قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > هر جور دلت می خواهد زندگی کن!

هر جور دلت می خواهد زندگی کن!

اگر می دانستید برای عملکردتان هیچ کس از شما انتقاد نمی کند، چگونه رفتار می کردید؟

در حقیقت هیچ کس حق ندارد درباره شما قضاوت کند. شاید دیگران داستان زندگی شمارا شنیده باشند ؛  اما آنها نمی توانند تجربیات شما را دقیقا” درک کنند.آنها در زندگی شما نیستند، پس به حرفهایی که در باره شما می زنند، توجه نکنید.نکته مهم این است که شما درباره خودتان چه احساسی دارید؛ بنابراین همان کاری را انجام دهید که از صمیم قلب بدان معتقدید. حتی با وجود قضاوت دیگران ، این ده نکته را بکار گیرید.

هر جور دلت می خواهد زندگی کن
هر جور دلت می خواهد زندگی کن

۱-به خودتان اهمیت بدهید:

رابطه شما با خودتان نزدیکترین و مهم ترین رابطه ای است که تاکنون داشته اید.اگر به اندازه کافی به خویشتن توجه نداشته باشید، به همین نسبت نمی توانید به دیگران هم توجه کنید و به آنها اهمیت دهید؛بنابراین به خودتان توجه کنید.این رفتار بهترین کار خودخواهانه ای که می توانید انجام دهید.

۲-به شیوه ای عمل کنید که آن را درست می دانید:

گاه دوست دارید تنها به پیاده روی بروید.از این موضوع خجالت نکشید.اجازه ندهید نادانی ، جهالت یا منفی نگری دیگران شما را از بهترین کسی که می توانید باشیددور نگه دارد.همواره کاری را انجام دهید که از صمیم قلب آنرا درست می دانید؛زیرا فقط اینگونه کاملا” در صلح و آرامش با خود هستید.اجازه ندهید هیچ چیز این آرامش را به هم زده و جلوی پیشرفتتان را بگیرد.

۳-مسیر منحصر به فرد خودرا طی کنید:

شروع هر روز جدید فرصتی برای تغییر زندگی شماست.برای رسیدن به زندگی مورد علاقه خود کار کنید.برای آنچه بدان اعتقاد دارید سخت تلاش کنید.رویاهایتان را بزرگ و دل نگرانی هایتان را کوچک ببینید.بیش از ظرفیت تان از خود انتظار نداشته باشید.فقط کاری را انجام بدهید که بنظرتان درست است.

اگر به جای بهانه آوردن تصمیم بگیرید چیزهای جدید بیاموزید ، بی شک به اهدافتان نزدیک و نزدیکتر خواهید شد.در طول این مسیر ، تنها نیستید و افراد دیگری هم در کنارتان هستند.افرادی که تلاشهای شمارا تحسین می کنند و مانند شما به دنبال کسب کمال و معرفت هستند.

۴-دور از دنیای اطراف ، روی اهداف تان تمرکز کنید:

رویاهای بزرگ داشته باشید؛ اما بدانید که اهدافِ واقعی کوتاه مدت ، تنها کلید رسیدن به موفقیت هستند. موفقیت رابطه مستقیمی با انجام دادن کارهای روزمره دارد.روزانه وقت خودرا چگونه می گذرانید؟ پاسخ هر فرد به این سوال تعیین کننده ماهیت اوست.افراد موفق با انجام دادن کارهای کوچک روزانه ، هر روز چند قدم به رویاهایشان نزدیک می شوند.البته گاه در طول این مسیر دچار اشتباه می شوند؛ اما هرگز از حرکت باز نمی ایستند.آنها می آموزند و به پیش می روند.

۵-اهداف و رویاهایتان را با تغییرات زندگی هماهنگ سازید:

بسیاری از درد و رنجهای ما از رویای خاصی نشئت می گیرند که بدانها عشق می ورزیم؛ اما گاه رویاهای ما دقیقا طبق برنامه ریزی پیش نمی روند. دراین شرایط ، باید مسیر دیگری را دنبال کنیم و به همین دلیل ، ناراحت و عصبانی می شویم.اگر می خواهید پلیدی های درونی خودرا مهار کنید و بیشترین نتیجه را از زندگی بگیرید ، خودرا به رویایی خاص محدود نکنید و همواره پذیرای رویاهای بهتر و مسیر سعادتمند پیش رویتان باشید.

نمی توان زندگی را پیش بینی کرد ؛ اما بی شک زندگی فرصت های زیادی برای تحقق رویاهای ما ایجاد می کند.در برخی مواقع ، برداشتن قدمی رو به جلو بدان معناست که آرزوهایمان را با تغییرات زندگی با برنامه ریزی جدید هماهنگ کنیم.طرز فکر خودرا تغییر دهید تا رویاهای بیشتری داشته باشید.

۶- افرادی را که به شما بدی کرده اند ببخشید:

بخشش هدیه ای است که بخود می دهید.بخشش مظهر خرد و قدرت است.این ویژ گی به شما اجازه می دهدکه از نزاع با گذشته دست بردارید و بر روی آینده تمرکز کنید.اگر می خواهید فرصت های پیش رو را درک کنید، باید خود و دیگران را برای تمام وقایع گذشته ببخشید. بدون بخشش هیچگاه جراحتهای شما التیام نمی یابند و پیشرفتی هم میسر نخواهد شد.

آنچه در گذشته اتفاق افتاده تنها فصلی از کتاب زندگی شما است، کتاب را بخاطر وجود یک فصل نبندید، فقط آن را ورق بزنید.

۷- عشق و محبت خودرا نثار دیگران بکنید:

برخی از افراد عشق و محبت خودرا فقط نثار کسانی می کنند که از نظر آنان ارزشمندند. بدین ترتیب ، غریبه ها را از دایره محبت خود بیرون می کنند.شاید شما هم جزء این دسته افراد باشید.اگر چنین است ، در کمال تاسف به شما می گویم که این رفتار به هیچ وجه عشق نیست، بلکه قضاوت است.در واقع  قضاوت، رفتاری گزینشی و انتخابی است؛ اما عشق ، گرفتن و در خود گنجاندن تمامی موجودات است.

بیایید همانند پرتوی خورشید و وزش باد باشیم و میان موجودات تبعیض قائل نشویم. عشق حقیقی چنین رفتاری را نمی شناسد. عشق و محبت شیوه ای منحصر به فرد در زندگی است.جایی که عشق حضوردارد ، قضاوت نیست و جایی که قضاوت هست ، عشق نیست.

۸- از دیگران حمایت کنید ؛ حتی اگر آن ها اقدام شما را نپسندند:

گاهی اوقات شما مطلب بسیار ساده و کوچکی می گویید؛ اما این حرف ، درست در جای خالی قلب کسی می نشیند. باید به تاریکی های وجود دیگران پا نهاد و آن ها را به سوی روشنایی کشید. جرئت انجام دادن این کار را داشته باشید. به خاطر بسپاریدکه انسانهای قدرتمند قادرند در برابر مشکلات از خود دفاع کنند؛ اما انسانهای قوی تر، دیگران را تحت حمایت قرار می دهندو اگر بتوانند  دست خود را هم برای کمک به سوی آنها دراز می کنند.

۹- برای شکستها و ناکامی هایتان مبارزه کنید:

هرگاه ناراحت ، بی حوصله اید یا درگیر شکست یا ناکامی شده اید، شرمنده نباشید.چیزی برای شرمندگی وجود ندارد.شما در گذر از موقعیتی سخت هستید؛ اما هنوز ناامید نشده ایدو همچنان به پیش می تازید تا به آنچه برایش مبارزه می کنید برسید.بدین ترتیب، به آرامی بر نداشته هایتان فائق آمده و پیروز می شوید.برای طی کردن این مسیر باید به خود ببالید و افتخار کنید.بگذارید دیگران هم بدانند که شما امروز قوی تر از گذشته اید ودر آینده هم قوی تر خواهید شد.

۱۰-سرتان را بالا بگیرید و لبخند بزنید:

هر روز جدید ، برگی از تاریخ زندگی شماست.تنها زمانی فرصت های شما از بین می روند که دیگر تلاشی برای بدست آوردن آنها نکنید.برای گذشته غمگین نباشیدو خود را سرزنش نکنید.برای فراموش کردن و پایان دادن به گذشته تلاش کنید.برای پنهان کردن درد ورنج خود لبخند نزنید؛ بلکه برای درمان درد خود بخندید.از سوی دیگر ، به تمام درد و رنج موجود در دنیا نیندیشید. در عوض به تمام زیبایی هایی بنگرید که هنوز در اطرافتان حضور دارند.

منابع:

مجله راز – فائزه متین فر

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید