرگز قادر به اثبات وجود زندگی پس از مرگ نباشد؛ اما حداقل قادر به ثبت تجربیات نزدیک به مرگ یا پس از مرگ بسیاری از افراد بوده است.

آیا زندگی پس از مرگ حقیقت دارد؟
آیا زندگی پس از مرگ حقیقت دارد؟

مطالعات همچنین نشان می‌‌‏دهد که افرادی که چنین تجاربی داشتند پیش از این روحانی یا مذهبی نبودند. گرچه این تجربیات ذهنی و یا درونی هستند، اما برخی از عوامل تجربه شده به پدیده‎‌‌‏‌‌‏های عینی اشاره می‌‌‏کنند.

دیدگاه افراد به مرگ و میر

دکتر « ارلندورهارالدسون » در دانشگاه ایسلند نظرات حدود ۷۰۰ کارمند بهداشت در ایالات متحده و هند را درباره دیدگاهشان به مرگ و میر بیماران خود جویا شد.

تقریبا ۵۰۰ بیماری که بیماری وخیم داشتند تجاربی مشابه از کمک گرفتن از بعد دیگر را گزارش کرده‎اند.

نظرسنجی‌‌‏ها در آمریکای شمالی و اروپا نشان می‌‌‏دهد که ۱۰ تا ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که با مردگان تماس داشته‌‌‏اند.

تجربیات نزدیک به مرگ

تجربیات نزدیک به مرگ حدود ۲۰۰ هزار آمریکایی در سال گزارش می‌‌‏شود. این تجارب معمولا شامل خروج از بدن، مشاهده تلاش‎ها برای احیای فرد و دیدن صحنه‌‌‏هایی در قلمرو دیگر است.

یک بررسی در سال ۲۰۰۵ نشان داد که ۵۹ درصد از پزشکان آمریکایی، به نوعی به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند. « دینش دسوزا »، در کتاب « زندگی پس از مرگ : شواهد »، نوشت : « این درصد بسیار بالاتر از آن چیزی است که در سایر حرفه‌‌‏های علمی یافت می‌‌‏شود. »

مطالعات در مورد بیماری آلزایمر حاکی از وجود روح است

مغز بیماران آلزایمری یا افراد مبتلا به زوال عقل اغلب به نقطه‌‌‏ای می رسد که هر نوع فعالیت طبیعی ذهنی را غیرممکن می‌‌‏سازد، اگر هیچ روحی وجود نداشته باشد و ذهن به سادگی یک عملکرد (ساده) مغز است.

با این حال، در مطالعه‌‌‏ای که توسط دکتر الکساندر باتینی در دانشگاه وین انجام شد، ۱۰ درصد از ۲۲۷ بیمار پیش از مرگ، به مدت کوتاهی هوشیاری کامل داشتند.

دکتر باتینی گفت که تنها تعداد کمی از کارکنانش در بخش مراقبت‌‌‏های بهداشتی در مورد بیماران خود مورد بررسی قرار گرفته‌‌‏اند، بنابراین مطالعه وی دارای نقص است و مطالعات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. با این وجود، وی همچنان با معمای چگونگی فعال شدن عملکرد ذهنی این بیماران نزدیک مرگ درگیر است.

تجاربی از خروج از بدن

تجربیات خروج از بدن همانند تجربیات نزدیک به مرگ است. این موارد می‌‌‏گویند که یک روح یا ذهن ممکن است خارج از بدن باشد.

« نلسون برو »، مهندس، محقق و کارشناس سابق در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه پرینستون، یکی از نویسندگان کتاب الکترونیکی « آگاهی فراتر از جسم : شواهد و بازتاب ها » است.

او در این کتاب اظهار کرد که نظرسنجی‌‌‏های آماری متعدد در قرن گذشته در چندین کشور (از جمله ایالات متحده، استرالیا و برزیل) در چهار قاره نشان داده است که میلیون‌‌‏ها انسان دارای تجربیات نزدیک به مرگ هستند. تخمین محافظه کارانه بر اساس نظرسنجی‌‌‏ها نشان می‌‌‏دهد که حدود ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان دارای چنین تجاربی هستند.

نظریه تناسخ

دکتر « جیم تاکر » در دانشگاه ویرجینیا دارای پایگاه اطلاعاتی با حدود ۲۵۰۰ مورد از کودکانی است که به نظر می‌‌‏‌‌‏رسد حافظه خود را از زندگی گذشته حفظ کرده‌‌‏اند. در بعضی موارد، کودکان جزئیات مربوط به زندگی گذشته خود را به یاد آوردند و این موارد دقیقا با زندگی و مرگ افراد واقعی مطابقت داشته است.

یک مثال از تجزیه و تحلیل داده‌‌‏های تاکر در مورد یافته‌‌‏های او این است که حدود ۷۳ درصد مرگ و میر غیر طبیعی که به نظر می‌‌‏رسد توسط کودکان گفته شده، از تجربیات گذشته زندگی در قالب یک مرد بوده است. آمار ایالات متحده نشان می‌‌‏دهد که طی یک دوره پنج ساله ۷۲ درصد از مرگ و میر غیر طبیعی در کشور مربوط به مردان بوده است.

منبع:ephoctimes

دیدگاهتان را بنویسید