قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > برای داشتن پوستی زیبا این ۴ کار را قبل از خواب انجام دهید

برای داشتن پوستی زیبا این ۴ کار را قبل از خواب انجام دهید

خواب برای سلامتی پوست شما کاملا ضروری است اما برای استفاده خوب از استراحت شبانه،برای داشتن پوستی زیبا این ۴ کار را قبل از خواب انجام دهید. بهتر است که این راهکار ۴ مرحله‌ای را در پیش بگیرید تا پوست شما را نیز به نوعی بخوابد و صبح روز بعد پوست شما پس از استراحت شبانه به همراه سایر اعضای بدنتان از خواب بیدار شود.

برای داشتن پوستی زیبا این ۴ کار را قبل از خواب انجام دهید (۱)
برای داشتن پوستی زیبا این ۴ کار را قبل از خواب انجام دهید

۱- مواد آرایشی را پیش از خواب پاک کنید

اولین گام لازم پاک کردن پوست از اثرات لوازم آرایشی، گرد و غبار و آلودگی است. همیشه به یاد داشته باشید که محصولات آرایشی که روی پوست شما نشسته می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شده آن را روغنی کند.

برای این کار پوست خود را با یک لوسیون چرب، بلوز یا روغن برای حذف آرایش پاک کنید و به یاد داشته باشید که اجزای چربی موجود در مواد پاک کننده چربی را در پوست جمع می‌کند و باعث می‌شود که ترشحات را از بین ببرد اما در منافذ نفوذ نکند.

۲- تمیز کردن

پس از حذف آرایش، پوست شما ممکن است پاک به نظر برسد اما بدانید که پوست شما هنوز پاک نشده است. در این مرحله، باید از صابون دارای PH پایین یا ژل شوینده استفاده کنید. ژل تمیزکننده را مناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید، مرطوب کننده پوست را برای تمیز کردن عمیق منافذ استفاده کنید و سپس به طور کامل با آب گرم و یا آب سرد شستشو دهید. مقدار آب گرم را که باعث خشکی پوست می‌شود تا حد ممکن افزایش دهید.

۳-تغذیه

پس از تمیز کردن، پوست شما آماده دریافت مرطوب کننده‌ها می‌شود اما آماده‌سازی آن برای مرطوب‌کننده نیاز به استفاده از لوسیون دارد تا پوست را طراوت و رطوبت دهد، هدف از به‌کارگیری آن تغذیه عمیق پوست است.

۴-مرطوب کننده

باید بدانید که راهکار چهارم برای استراحت پوست بدون استفاده از کرم شب کامل نمی‌شود، کرم شب پوست را مرطوب می‌کند و آن را روشن‌تر می‌کند. شب فرصتی که در غیاب هر گونه فعالیت بدنی، پوست جوانی خود را به دست می‌آورد، بنابراین زمان مناسب برای تغذیه آن با عناصر موثر طبیعتی، از جمله ویتامین‌های ضد اکسیداتیو C و E است.

دیدگاهتان را بنویسید