قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > وبلاگ > پرونده های ویژه > سادگی نهایت پیچیدگی است!

سادگی نهایت پیچیدگی است!

لئوناردو داوینچی در جایی می گوید :

 سادگی نهایت پیچیدگی است!
اگر شما نتوانید موضوعی را به سادگی تشریح کنید، نمیتوانید آن را به خوبی و به اندازه کافی بفهمید. بنابراین یکی از مهارتهای ما در طراحی سیستم ها، می بایست امکان درک ساده آن توسط افراد، مشتریان و کارکنان باشد.

سادگی نهایت پیچیدگی است!
سادگی نهایت پیچیدگی است!

اغلب اوقات، افراد در سازمان ها، مفاهیم را بیش از حد لازم پیچیده می کنند و یا پیچیده می انگارند و تصور می کنند این کار آن ها را باهوشتر و قدرتمندتر میسازد.اگر شما بتوانید محصول، سیستم، نرم افزار و یا …. را به گونه ای طراحی کنید که کاربران به راحتی از آن استفاده کرده و با آن ارتباط برقرار نمایند در حقیقت نمایی از هنر و مهارت ساده سازی شما بوده است.

جک ولش، رهبر اقتصادی جنرال الکتریک مشاهده کرد که مدیران شرکت جنرال الکتریک به جای تسهیل امور، آن ها را کنترل و به جای ساده سازی، آنها را پیچیده میکنند. وی از آنها خواست مهارت ساده سازی خود را افزایش دهند او اعتقاد داشت مدیری که هر روز با تعدادی کارمند در ارتباط است و درخواست های متعددی از آنها دارد باید پیام خود را به گونه ای ارسال کند تا کارمند متوجه شود و دستور را به درستی انجام دهد پس مدیران از جمله افرادی هستند که باید ساده سازی محتوا برای مخاطب را بیاموزند.

در جایی میخواندم : یکی از سوالات مصاحبه شرکت گوگل از داوطلبین استخدام این است که آیا می توانید بانک اطلاعاتی را برای برادر زاده ۷ ساله خودتان تشریح کنید؟

در حقیقت آنها سعی دارند تا مهارت ساده سازی و توانمندی تشریح آنرا در افراد اندازه بگیرند.

منبع: کانال تفکر عمیق

دیدگاهتان را بنویسید