قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > تاثیر قهوه در بهبود خلق وخو

تاثیر قهوه در بهبود خلق وخو

تحقیقات جدید درباره تاثیر قهوه در بهبود خلق وخو ، نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه هر چهار ساعت، به بهبود اختلال عاطفی فصلی کمک می‌کند.نظرسنجی‌ای از پنج‌هزار بزرگسال در بریتانیا، ایتالیا، فنلاند، آلمان، و لهستان نشان داد که با [تغییر فصل و] کوتاه‌تر شدن روزها، انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند بر کج‌خلقی تاثیر بگذارد.

سبک زندگی هم مانند رژیم غذایی خوب و ورزش منظم، می‌تواند خلق و خو را بهبود بخشد

این مطالعه که به سفارش موسسه اطلاعات علمی درباره قهوه (آی‌اس‌آی‌سی) انجام شد، نشان داد که با کاهش ساعات روز، تقریبا یک‌سوم بزرگسالان (۲۸ درصد) افسردگی یا افزایش احساس غم و اندوه را تجربه می‌کنند.

تاثیر قهوه در بهبود خلق وخو
تاثیر قهوه در بهبود خلق وخو

یک پنجم از مردم (۲۱ درصد) گفتند که با کوتاه شدن روزها بیشتر احساس اضطراب می‌کنند، و ۲۴ درصد گفتند که حفظ تمرکز ذهنی‌شان دشوارتر می‌شود. ۲۵ درصد نیز گفتند که انگیزه خود را برای ورزش از دست می‌دهند.

این تغییر در خلق وخو معمولاً به عنوان «اختلال عاطفی فصلی» شناخته می‌شود. به گفته شرکت بیمه سلامت بوپا، از هر ۱۰۰ نفر در بریتانیا، سه نفر در مقطعی از زندگی خود تحت تاثیر این اختلال قرار می‌گیرند.

به گفته سازمان ملی بهداشت بریتانیا، این علایم که همچنین شامل زودرنجی، از دست دادن علاقه به فعالیت‌های عادی روزمره، و کمبود انرژی است، در طول زمستان آشکارتر است.

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید