قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهکارهایی برای افزایش میزان دوام باتری های آیفون

راهکارهایی برای افزایش میزان دوام باتری های آیفون

توانمندی باتری گوشی‌های موبایل و میزان دوام آن‌ها در شرایط مختلف جزو مواردی بوده که افراد هنگام خرید گوشی مورد بررسی قرار می‌دهند. امروزه اکثر کمپانی‌های شناخته شده از باتری‌هایی با توان بالا در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند

 راهکارهایی برای افزایش میزان دوام باتری‌های آیفون
راهکارهایی برای افزایش میزان دوام باتری‌های آیفون

. دیدن باتری‌هایی با ظرفیت بالای ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دیگر مسئله عجیبی محسوب نمی‌شود. با این حال، پس از مدتی استفاده از گوشی ممکن است متوجه افزایش سرعت مصرف شارژ شده باشید. از جمله عوامل مؤثر در زمینه، برخی برنامه‌های پرمصرف هستند که اخیراً روی گوشی خود نصب کرده اید. بعضی اپلیکیشن‌ها حتی بدون استفاده و در حالت استندبای نیز شارژ مصرف می‌کنند. برخی تنظیمات گوشی نیز می‌توانند منجر به بروز این مشکل شوند. در نهایت نیز می‌توان به خرابی باطری آیفون تحت شرایط مختلف اشاره کرد. در این مقاله به بررسی تعدادی از روش‌های موجود برای افزایش میزان دوام باتری خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید، احتمالاً از آیفون قدیمی استفاده می‌کنید و احتمالاً گوشی شما کارایی اولیه خود را از این نظر از دست داده است. همچنین ممکن است به میزان زیادی از آیفون جدید استفاده کرده و به دنبال افزایش میزان دوام باتری آن هستید. در هر حالتی بهتر است بدانید که این تنها مشکل شما نبوده و جزو مواردی است که به میزان زیادی مورد سؤال قرار می‌گیرند. آیفون‌ها جزو محبوب‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین باتری‌های محسوب می‌شوند. کیفیت باتری آن‌ها نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است. هرچند همچنان از لحاظ عملکردی با بعضی از برندها همانند باتری گوشی موبایل شیائومی قابل مقایسه نیست. اما تمامی باتری‌ها با هر کیفیتی پس از مدتی ممکن است با افت مواجه شوند. می‌توان با رعایت برخی موارد، سرعت خرابی باتری را کاهش داده و میزان دوام آن را متعاقباً افزایش داد.

قابلیت Optimized Battery Charging

اپل در iOS 13 از قابلیت جدیدی تحت عنوان Optimized Battery Charging با هدف افزایش طول عمر باتری استفاده کرده است. این قابلیت بصورت پیش فرض روی آیفون شما فعال است. باتوجه به شرایط زندگی و عدم امکان شارژ گوشی در طول روز، بسیاری از افراد در گذشته گوشی خود را در شب و هنگام خواب به شارژر متصل می‌کردند. گوشی تا صبح در همین شرایط باقی مانده و شارژ بیش از حد باتری نیز یکی از دلایل خرابی آن محسوب می‌شد. قابلیت جدید برای رفع این مشکل ارائه شده است. در صورت فعال بودن این حالت، آیفون تایم خواب و بیداری شما را آنالیز کرده و زمان جداکردن گوشی از شارژر را پیش بینی می‌کند. بر این اساس در طول شب باتری را تا ۸۰ درصد شارژ کرده و در همین حدود متوقف می‌شود.

بطور مثال اگر بطور معمول گوشی خود را ۷ صبح از شارژر جدا کرده باشید، کمی قبل از آن فرآیند شارژ ادامه یافته و تا ساعت ۷ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. البته برای تعیین الگوی فعالیتی شما، احتمالاً گوشی به چند هفته وقت نیاز خواهد داشت. در بخش Battery نموداری از زمان شارژ و دشارژ باتری رسم می‌شود که می‌توانید آن را بررسی کنید. در صورت فعال بودن این قابلیت، زمانی که باتری با شارژ کامل متصل به برق است، کاهش یافته و مشخصاً طول عمر باتری بیش‌تر خواهد شد. البته اگر روتین ویژه ای برای شارژ نداشته باشید، احتمالاً تعیین الگوی شما برای آیفون امکان پذیر نخواهد بود. در صورت تمایل نیز می‌توانید این قابلیت را در بخش تنظیمات باتری غیرفعال کنید. همچنین هنگامی که سطح شارژ باتری در ۸۰ درصد نگه داشته می‌شود، می‌توانید گزینه ادامه فرآیند شارژ را انتخاب کنید.

فعال کردن حالت Low Power Mode

این قابلیت نیز جزو مواردی که احتمالاً تاکنون بارها از آن استفاده کرده اید. برندهای مختلف از این قابلیت استفاده کرده و بطور مثال برای کاهش میزان مصرف شارژ باتری  samsung، از انواع مختلفی از این قابلیت می‌توانید استفاده کنید. برای آیفون نیز این قابلیت در نظر گرفته شده است. به تنظیمات گوشی رفته و گزینه باتری را انتخاب کنید. سپس حالت Low Power Mode را فعال کنید. از جمله تغییرات این گوشی در این شرایط می‌توان به کاهش میزان روشنایی صفحه نمایش و نرخ نوسازی تصویر و همچنین محدودیت حالاتی همچون ۵G اشاره کرد. با این قابلیت می‌توانید هنگام عدم نیاز به استفاده از گوشی، تاحدود زیادی شارژ ذخیره کنید.

حالت Auto-Brightness

برای ذخیره حجم بیش‌تری از شارژ، بهتر است نور صفحه نمایش را روی حالت اتوماتیک تنظیم کنید. در این شرایط گوشی میزان نور نمایشگر را براساس محیط بیرونی تنظیم خواهد کرد. هرچند ممکن است تمایلی به این مسئله نداشته و به دنبال تنظیم دستی میزان نور باشید. برای فعال کردن این قابلیت به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه Accessibility را انتخاب کنید. در این قسمت نیز گزینه Display & Text Size را انتخاب کرده و در صفحه جدید باز شده، حالت Auto-Brightness را فعال کنید.

محدود کردن نرخ نوسازی تصویر

این حالت نیز جزو مواردی بوده که می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش میزان دوام باتری داشته باشد. بطور مثال گوشی‌های سری پرو آیفون همانند آیفون ۱۳ پرو روی حالت ۱۲۰ هرتز تنظیم شده اند. نرخ نوسازی بالا به همین میزان منجر به افزایش میزان مصرف شارژ نیز خواهد شد. از این رو کاهش و محدود کردن آن می‌تواند منجر به نگهداری بیش‌تر شارژ توسط گوشی شود. برای محدود کردن نرخ نوسازی تصویر باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و گزینه Accessibility را انتخاب کنید. در این بخش نیز Motion را انتخاب کرده و گزینه Limit Frame Rate را فعال کنید. البته به این نکته نیز توجه کنید که با فعال کردن حالت Lowe Power Mode، این آپشن بصورت خودکار فعال خواهد شد.

غیرفعال کردن Background App Refresh

یکی از مواردی که احتمالاً اطلاعی از آن دارید، مصرف شارژ توسط برخی اپلیکیشن‌ها در بک گراند گوشی است. هنگامی که به اینترنت متصل می‌شوید، بعضی برنامه‌ها اطلاعات موجود در خود را رفرش می‌کنند. هرچند این مسئله اهمیت بالایی داشته و گاهاً نیز بسیار ضروری است، با این حال به میزان زیادی منجر به مصرف شارژ می‌شود. از این رو در صورت تمایل می‌توانید آن را غیرفعال کنید. مجدداً باید به این تأکید کنیم که هنگام فعال کردن حالت Low Power Mode، این قابلیت نیز غیرفعال می‌شود. برای غیرفعال کردن رفرش برنامه‌ها باید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و گزینه جنرال را انتخاب کنید. در این پنل گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید این قابلیت را تنها برای برخی برنامه‌ها بصورت دلخواه غیرفعال کنید. درصورت غیرفعال کردن این قابلیت برای تمامی اپلیکیشن‌ها، مجددا گزینه Background App Refresh را انتخاب کرده و گزینه Off را بزنید.

غیرفعال کردن مکان‌یابی، بلوتوث و وای فای

استفاده دائمی از GPS برای برنامه‌های مختلف مرتبط با مکان‌یابی همانند Google Maps، مشخصاً منجر به کاهش سریع میزان شارژ باتری خواهد شد. گزینه ویژه ای برای رفع مشکل در این حالت در نظر گرفته شده است. در تنظیمات گوشی، گزینه Privacy و سپس Location Services را انتخاب کنید. حال می‌توانید برنامه مدنظر را پیدا کرده و تنظیمات آن را تغییر دهید. با انتخاب گزینه While Using the App، تنها هنگام استفاده از برنامه اجازه دسترسی به قابلیت مکان‌یابی را به آن خواهید داد. موارد دیگری همچون وای فای، بلوتوث و AirDrop نیز منجر به افزایش میزان مصرف شارژ خواهند شد. جستجوی شبکه وای فای و یا تلاش برای پیداکردن دستگاهی از طریق بلوتوث یا ایردراپ بصورت دائمی برای باتری مناسب نخواهد بود. هنگام عدم نیاز بهتر است این قابلیت ها را غیرفعال کنید.

بررسی نهایی

در این مقاله به معرفی تعدادی از روش‌ها برای افزایش میزان دوام باتری های آیفون پرداختیم. با رعایت این موارد احتمالاً باتری شما بسیار بیش‌تر از شرایط قبلی شارژ نگه خواهد داشت. با این حال باید به این نکته نیز توجه کنید که خرابی باتری‌های لیتیومی امری قطعی بوده و نمی‌توان بطور کامل از آن جلوگیری کرد. تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه تنها منجر به ایجاد تأخیر در روند خرابی باتری خواهد شد. حال در صورت خرابی باتری چه باید کرد؟ روند خرابی باتری تدریجی بوده و در بلندمدت نه تنها شدت بیش‌تری پیدا می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به بروز خرابی در بخش‌های سخت افزاری گوشی نیز شود. در این شرایط چاره ای جز تعویض باتری نخواهید داشت. بهترین روش نیز خرید باتری از فروشگاه‌هایی معتبر همانند فروشگاه اینترنتی فونی شاپ است. در این شرایط نگرانی خاصی از بروز مشکل مجدد بصورت کوتاه مدت در باتری نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید