قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > آیا واقعا یک سیب در روز ما را از پزشک دور نگه می‌دارد؟

آیا واقعا یک سیب در روز ما را از پزشک دور نگه می‌دارد؟

محققان بریتانیایی و آمریکایی می‌گویند سیب، در صورت مصرف روزانه از سلامت قلب محافظت می‌کند.

به‌گزارش دیلی‌میل، همراه با انواع توت‌ها و چای، سیب حاوی ترکیباتی به نام فلاوان-۳-ال است که به بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

دانشمندان به مردم توصیه می‌کنند که روزانه یک سیب، مقداری توت و دو فنجان چای مصرف کنند. این میزان تقریباً حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم فلاوان-۳-ال است؛ یک ترکیب «زیست فعال» که گفته می‌شود برای قلب نیز مفید است.

بیش از ۱۵۰ مطالعه به این نتیجه رسیده که این ماده شیمیایی که در شکلات تلخ نیز یافت می‌شود، می‌تواند فشار خون، کلسترول و قند خون را بهبود بخشد و منجر به کاهش خطر بیماری قلبی، حملات قلبی و سکته مغزی شود. 

همچنین فلاوان-۳-ال سطح کلسترول ال‌دی‌ال یا کلسترول بد را بهبود می‌بخشد که در صورت بالا بودن می‌تواند به قلب آسیب برساند.

فلاوان ۳-ال‌ها همچنین خطر آسیب عصبی و چشمی را کاهش می‌دهند.

دکتر کوهنل متخصص تغذیه از دانشگاه ریدینگ بریتانیا می‌گوید: «برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، توصیه می‌کنیم روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم فلاوان ۳-ال مصرف کنید. مصرف روزانه این ترکیب از طریق غذا یا نوشیدنی سالم، بسیار موثرتر از مصرف مکمل است. محتوای فلاوان ۳-ال در هر فنجان چای سبز ۳۲۰ میلی‌گرم و هر فنجان چای سیاه ۲۸۰ میلی‌گرم است.»

شکلات تلخ نیز در هر ۱۸ گرم ۲۰ میلی‌گرم فلاوان ۳-ال دارد. هر سیب کوچک ۱۵ میلی‌گرم از این ترکیب را در خود جای داده است. البته به‌ گفته دانشمندان خطرات سلامتی ناشی از مصرف بیش از حد الکل و اقلام پرچرب، مانند شکلات تلخ، احتمالاً از فواید فلاوان-۳-ال بیشتر است.

محققان همچنین می‌گویند مصرف مکمل‌های این ترکیب در دوزهای بالا می‌تواند باعث آسیب کبدی و مشکلات معده شود.

دیدگاهتان را بنویسید