قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > ریزش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال تا کجا ادامه دارد؟

ریزش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال تا کجا ادامه دارد؟

با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار ترس سرمایه گذارانی که در قیمت‌های بالاتر اقدام به خرید این رمز ارز کرده بودند را فرا گرفت. بیت کوین حتی تا زیر ۲۷ هزار دلار سقوط کرد، اما مجددا حمایت شد و طی کمتر از یک هفته مجددا موفق شد حمایت بسیار مهم ۳۰ هزار دلار را به دست آورد. اما آیا ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال به پایان رسیده و یک روند صعودی جدید آغاز شده است؟

 ریزش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال تا کجا ادامه دارد؟
ریزش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال تا کجا ادامه دارد؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید دید علت ریزش سنگین قیمت‌ها طی یک هفته اخیر چه بوده است. دو موضوع بسیار موثر افزایش نرخ بهره بانکی و فشار فروش سرمایه گذارانی بود که کمتر از ۵ ماه از زمان ورود آن‌ها می‌گذرد. فشار فروش، به طور طبیعی سبب افزایش عرضه و کاهش قیمت‌ها می‌شود. اما بالا رفتن نرخ بهره بانکی چرا باید باعث ریزش بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال شود؟

تاثیر افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا روی بازار ارز دیجیتال

فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، در اردیبهشت ۱۴۰۱ اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی به میزان ۰٫۵ درصد کرد. این میزان افزایش طی ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، به همین دلیل ترکش‌های آن روی قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال احساس شد. با بالا رفتن این نرخ، افرا با هدف قرار دادن پول در حساب‌های سپرده (دریافت سود از بانک)، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خود می‌کنند. این موضوع به بالا رفتن فشار فروش و افزایش عرضه بیش از پیش دامن می‌زند.

اما موضوعی مهم را نباید فراموش کرد؛ بالا بردن نرخ بهره بانکی در بلند مدت به افزایش تورم منجر می‌شود که اتفاقی تاثیرگذار روی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف از جمله ارزهای دیجیتال است. اما تا بالا رفتن تورم به این علت و دیدن تاثیر آن روی بازار ارز دیجیتال زمان قابل توجهی لازم است. در نتیجه قرار نیست به این علت، ریزش بازار ارزهای دیجیتال به زودی جبران شود و بازار سقوط از دست رفته را جبران کند.

روند صعودی بعدی بازار ارز دیجیتال چه زمانی آغاز خواهد شد؟

واقعیت این است که بعد از فشار فروش سنگینی که بیت کوین را به زیر ۲۷ هزار دلار کشاند و سایر رمز ارزها را نیز به خاک و خون کشید، هنوز فشار خرید بالایی دیده نمی‌شود و میزان استیبل کوین‌های وارد شدن به صرافی‌ها طی روزهای اخیر قابل توجه نبوده است. پس هنوز برای تصمیم‌گیری درباره تمام شدن بازار نزولی و اطمینان از کف‌سازی بیت کوین در ناحیه ۳۰ هزار دلار زود است.

بهتر است در صورت تمایل برای خرید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال، زمان بیشتر منتظر ماند یا حداقل در صورت اصرار برای خرید در وضعیت کنونی، مبلغ زیادی به این کار اختصاص نداد، چرا که هنوز خبری از یک رویداد فاندامنتال مثبت نظیر رویکرد مثبت دولت‌ها و اتحادیه‌ها به رمز ارزها و همچنین فشار خرید نهنگ‌ها برای انباشت، نیست.

آیا قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

بیت کوین از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ همواره روندی صعودی داشته و قیمتش از پایین ۱ دلار حتی به ۶۷ هزار دلار نیز رسیده است، هر چند اکنون بسیار پایین‌تر از این سقف تاریخی خرید و فروش می‌شود. از طرفی طی این ۱۳ سال، بعد از ریزش‌های سنگین نزدیک به ۴۰۰ مرتبه مرگ بیت کوین توسط خبرگزاری‌ها و وب سایت‌های بزرگ اعلام شده است، به طوری که سقوط شدید را پایانی بر پادشاه ارزهای دیجیتال دانسته‌اند. اما بیت کوین هر مرتبه قوی‌تر از قبل به مسیر رو به جلوی خود ادامه داده و سقف‌های قیمت جدیدی به ثبت رسانده است.

از طرفی اکنون سرمایه گذاران و مخصوصا نهنگ‌های بیت کوین دیگر فقط افراد نیستند، بلکه طی چند سال اخیر شاهد سرمایه گذاری‌های سنگین توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر دنیا نیز بوده‌ایم. به پشتوانه آن‌ها، بیت کوین در هر صورت قیمت ۱۰۰ هزار دلار را خواهد دید، اما درباره زمان رخ دادن این اتفاق نمی‌توان با اطمینان نظر داد و هیچ پیش‌بینی دقیقی وجود ندارد.

برای خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی ارز دیجیتال بیت ۲۴ مراجعه کنید. در اینجا قادر به خرید بالای ۳۵۰ رمز ارز شامل بهترین و پرطرفدارترین رمز ارزها هستید. تسویه فوری، که با توجه به شدت نوسانا‌ت در بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از جمله مهمترین ویژگی‌های بیت ۲۴ محسوب می‌شود. به لطف وجود کیف پول داخلی آن می‌توانید خیلی سریع و بدون پرداخت کارمزد انتقال (کارمزد مربوط به شبکه بلاک چین که هیچ ارتباطی به صرافی ندارد) به خرید و فروش رمز ارزها بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید