قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > دمنوش های گیاهی را با سماور برنجی تهیه کنید

دمنوش های گیاهی را با سماور برنجی تهیه کنید

در سال های اخیر میزان استفاده از دمنوش های گیاهی بیشتر از پیش شده است و خواص درمانی آن ها به اثبات رسیده اند. هر یک از این دمنوش ها از خواص مهمی برای سلامت بدن برخوردار هستند. شما می توانید هر یک از آن ها را برای سلامت بخش های مختلف بدن خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. اما مهمتر از نوع این دمنوش ها، نحوه آماده سازی آن ها است. برای تهیه هر یک از این دمنوش ها از روش های مختلفی استفاده می کنند. استفاده از انواع ظرف های مسی و برنجی برای آماده سازی دمنوش خواص سلامتی آن ها را افزایش می دهد. 

دمنوش های مفید برای بدن

  1. دمنوش بابونه یکی از بهترین دمنوش های سلامتی است که قبل از خواب مورد استفاده قرار می گیرد. عطر ملایم بابونه یکی از مهمترین مزایای آن است که سبب افزایش آرامش در افراد می شود. 
  2. دمنوش های زنجبیلی نیز در میان محبوب ترین نوشیدنی های ایرانی دسته بندی می شوند. این دمنوش برای جلوگیری از سرما خوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. 
  3. دمنوش نعنا به عنوان یک دمنوش بین المللی محسوب می شود که در کشور ترکیه نیز به مصرف می رسد. 
  4. دمنوش بادرنجبونه، این دمنوش را به عنوان ملیسا نیز می شناسند و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی بسیار مفید واقع می شود. 

هر یک از این دمنوش ها با آماده سازی در منقل برنجی و مسی تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. پس به این مهم در حین آماده سازی آن ها دقت داشته باشید.

خواص دمنوش در طب سنتی

طب سنتی ارزش بسیار بالایی برای این دمنوش های گیاهی قائل است و آن ها را به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی به شمار می آورد. این دمنوش ها برای تک تک اعضا و جوارح بدن مفید واقع می شوند. آماده سازی این دمنوش های گیاهی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. هر یک از آن ها از مواد گیاهی ساده ای تهیه می شوند و به همین خاطر به سهولت در دسترس افراد قرار می گیرند. 

دمنوش برای چربی‌سوزی 

خواص دمنوش های گیاهی برای لاغری و چربی سوزی در دنیای طب سنتی ثابت شده است. در میان دمنوش های لاغری، دمنوش خوش طعم دارچین یکی از بهترین ها است و سبب چربی سوزی شکم و پهلوها می شود. دمنوش چای سبز نیز این خواص را به دنبال دارد و استفاده مداوم از آن سبب لاغری و چربی سوزی خواهد شد. شما می توانید، در این زمینه دمنوش چای ماچا را نیز امتحان کنید و افزون بر لاغری از خواص فوق العاده آن برای سلامت بدن استفاده به عمل آورید. دمنوش قهوه سبز نیز در این میان قرار می گیرد. این دمنوش همان قهوه است که تفت داده نشده و به عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

دمنوش کاهش مشکلات خواب 

دمنوش های خواب آور نیز از پر استفاده ترین نوشیدنی های طب سنتی است. دمنوش گل ساعتی یکی از بهترین داروهای خواب آور محسوب می شود که برای همه افراد قابل استفاده است. این دمنوش از بروز سو هاضمه نیز در بدن افراد پیشگیری می کند و یکی از بهترین دمنوش ها به شمار می رود. دمنوش اسطوخودوس نیز در این میان یکی از مهمترین ها است. این دمنوش ها با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برای بهره بری بهتر از خواص و ویژگی های این دمنوش ها باید به تایم مصرف آن ها نیز دقت داشته باشید.

دمنوش مناسب آرامش اعصاب و روان 

دمنوش گل گاو زبان نیز یکی از موثرترین نوشیدنی های آرام بخش محسوب می شود که مزه نامطلوبی دارد. اغلب این دمنوش ها را به همراه نبات، گلاب و مواد غذایی شیرین میل می کنند. به این ترتیب مصرف کنندگان با افت فشار رو به رو نمی شوند. دمنوش شیرین بیان نیز از موثرترین روش های درمانی برای اعصاب و روان به شمار می رود و یکی از بهترین مواد آرامش دهنده است. دمنوش شیرین بیان هر گونه استرس را از شما دور می کند. میزان استفاده از این دمنوش هر روز بیشتر می شود.

دمنوش دیورتیک و ملین 

بسیاری از مردم امروز با مشکل یبوست رو به رو هستند و برای درمانی آن به سراغ انواع روش های درمانی صنعتی و داروهای آسیب زا می روند. اما دمنوش های دیورتیک این مشکلات را به کلی از بین می برند. دمنوش عصاره قاصدک یکی از مهمترین این مواد دارویی است که به رفع یبوست کمک می کند. گیاه دم اسب نیز خواص بسیاری در این زمینه ارائه می دهد و یبوست را به کلی از بین می برد. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از همه خواص این مواد دارویی باید به صورت منظم در یک دوره مشخص هر یک از آن ها را مورد استفاده قرار دهید. گیاه جعفری نیز با چنین خواصی مورد استفاده قرار می گیرد. تهیه دمنوش این گیاه نیز به سهولت انجام می پذیرد.

دمنوش مفید برای هضم غذا

سماور برنجی یکی از ظروف مناسب برای دم کردن دمنوش های گیاهی محسوب می شود. دم کردن انواع دمنوش گیاهی در این سماورها بسیاری از مشکلات معده و روده را از بین می برد. مشکلات هضم غذا در سنین بالا و پایین سلامت افراد را به خطر می اندازند و ب همین خاطر روش های بسیاری برای مقابله با آن ها ابداع شده اند. دمنوش نعناع یکی از مهمترین مواد دارویی است که برای رفع انواع بیماری های مربوط به هضم غذا به کار برده می شود. ترکیب مقادیری لیمو با این دمنوش نیز خاصیت آن را به شدت افزایش می دهد. 

دمنوش رازیانه نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد و از بروز هر گونه معده درد، نفخ و… در بدن پیشگیری خواهد کرد. با استفاده از این دمنوش بیماری های معده شما نیز به سرعت درمان می شوند و این قبیل مشکلات نیز در بدن شما به وجود نمی آیند.

طرز تهیه دمنوش های گیاهی

برای آماده سازی هر یک از این دمنوش ها تنها کافی است کمی آب جوش فراهم کنید و مواد گیاهی مورد نظر را برای مدت زمان مشخصی در آب جوش قرار دهید. استاندارد آماده سازی دمنوش گیاه بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. در طول این مدت خواص موجود در هر یک از این گیاهان به آب جوش منتقل می شود و سپس باید مایع حاصل را از صافی رد کنید.

خواص آب جوشیده در سماور برنجی

سماور برنجی برای آماده سازی انواع دمنوش، چای و حتی آب جوش مورد استفاده قرار می گیرد. این سماورها خواص آب جوش برای سلامت را به حداکثر می رسانند و مواد معدنی پر فایده ای را وارد بدن می کنند. انواع منقل برنجی آب جوش مورد نیاز شما را در طول روز فراهم کرده و در دسترس قرار می دهد. فروشگاه shikhonar امکان خرید این نوع محصولات را برای شما فراهم آورده تا با استفاده از آب جوش  آنها برای سلامتی را برای اندام های مختلف داخل بدن به ارمغان آورد. 

جمع بندی

در این گزارش در خصوص انواع دمنوش و خواص آن ها برای اقسا نقاط بدن اطلاعاتی به دست آوردید. هر یک از این دمنوش ها در سماورهای سنتی برنجی و زغالی به بهترین نحو آماده سازی می شوند. در صورتی که از این ظروف برای آماده سازی آب جوش این دمنوش ها استفاده کنید، افزون بر خواص مواد گیاهی، خواص بدنه برنجی ظرف نیز به نوشیدنی شما منتقل شده و آن را پر فایده تر می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید