قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > در گرمای تابستان با ۶ ماده غذایی خنک شوید

در گرمای تابستان با ۶ ماده غذایی خنک شوید

این نکته ثابت شده که برخی مواد غذایی دارای خاصیت خنک‌کنندگی طبیعی بوده و از آنجا که قند کمی دارند‌، می‌توانید بدون نگرانی از افزایش وزن، آنها را در روزهای گرم مصرف کنید.

در گرمای تابستان با ۶ ماده غذایی خنک شوید
در گرمای تابستان با ۶ ماده غذایی خنک شوید

به گزارش Prevention؛ کرفس یکی از این مواد غذایی است. باور کنید یا نه، این سبزی ترد ۹۵ درصد آب دارد و علاوه بر این که به هضم موثر غذا کمک می‌کند، دارای خاصیت دیورتیک یا ادرار‌آور هم هست، بنابراین می‌تواند باعث کاهش احتباس مایعات بدن شود.

رازیانه نیز حاوی ترکیبات تسریع‌کننده هضم غذا است که به کاهش اسیدیته معده کمک می‌کند. در نتیجه، ممکن است پس از خوردن این سبزی احساس آرامش یا خنک شدن کنید. مقدار زیاد آب و فیبر رازیانه نیز می‌تواند در مبارزه با کمبود آب بدن، کمک‌کننده باشد.

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بعد از خوردن مرغ کباب‌شده یا برگر احساس گرمای شدید کنید؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند علت این است که این غذاها در ظروف گرم سرو می‌شوند، اما در واقع مقصر، پروتئین موجود در آنها است. خوشبختانه برای خنک ماندن مجبور نیستید این غذاها را کنار بگذارید. فقط آنها را با آناناس ترکیب کنید. این میوه گرمسیری سرشار از بروملین است، آنزیمی که به تجزیه پروتئین کمک می‌کند، هضم آن را آسان‌تر کرده و احساس گرمای کمتری در شما ایجاد می‌کند.

در طب سنتی آیورودا، این درجه حرارت غذا نیست که باعث خاصیت خنک‌کنندگی یا گرمازایی آن می‌شود، بلکه ویژگی‌های ذاتی آن است. در ماه‌های گرم تابستان بهتر است از غذاهای قلیایی لذت ببرید زیرا به طور بالقوه می‌توانند اثر خنک‌کنندگی بیشتری در بدن داشته باشند. برخی از غذاهای قلیایی شامل توت‌سیاه، زغال‌اخته، قره‌قاط، تمشک و توت‌فرنگی است.

آووکادو نیز علاوه بر فیبر محلول و آب، سرشار از پتاسیم است، بنابراین به شما کمک می‌کند تا الکترولیت‌های از دست‌رفته از طریق فرایند تعریق را جبران کنید و هیدراته بمانید.

نوشیدن چای سرد یا لیموناد شیرین ممکن است به شما احساس خوبی بدهد، اما لزوماً بهترین راه برای تأمین آب بدن نیست زیرا قند موجود در این نوشیدنی‌ها باعث نفخ و احساس گرما در شما می‌شوند. در عوض آب نارگیل، جدا از اینکه قند کمی دارد، منبع دیگری از الکترولیت‌هایی مانند پتاسیم است که می‌تواند به شما کمک کند تا بدنتان را هیدراته کرده و خنک شوید.

غذاهای پرادویه در کشورهای دارای آب و هوای گرم بسیار پرطرفدار است. خوردن انواع فلفل دمای داخلی شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه عرق می‌کنید. با این حال با تبخیر عرق روی پوست، فورا احساس خنکی به شما دست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *