قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد

بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد

در این مقاله به تفصیل و از سیر تا پیاز برای شما بیماری و ویروس زگیل تناسلی را شرح خواهیم داد و برای پیدا کردن بهترین کلینیک لیزر زگیل تناسلی در مشهد و مراجعه به دکتر دیانا حسینی، بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد برای کسب بهترین نتیجه درمانی در کنار شما خواهیم بود.

ویروس پاپیلومای انسانی که به عبارتی ویروس زگیل تناسلی هم گفته میشود، از نام انگلیسیhuman papilloma virus  که به شکل خلاصه HPV هم نوشته میشود متعلق به ویروس‌هایی است که به سلول‌های پوست و غشاهای مخاطی انسان حمله می‌کنند.

حداقل ۱۰۰ نوع ویروس زگیل تناسلی شناسایی شده است. ویروس های زگیل تناسلی بر اساس خطر ایجاد تغییرات پیش سرطانی در بافت های بدن به ۲ دسته تقسیم می شوند:

نوع اول ویروس های زگیل تناسلی با خطر کم برای ایجاد تغییرات پیش سرطانی که اغلب باعث ایجاد ضایعات زگیل تناسلی پوستی یا همان کندیلوم ها هستند (مانند نوع ۶ و ۱۱)

نوع دوم ویروس های زگیل تناسلی با خطر بالا برای ایجاد تغییرات پیش سرطانی که مسئول تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم هستند (مثلاً نوع ۱۶ و ۱۸).

بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد بیماری زگیل تناسلی را برایتان شرح میدهد :

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی است. برخی از مطالعات تخمین می‌زنند که اکثریت جمعیت بزرگسال فعال از نظر جنسی (۹۰-۷۵%) در طول زندگی خود در معرض یک یا چند نوع ویروس زگیل تناسلی قرار دارند ،

اما خب این عفونت در اغلب موارد بدون علامت است و پس از مدت تقریبا ۲ سال امکان بهبودی کامل و حذف ویروس از بدن وجود دارد.

این ویروس مسئول ایجاد ضایعات پوستی زگیل تناسلی (به اصطلاح کندیلوم) و تغییرات شدید پیش سرطانی (اغلب در دهانه رحم، اما همچنین در واژن، در ناحیه تناسلی خارجی، مقعد، دهان و گلو) است.

عفونت ویروس زگیل تناسلی همچنین می تواند باعث ایجاد تومورهای دهانه رحم، فرج (دستگاه تناسلی خارجی) و واژن، سرطان رکتوم، سرطان آلت تناسلی و سرطان دهان و گلو (عمدتاً لوزه) شود.

با توجه به اهمیت فراوانی که بررسی و درمان زگیل تناسلی دارد قطعا مراجعه به بهترین کلینیک لیزر زگیل تناسلی در مشهد و معاینه توسط دکتر دیانا حسینی، بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد نقش تعیین کننده ای در درمان صحیح و به موقع زگیل تناسلی دارد.

از بهترین دکتر زگیل تناسلی درباره چگونگی انتقال ویروس زگیل تناسلی میپرسیم  :

این ویروس اغلب از طریق رابطه جنسی منتقل می شود، اما راه های انتقال غیرجنسی هم برای آن ممکن است گرچه که احتمال آن بسیار پایین است. (به عنوان مثال، از طریق یک حوله یا لباس های شسته شده آلوده).

به این موضوع مهم دقت داشته باشید که کاندوم ۱۰۰ درصد از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری نمیکند، اما به طور قابل توجهی بار ویروسی را که وارد بدن می شود کاهش می دهد.

با توجه به این نکته که اکثر افراد آلوده هیچ علامتی از عفونت ندارند ، پس استفاده از کاندوم میتواند شانس انتقال ویروس زگیل تناسلی را کاهش دهد.

در اکثرمواقع سیستم ایمنی به تنهایی حریف ویروس زگیل تناسلی میشود و معمولاً در عرض ۱۲ تا ۱۸ ماه قادر به مقابله با این ویروس و حذف کامل آن از بدن است.

البته که سلامت جسمی و تغذیه صحیح و موارد دیگری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نقش تعیین کننده در این که سیستم ایمنی وظیفه خود را به درستی انجام دهد دارد.

پیشگیری از ویروس زگیل تناسلی

طبق توضیحاتی که از دکتر دیانا حسینی، بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد داریم ، پیشگیری از زگیل تناسلی می تواند اولیه یا ثانویه باشد. پیشگیری اولیه یعنی پیشگیری از شروع بیماری و پیشگیری ثانویه تشخیص زود هنگام بیماری و راه حل ها و درمانی آن است. در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد در خصوص پیشگیری اولیه و همچنین انجام پیشگیری ثانویه به طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد.

الف- پیشگیری اولیه از زگیل تناسلی :

به طور کلی، یک پیشگیری خوب یعنی اجتناب از عوامل خطر (سیگار، استرس)، سبک زندگی سالم و استفاده از کاندوم است. در حال حاضر، واکسن ویروس زگیل تناسلی نیز علاوه بر این روش‌های اولیه پیشگیری در دسترس است.

ب- پیشگیری ثانویه از زگیل تناسلی :

انجام غربالگری سیتولوژیک اجباری (به عنوان مثال در جمعیت بانوان یک شهر یا کشور) برای یافتن ناهنجاری ها و مشکلات احتمالی در پاپ اسمیر دهانه رحم که به اصطلاح به آن سیتولوژی انکولوژیک یا تست PAP هم میگویند.

تمام این تست ها در کلینیک زگیل تناسلی در مشهد زیر نظر دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص زگیل تناسلیدر مشهد انجام میشود.

از بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد درباره روش های انتقال ویروس زگیل تناسلی میپرسیم :

ویروس زگیل تناسلی بیشتر از طریق تماس جنسی (یعنی واژینال، مقعدی و از طریق دهان) منتقل می شود. انتقال بدون فعالیت جنسی (مثلاً با حوله یا لباس های شسته شده آلوده) ممکن است اما بسیار نادر است (مثلاً در کودکان این راه ها باید در نظر گرفته شود).

در هنگام تحریکات جنسی و به خصوص آمیزش جنسی (حتی ملایم ترین)، ترک های میکروسکوپی روی اندام تناسلی ایجاد می شود و این ها دروازه ورودی برای انتقال عفونت هستند.

انتقال عفونت ممکن است در دخترانی نیز رخ دهد که هنوز رابطه جنسی نداشته اند، اما در حال حاضر از نظر جنسی فعال هستند، زیرا عفونت می تواند به عنوان مثال، توسط انگشتان آلوده شریک جنسی منتقل شود.

زمان بین عفونت و اولین علائم عفونت معمولاً بین چند هفته تا ۸ ماه است و به ندرت حتی بیشتر است .

نکته مهمی که از دکتر دیانا حسینی ، بهترین متخصص زگیل تناسلی در مشهد برای شما نقل میکنیم این است که اکثر افراد آلوده هیچ علامتی از عفونت ندارند و این میتواند بسیار خطرناک باشد .

چون در همین دوران است که این فرد ممکن است بدون اطلاع از بیماری خود افراد دیگری که با آنها رابطه جنسی دارد را به ویروس زگیل تناسلی مبتلا کند.

بحث مهم دیگری که با بهترین دکتر زگیل تناسلی در مشهد در میان میگذاریم ، احتمال انتقال ویروس زگیل تناسلی در دوران بارداری است.

در همین ابتدا خیال شما را راحت کنیم که عفونت ویروس زگیل تناسلی بر قدرت باروری افراد تأثیر نمی گذارد . پس قرار نیست در صورت ابتلا به زگیل تناسلی عقیم شویم !

ضایعات پوستی زگیل تناسلی اغلب در دوران بارداری سریعتر رشد می کنند و می توان آنها را با لیزر زگیل تناسلی ، کرایوتراپی ، اسید تری کلرواستیک و الکتروکوتر از بین برد .

توصیه می شود زگیل های قابل مشاهده قبل از زایمان برداشته شوند تا میزان ویروس موجود کاهش یابد و در نتیجه خطر انتقال به نوزاد در حین زایمان کم شود.

سزارین تنها زمانی توصیه می شود که ضایعات زگیل تناسلی آنقدر بزرگ شوند که مجرای زایمان را مسدود کنند .

خطر انتقال ویروس زگیل تناسلی به کودک بسیار کم است، زگیل های تناسلی در برخی از کودکان ممکن است در گلو، حنجره، برونش یا نای ایجاد شوند. هم چنین ممکن است در موارد بسیار نادر در چشم یا ناحیه تناسلی کودکان هم زگیل ایجاد شود.

احتمال بروز تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم در زنان باردار بیشتر است و این احتمالا به خاطر افزایش استروژن در این دوران اتفاق میافتد.

ما در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد همراه با دکتر دیانا حسینی بهترین پزشک زگیل تناسلی در مشهد تا بازیابی کامل سلامتی در کنار شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید