قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟

آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟

چند داستان قدیمی عجیب و غریب وجود دارد آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟ اما هیچ گونه  شواهد علمی وجود ندارد که ثابت کند نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود.

زمانی تصور می شد که نوشیدن مایعات سرد، دمای بدن شما را کاهش می دهد تا شما را  بیمار کند، اما این نادرست است.

در واقع، مواردی وجود دارد که مصرف آب سرد می تواند به ابتلا بیماری های خاص کمک کند. سرما خوردن به علت ویروس ها است ونه  هیچ چیز دیگر . با این حال، باید از نوشیدن آب سرد اجتناب کنید.لطفا” ادامه مطلب را در سایت میهنبْد بخوانید.

آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟
آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟

آیا نوشیدن آب سرد باعث سرما خوردگی می شود؟

نوشیدن مایعات سرد یا خوردن غذاهای سرما می تواند گلو درد ایجاد کند. در تابستان، به دلیل گرما، تمایل به خوردن مایعات سرد بیشتری دارید. هنگامی که شما به طور مداوم غذاهای و نوشیدنی های سرد را مصرف می کنید، خود را در معرض خطر بیشتر عفونت تنفسی قرار می دهید. ادامه مصرف نوشیدنی های سرد ، ادامه سرماخوردگی را بیشترمی کند، زیرا شما خودرا در معرض حمله به سیستم تنفسی قرار می دهید.

تاثیرات جانبی نوشیدن آب سرد

تخلیه انرژی

وقتی آب سرد می خورید بدن شما به جای استفاده مستقیم آن ، انرژی خودرا برای گرم کردن بدن شما به کار می برد و باعث تخلیه انرژی شما می شود.

مشکل گوارشی

مصرف بیش از حد آب سرد باعث ایجاد درد شکمی و ناراحتی معده می شود. حتی می تواند حالت تهوع یا استفراغ ایجاد کند، زیرا معده تنگ می شود و هضم غذا را مختل می کند.

مشکل آب رسانی در بدن(هیدراتیزه شدن بدن)

در حالی که ممکن است تصور کنید آب آشامیدنی سرد تشنگی شما را کاهش می دهد، دمای آب اتاق برای شما بهتر است. برای استفاده از آبی که مصرف می کنید، بدن شما باید آن را به دمای طبیعی بدن برساند  تا وارد سیستم شود. نوشیدن آب سرد، فرآیند آب رسانی را به تاخیر می اندازد.

یبوست

همانطور که ذکر شد، هضم غذا  به شدت تحت تاثیر  نوشیدن آب سرد است و  به احتمال زیاد باعث یبوست می شود. دمای سرد آب هضم غذا را مختل می کند زیرا باعث می شود که روده ها به سختی کار کنند.

سردرد و درد بدن

وقتی بستنی را سریع می خورید، یک سردرد مغزی را تجربه می کنید. همین امر می تواند اتفاق بیفتد وقتی که شما آب یخ را خیلی سریع می نوشید. درد خفیف و شدید می تواند به سر شما، ستون فقرات بالا و پایین و در سراسر لگن شما منتقل شود. می تواند درد های بدنی و همچنین لرزش ایجاد کند.

بر ضربان قلب تاثیر می گذارد

وقتی آب سرد می خورید، سرما  ازطریق  نخاع و عصب واگ در گردن منتقل می شود  با وجود اینکه بدن شما به سرعت مایع سرد را گرم می کند، کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. عصب واگ در کنترل ضربان قلب شما نقش مهمی دارد. عصب می تواند به دلیل تغییر سریع دمای بدن، سرعت قلب را کُند کند، بنابراین ضربان قلب شما را کاهش می دهد.

سخت شدن چربیهای بدن

تصور می شود آب آشامیدنی سرد باعث سوختن کالری و افزایش سوخت و ساز بدن شما شود.اما جواب منفی است، زیرا چربی در سیستم گوارش شما سخت تر می شود. و در نتیجه سخت تر و دیرتر می سوزند

دیدگاهتان را بنویسید