قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن است و می تواند به درمان ریزش مو، کم پشتی موی سر و همچنین شوره سر کمک کند.

برخی افراد تمایل دارند برای درمان ریزش موی خود از گیاهان طبیعی استفاده کنند. از جمله این گیاهان می توانیم به گیاه باباآدم اشاره کنیم. این گیاه برای رشد مجدد مو بسیار مفید است و می تواند ریزش مو را متوقف کند همچنین برای رفع عارضه های عفونی و امراض پوستی نیز بسیار تاثیرگذار است.

خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو
خواص ریشه بابا آدم برای ریزش مو

گیاه باباآدم تاثیر بسزایی در افزایش سرعت رشد مو دارد علاوه برآن از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند.

خواص ریشه بابا آدم برای مو

ریشه بابا آدم علاوه بر فواید زیاد آن برای بدن، می توان از آن به صورت موضعی نیز استفاده کرد و باعث سلامت پوست می شود. استفاده از عصاره ریشه بابا آدم برای پوست سر باعث افزایش گردش خون در پوست، سم زدایی از بافت اپیدرم و جلوگیری از رشد باکتری ها می شود.

ریزش مو

ریشه بابا آدم حاوی تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت پروتئین است و باعث رویش موهای ریخته شده می شود و همچنین می تواند به تغذیه پوست سر و تقویت مو کمک کند.

شوره سر

روغن ریشه بابا آدم حاوی ویتامین A است و علاوه بر تقویت مو می تواند در موارد درمان تحریک پوست سر، شوره سر و خارش پوست سر نیز کمک زیادی کند.

موهای کم پشت

کم پشتی موها و لکه های طاسی از عوامل مختلفی به وجود می آیند، کمبود ویتامین مانند کمبود ویتامین D، ویتامین A یا ویتامین C، آهن، اسید فولیک، رژیم غذایی نا مناسب می توانند از عوامل کم پشتی مو باشد . ریشه بابا آدم حاوی عناصری است که می تواند به مبارزه با کم پشت شدن مو کمک زیادی کند.

ریشه بابا آدم حاوی ویتامین B6، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فولات، ویتامین C، فسفر، کلسیم، آهن، مس می باشد و این عناصر کمک زیادی برای پر پشت شدن مو می کند.

نحوه مصرف ریشه بابا آدم برای ریزش مو

یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید از خواص بابا آدم برای مو بهره ببرید این است که مقدار مساوی از سبوس، بابا آدم، علف لیمو، رزماری، حنا، شلتوک برنج و گیاه دم اسبی را پودر کنید و به این ترکیب دو عدد تخم مرغ نیز اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید. این ترکیب به دست آمده را برای مدت یک شب تا صبح روی موهای خود بگذارید.

روش دیگر استفاده از روغن بابا آدم است به این صورت که موها و پوست سر خود را به خوبی با روغن بابا آدم ماساژ دهید و بگذارید برای دو ساعت روی موهایتان بماند، سپس با گذشت دو ساعت موهای خود را با شامپو شسته و آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید