قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > جراحی زیبایی ترمیم افتادگی پلک چشم چیست؟

جراحی زیبایی ترمیم افتادگی پلک چشم چیست؟

در سال‌های اخیر تقاضا برای جراحی‌های زیبایی مربوط به چشم افزایش یافته است. یکی از این روش‌ها، بلفاروپلاستی است. در بلفاروپلاستی  پوست یا چربی اضافه پلک بالا و یا زیر چشم را با جراحی از بین می‌برند. این روش برای دهه‌ها یکی از انواع جراحی‌های زیبایی بوده که افراد مشهوری چون رنه زلوگر، پاریس هیلتون و کاترین زتا جونز آن را انجام داده‌اند.

جراحی زیبایی ترمیم افتادگی پلک چشم چیست؟
جراحی زیبایی ترمیم افتادگی پلک چشم چیست؟

هرچند در گذشته، بیشتر افراد چهل سال به بالا این عمل جراحی را انجام می‌دادند، طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال ۲۰۲۰ و با افزایش تعداد متقاضیان جوان، این جراحی دومین جراحی زیبایی پرطرفدار شناخته شد.

بلفاروپلاستی روشی است که برای بازگرداندن شادابی و سفتی پوست اطراف چشم طراحی شده است.

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در کنار اثرات اجتناب‌ناپذیر جاذبه، این امر منجر به ایجاد پوست اضافه در بالا و زیر چشم می‌شود. در نتیجه در پلک پایین، چین و چروک و پف و در پلک بالا پوست اضافه نمودار می‌شود. علاوه بر افزایش سن، استرس، عادات بد خوابیدن و سبک زندگی نیز می‌توانند باعث ایجاد این شرایط شود. در بلفاروپلاستی با حذف پوست‌های اضافه و سفت‌‌تر شدن ماهیچه‌های اطراف چشم پف، چین و چروک و حلقه‌های تیره دور چشم کاهش می‌یابد.

روند جراحی چگونه است؟

در طول این عمل که تقریبا دو ساعت طول می‌کشد، جراح پس از بیهوشی عمومی بیمار، ابتدا برش‌های کوچکی در چین‌های پلک فوقانی ایجاد می‌کند تا پوست، ماهیچه و چربی اضافه را خارج کند. سپس به سراغ پلک پایینی می‌رود تا چربی و مقدار کمی از پوست را برای صاف‌تر و سفت‌تر کردن این ناحیه بردارد. در پایان کار از بخیه‌های قابل جذب برای بستن زخم استفاده می‌کند که در عرض سه تا شش روز از بین می‌روند.

زمان بهبودی پس از این عمل در مقایسه با سایر جراحی‌های زیبایی نسبتا کوتاه است. پس از انجام عمل، بیمار برای چند ساعت تحت نظر خواهد بود، تا از عوارض احتمالی پیشگیری شود، اما معمولا همان روز از بیمارستان مرخص می‌شود.

فواید و خطرات احتمالی

بلفاروپلاستی نیز مثل هر جراحی دیگری، مزایای متعدد و خطرات بالقوه‌ای دارد. وقتی جراحی به درستی انجام شد، پف زیر چشم کاهش پیدا می‌کند، و با سفت شدن پوست شل و آویزان بالای چشم، پلک چشم بهبود پیدا می‌کند، و ظاهر جوان‌تر و با طراوتی ایجاد می‌شود. در مواردی که افتادگی پلک بالا باعث کاهش بینایی می‌شود، این عمل یکی از راه‌های بهبود وضعیت بینایی است.
هر چند بلفاروپلاستی یک جراحی کم‌خطر شناخته می‌شود، اما ممکن است با خطرات رایج جراحی مثل خونریزی، کبودی، عفونت و لخته شدن خون همراه باشد. علاوه بر این ممکن است تاری دید، خشکی چشم، آسیب‌های عضلانی و زخم‌های قابل مشاهده نیز بروز پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید