قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > “شال و روسری آوا”قبل خرید چه مواردی رو مهم میدونه؟

“شال و روسری آوا”قبل خرید چه مواردی رو مهم میدونه؟

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که به شدت خسته بوده، طوری که حتی نای صحبت نداشته باشید، اما اطرافیان احساس شاد بودن شما را بیان می کنند و یا برعکس روزی پر انرژی بوده اید ولی دیگران فکر کردند که خیلی روز خوبی را شروع نکرده اید؛ همه این ها به خاطر انتخاب شال و روسری است که به خاطر تناسب و یا عدم تناسب با استایل و چهره شما به وجود آمده است. در واقع شال و روسری یک اکسسوری مهم در استایل به حساب می آید زیرا به عنوان رو در رو ترین پوشاک به چشم طرف مقابل می آید.

دنیای شال و روسری از متنوع ترین و رنگارنگ ترین بخش ها در زمینه مد است. خانم های می توانند با انتخاب شال و روسری دلخواه استایل زیبایی برای خود ایجاد کنند. برای آشنایی خرید شال و روسری در هر زمینه و برای هر مکانی شال و روسری آوا نظر بر این دارد شما را با اصطلاحاتی آشنا کند که در انتخاب شال و روسری برایتان کاربردی باشد.

* قواره های شال و روسری

روسری ها معمولا در حالت مربع دوخته می شوند که این ها از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت هستند که به شرح ذیل می باشد:

۱- قواره ۱۴۰×۱۴۰ که به اصطلاح به آن روسری های قواره بزرگ گفته می شود.

۲- قواره ۱۲۰×۱۲۰ که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

۳- قواره ۹۰×۹۰ که در واقع اندازه متوسط روسری (مدیوم اسکارف) می باشد که جزو پرفروش ترین ها هستند.

۴- قواره ۷۵×۷۵ که معمولاً روسری های ساتن و ابریشم در سایر های کوچک از این نوع هستند.

۵- ۶۵×۶۵ که این روسری ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع مینی اسکارف ها، دستمال گردن و دستمال مچی که بیشتر جنبه تزئین دارند از این نوع هستند.

شال ها معمولا در حالت مستطیل در سایز های مختلف هستند، که در زیر به آن می پردازیم:

۱- قواره ۷۰×۱۸۰ که متداول است و بیشتر از آن استفاده می شود.

۲- ۸۰×۱۸۰ که متوسط است و مخاطب خاص خودش را دارد.

۳- ۷۰×۱۶۰ که کمی کوچکتر است و این هم مخاطب خود را دارد.

۴- ۶۵×۲۰۰ که در زمره شال های بلند هستند که در بازار موجود می باشد.

۵- ۱۰۰×۲۸۰ که بزرگترین سایز از شال می باشد و مخاطب خاص خود را دارد و به آن شال هنرمندی می گویند.

استفاده از قواره های شال و روسری بسته به مکانی که آن را می پوشیم و فصلی که از آن استفاده می کنیم و شرایط دارد.

* جنس شال و روسری

الف) ژاکارد: پارچه های طرح داری که شکل های مختلفی چون لوزی، مربع، مثلث و حاشیه های ال وی و زیگزاکی دارند.

ب) فیلامنت: نخ های یک دست و تکه نشده که به دلیل تولید آن با دستگاه نخ ریسی است و نرمی و براقی خاصی دارد.

ج) اسپان: برعکس فیلامنت از الیاف تکه تکه است که برای پلی استر کاربرد دارد. این نوع پارچه در گردش هوا در شال و یا روسری و خنک نگه داشتن آن اهمیت دارد.

د) آکریل: که مخصوص بافت های زمستانی است و نخ آن حالت پُف کرده دارد. وزن پایین و استفاده ترکیبی از آن، کاربرد این نوع نخ را بلا برده است.

* طیف رنگی شال و روسری (معنای رنگ ها)

در هنگامی که برای خرید پوشاک وارد مغازه ای می شویم اولین چیزی به چشم می آید، رنگ آن است. رنگ در زیبایی استایل تأثیر فراوانی دارد و در طراحی و مد نقش بسزایی را ایفا می کند. در واقعیت رنگ عامل اصلی و مهم در خرید یک شال و روسری می باشد. آیا می دانستید رنگ شال و روسری شما می تواند سطح هوش، زکاوت، وضعیت و سلیقه شما را نشان دهد؟!

در علم روانشناسی هر چقدر رنگ روشن تر باشد، فرد شادتر و از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار است. حال با هم روانشناسی رنگ ها را مرور می کنیم.

الف) روانشناسی طیف رنگ آبی:

آبی یکی از رنگ های اصلی و نماد آرامش استو از آنجا که به نوعی نماد قدرت، دانش، صداقت و اعتماد به نفس است، بهتر است بیشتر در جلسات و مصاحبه ها از آن استفاده شود.

ب) روانشناسی طیف رنگ قرمز:

قرمز رنگی است که در سطح جهانی طرفداران بسیاری دارد، و یک رنگ گرم و پرقدرت است. و برای اینکه بتوانید نظر دیگران را جلب کنید، از این رنگ استفاده نمایید.

ج) روانشناسی طیف رنگ سبز:

سبز نماد آرامش، اطمینان و تعادل است. این رنگ، رنگ یک شخص دلسوز و مهربان است و در دنیای شال و روسری ترند می باشد.

د) روانشناسی طیف رنگ مشکی:

افرادی که می خواهند استایلی خاص داشته باشند از این رنگ استفاده می کنند. چون نماد اقتدار است. این افراد بسیار جدی هستند و روحیه استقلال طلبی دارند.

معنی رنگ در استایل علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد، بلکه در علم روانشناسی هم مفهوم آن اثبات شده است. بطوری که حتی استفاده از شال و روسری در کشورهای غیراسلامی به عنوان اکسسوری مورد توجه قرار می گیرد. پوشاک آوا با رنگ های شاد و دلنشین انتخاب را برای شما عزیزان آسان نموده است.

* الگوهایی که در استفاده از شال و روسری باید به آن توجه کرد.

الف) طرح

اگر از طرح های شلوغ استفاده می کنید سعی کنید لباس و یا مانتو شما ساده یا حداقل یک رنگ داشته باشد. تا جلوه روسری شما بیشتر می شود. حتی طرح های ضلع دار بهتر است با لباس های خیلی ساده پوشیده شود.

ب) رنگ

در تطبیق رنگ شال و روسری کاملا دقت کنید، طوری که قرینه یکدیگر باشند. برای مثال روسری با رنگ های تیره می تواند با لباس های روشن ست شود. یا مثلا یک لباس سفید با یک روسری صورتی و یا زرد می توان زیبایی خاصی به استایل شما بدهد.

ج) شکل و اندازه

در بالا اندازه قواره ها را گفتیم بنابراین سعی کنید بر اساس مانتو و یا لباس خود و میزان گشادی آن، اندازه شال و یا روسری خود را انتخاب کنید.

در این میان به ترکیب شال و روسری با مانتو و یا پالتو خود دقت کنید. برای مثال یک روسری حریر را نمی توان با پالتو یا مانتو ضخیم پوشید و یا برعکس آن.

د) اکسسوری

اکسسوری ها نقش مهمی در زیبایی استایل شما دارد.

ه) نحوه پوشیدن

باید بدانید که برای چه مکانی و برای چه زمانی می خواهید شال و یا روسری را سر کنید. حتی مدل های بستن آن می تواند به زیبایی استایل شما در مکان های مختلف کمک شایانی داشته باشد.

شال و روسری آوا (Ava Clothes) سعی بر این دارد تا با ارائه اطلاعات و اصطلاحات در دنیای شال و روسری کمک کند تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. تا بتوانید چه در فصل گرم که بیشتر از شال و روسری های آبرنگی و یا شال هایی با گل های درشت و شال های نخی و خنک و سبک و پلیسه و چه در فصل سرد سال از انواع روسری های پاییزه و … بهترین بهره را ببرید.

دوست من تصور کن دنیایی از شال و روسری های شیک داری که برای پوشیدن در هر مناسبتی خیالت راحت است.

می توان با کمترین هزینه عالی بود و درخشید. فقط کافیست امتحان کنید. شما ارزشمندید.

شال و روسری آوا

www.avaclothes.ir

دیدگاهتان را بنویسید