قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > شرکت حسابداری سیستم حساب

شرکت حسابداری سیستم حساب

یکی از نیاز های مستمر کسب و کارها انجام امور حسابداری بوده است. حسابداری باعث نظم بخشیدن به واحد های اقتصادی می شود و کمک می کند که مدیریت و مشاغل به کمک گزارشات حسابداری تصمیمات مورد نظر خود را اخذ کنند و در جهت رشد و سود آوری شرکت گام بردارند. واحد حسابداری در سازمان ها وظیفه ارزیابی ، محسابه، ثبت و نگهداری اطلاعات مالی و در نهایت گزارش دهی را بر عهده دارد. معمولا شرکت هایی که واحد حسابداری قوی و کارا دارند عملکرد مناسبی از خود بجا می گذارند و از نقاط قوت شرکت به حساب می آیند.

شرکت حسابداری سیستم حساب
شرکت حسابداری سیستم حساب

توصیه می شود کسب و کارها پیش از دریافت خدمات اول نیاز سنجی کنند و با توجه به اهداف و نیازهای خود امور حسابداری و مالی خود را پیش ببرند. این کار کمک می کند که مجموعه به درستی و به جای خود برای حسابداری مجموعه هزینه کند.شرکت حسابداری سیستم حساب به کمک کارشناسان و مشاوران خبره خود به شما در انجام امور حسابداری کمک خواهد کرد.

شرکت حسابداری
شرکت حسابداری

شرکت حسابداری

حسابداری و محاسبات مالی از زمان های قدیم وجود داشته و با توسعه یافتن اقتصاد و رشد کسب و کارها در دنیا، امور مالی و حسابداری از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند. به همین موجب مجموعه هایی تحت عنوان شرکت حسابداری به عنوان یک شغل در زمینه مالی و حسابداری تاسیس شده اند و به مردم و نیازمندان در این حوزه خدمات ارائه می کنند. یک شرکت حسابداری با نام های دیگری همچون شرکت های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند زیرا امور حسابداری با سایر امور مالی مانند مالیات و بیمه و حسابرسی رابطه مستقیمی دارد و به همین ترتیب آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود می بایست سایر حوزه های را نیز تا حد امکان پوشش دهند.

شرکت­های حسابداری معمولا دارای دپارتمان های مختلفی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و… هستند و برای هرکدام از آنها یک نفر مدیر یا سرپرست مشخص می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این قسمت ها از کارشناسانی مربوط به آن حوزه مورد نظر تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در نهایت تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر خود هستند. این به معنای آن است که اگر یک کسب و کار با شرکت حسابداری قرارداد همکاری برای انجام امور امضا کند علاوه بر داشتن کارشناس مربوطه یک مدیر مالی نیز به طور غیر مستقیم همراه خود خواهد داشت.

اشخاص حقیقی که خدمات مالی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز شرکت های حسابداری هستند اما شرکت های حسابداری به دلیل داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای مختلف و به دلیل بالا بودن تعداد مشتریان، از تجربه بیشتری برخوردار هستند. از جهاتی نیز معمولا شرکت حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در صورت های مالی خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما سایرین شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نمی باشد. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور حسابداری و مالیاتی و… با شرکت حسابداری سیستم حساب تماس بگیرند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

شرکت سیستم حساب
شرکت سیستم حساب

حسابدار پاره وقت

حسابدار پاره وقت یکی از گزینه های جذاب و کم هزینه برای کسب و کارها می باشد. برخی از مجموعه ها بودجه کافی برای امور حسابداری خود ندارند و قصد هم ندارند از امور حسابداری خود غافل شوند به همین دلیل یک گزینه خوب برای انجام امور حسابداری استخدام حسابدار پاره وقت است. حسابدار پاره وقت می تواند به صورت حضوری یا دورکاری به مجموعه ها خدمات حسابداری ارائه دهند. یک حسابدار پاره وقت امکان دارد چندین کار به طور همزمان داشته باشد و آنها را مدیریت می کند.

معمولا واحدها اقتصادی متوسط و کوچک هستند که امور مالی آنها با حسابدار پاره وقت حل و رفع می شود. این واحد ها علاوه بر امور حسابداری با امور مالیاتی نیز سرو کار دارند.  بهترین گزینه برای انجام هر دو مورد برای این شرکتها و مشاغل به خدمات گرفتن حسابدار مالیاتی پاره وقت است. از این طریق هم یک حسابدار دارند که علاوه بر امور حسابداری مباحث مالیاتی را نیز مد نظر دارد و هم به دلیل پاره وقت بودن هزینه کمتری برای آنها خواهد داشت. روش های متفاوت دیگری هم برای این موضوع مطرح است مثل استخدام یک حسابدار و مشاور مالیاتی نیمه وقت.

حسابدار پاره وقت
حسابدار پاره وقت

منظور از حسابدار پاره وقت صرفا استخدام یک حسابدار نیست. بلکه انجام امور حسابداری به صورت نیمه وقت است. به همین موجب می تواند علاوه بر استخدام حسابدار یک گزینه بهتر نیز در نظر گرفت که همکاری به شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی است که امور مربوطه را شخصا خود بر عهده می­گیرد و به صورت نیمه وقت با اعزام حسابدار حضوری و یا دورکاری امور مالی و مالیاتی آن کسب و کار را مدیریت می کند . این شرکت ها معمولا مدیران ارشد یا سرپرست های مالی دارد که عملکرد کارشناسان مربوطه خود را مور بررسی و نظارت  قرار می دهند.

کارکردن با یک شرکت حسابدار و انجام امور حسابداری به صورت پاره وقت این مزیت را برای آن واحد کسب و کار دارد که دیگر نگران ترک حسابدار و یا کیفیت خدمات نخواهد بود. زیرا در شرکت های خدمات مالی و مالیاتی در صورت ترک حسابدار یک حسابدار دیگر جایگزین آن می شود و به دلیل مدیریت و کنترل عملکرد آن حسابدار توسط مدیران بالا دستی کیفیت خدمات نیز بالا می رود. با این کار هزینه های پنهان مجموعه نیز کاهش می یابد برای مثال دیگر نیازی نیست برای حضور مستمر یک حسابدار تدارک دیده شود و هزینه سهم بیمه کارفرما پرداخت نمی شود و عیدی و سنوات هم به آن شرکت پرداخت نمی شود. و با دریافت فاکتور رسمی بر اساس قرارداد منعقد شده می توان هزینه آن را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی هم در صورت های مالی انعکاس داد.

دیدگاهتان را بنویسید