قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > روش های خانگی درمان گردن درد

روش های خانگی درمان گردن درد

گردن درد معمولا به دلایل مختلفی بروز می کند. ستون مهره ها در ناحیه گردن دارای پیچیدگی های خاصی هستند که سر را هنگام چرخش در زاویه های مختلف همراهی میکند. بیشترین علت درد گردن را میتوان آرتروز ستون فقرات، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی دانست.

روش های خانگی درمان گردن درد
روش های خانگی درمان گردن درد

اگر شما در هر یک از این موارد، در صورت بروز علائم اولیه به پزشک مراجعه کنید به احتمال بسیار زیاد دیگر نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت و می توانید تنها از طریق ورزش های گردن آن را درمان کنید.

گردن درد از آن نوع بیماری هاییست که اگر به سرعت درمان نشود مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و حتی ممکن است که شما را از انجام کارهای روزانه تان نیز عقب بیندازد و همچنین باعث دردهای مختلف در ناحیه بازو و دست نیز خواهد شد.

علائم مشکلات گردن

گردن درد نیز به نوبه خود شامل علائم مختلفی می شود و تنها درد صرفا نشان دهنده گردن درد نیست. این بیماری میتواند علائم زیر را شامل شود:

این درد می تواند به نواحی فوقانی مفصل ها، کمر و شانه گسترش پیدا کند.

این درد معمولا با انجام حرکات خاصی تشدید می شود.

این درد باعث ایجاد ضعف و سستی در مفاصل گردن می شود.

سوزش و بی حسی در بازو

ضعف و بی حسی در ساق پا

عدم کنترل ادرار و مدفوع

شاید شما هم متوجه شده باشید که برخی از این علائم به هیچ وجه مربوط به گردن نیستند اما دقت داشته باشید که اینگونه دردها معمولا تمامی نقاط بدن را تحت الشعاع قرار می دهند. از دلایلی که میتواند منجر به گردن درد شود می توان به کمبود تغذیه، فشارهای عصبی، اسپوندیلوز و فیبر میالژیا اشاره کرد.

روش های خانگی درمان گردن درد

شاید تصور کنید که دردهای گردن که مختص این ناحیه هستند با درمان های خانگی بهتر نخواهند شد و به طور قطع نیاز به درمان های جدی دارند. دقت کنید که اکثر درد های گردن با روش های زیر قابل حل و درمان هستند.

بسته یخ

شما میتوانید از بسته های یخ به عنوان یکی از راحت ترین و کاربردی ترین راه ها را برای کاهش درد و التهاب خود استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است که مقداری از یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را را به مدت حداکثر ۱۵ دقیقه روی ناحیه درد نگه دارید. در طی شبانه روز این عمل را سه بار تکرار کنید و خواهید دید که درد شما کاهش پیدا می کند.

فلفل قرمز

جالب است بدانید که فلفل قرمز حاوی ماده ایست به نام کپسایسین که این ماده خواص ضد درد و ضد التهابی دارد و می توان به گردن درد شما کمک کند. شما میتوانید یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را با دو قاشق روغن زیتون گرم مخلوط کنید و سپس این ضماد را روی ناحیه درد قرار دهید. خواهید دید که پس از دو یا سه روز درد شما درمان خواهد شد.

زنجبیل

زنجبیل یک درمانگر و ضدالتهاب طبیعی است که با بهبود گردش خون می تواند در درمان انواع دردهای شما مفید باشد. برای درمان گردن درد، شما باید ریشه زنجبیل را به قطعات کوچک تقسیم بندی کنید و آن را به مدت ده دقیقه درون دو فنجان آب جوش قرار دهید. این چای را به مدت سه روز و روزی سه مرتبه بنوشید و خواهید دید که درد گردن شما رو به بهبود خواهد رفت. همچنین می توانید از پودر زنجبیل استفاده کنید و آن را با آب گرم مخلوط کرده و به صورت نوشیدنی میل کنید.

در انتها

گردن درد می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. با اینکه شما میتوانید با مراجعه به دکتر و راه های شیمیایی گردن درد خود را درمان کنید، اما همیشه دقت داشته باشید که درمان های طبیعی به دلیل زیان کمتر در اولویت هستند.

منبع مردمان

دیدگاهتان را بنویسید