قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > نوشیدنیها > روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار

روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار

برای جبران آب بدن و رفع تشنگی در ساعات روزه داری این نوشیدنی را میل کنید ؛ همراه ما باشید روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار.

روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار
روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار

خواص چای ترش، آن را به یک نوشیدنی فوق‌العاده تبدیل کرده است. کاهش کلسترول بد، کمک به دستگاه گوارش، دستگاه ایمنی و کاهش التهابات از فواید چای ترش است. چای ترش در درمان بیماری‌های کبد مؤثر است و احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد. چای ترش با افزایش سوخت و ساز، موجب کاهش وزن سالم و تدریجی می‌شود. همچنین سرشار از ویتامین C، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست. این نوشیدنی جادویی در درمان فشار خون بالا و اضطراب نیز مؤثر است.

روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد :

مواد لازم :

چای ترش خشک: نصف فنجان
برگ نعنا: یک مشت
آب:‌۴ فنجان
شربت نعنا: یک سوم تا سه چهارم فنجان

مواد لازم برای لیموناد:

آب لیمو ترش تازه: یک فنجان
آب: ۴ و نیم فنجان
شربت نعنا: سه چهارم تا ۱ فنجان

برای تهیه لیموناد:

آب لیمو ، آب و شربت نعنا را اضافه کرده و در صورت تمایل برای شیرین‌تر شدن می‌توانید شربت بیشتری اضافه کنید . لیموناد را در یخچال بگذارید خنک شود.

مواد لازم برای شربت نعنا:

شکر: یک و نیم فنجان
آب: یک و نیم فنجان
برگ نعنا: یک چهارم فنجان

برای تهیه شربت نعنا :

۱-در قابلمه ای متوسط شکر، آب و برگ‌های خرد شده نعنا را مخلوط کرده به جوش بیاورید تا شکر حل شود . سپس از روی حرارت برداشته و در قابلمه را۱۵- ۱۰ دقیقه بگذارید سپس بچشید اگر طعم نعنای شربت به اندازه ی کافی بود صافش کنید وگرنه ۱۰ دقیقه دیگر یا بیشتر بگذارید بماند و مزه بدهد . شربت را کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد سپس در یخچال بگذارید خنک شود.

روش درست کردن نوشیدنی چای ترش و لیموناد ویژه افطار :

۱-چای ترش و برگ‌های خرد شده نعنا را در قابلمه‌ای بزرگ ریخته و ۴ فنجان آب اضافه کرده و در قابلمه را گذاشته ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید بماند .

۲-چای را از صافی رد کنید و به اندازه‌ی دلخواه شربت نعنا بزنید . با یک سوم فنجان شربت شروع کنید و سپس متناسب با ذائقه‌ی خودتان شربت بیشتری اضافه کنید.

۳-لیوان‌ها را یخ بریزید و به مقدار مساوی از لیموناد و چای ترش اضافه کنید و روی لیوان‌ها را با برگ‌های تازه نعنا و برش‌های لیمو تزئین کنید‌.

دیدگاهتان را بنویسید