قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > معرفی ۳ مدل از لوکس ترین ساعت های دیواری آنتیک و قدیمی

معرفی ۳ مدل از لوکس ترین ساعت های دیواری آنتیک و قدیمی

امروزه با گذشت زمان و مدرن شدن زندگی، اجناس قدیمی و آنتیک طرفدار بسیاری پیدا کرده اند. این اجناس که از گذشته به یادگار مانده اند و معمولا بالای ۱۰۰ سال قدمت دارند نشان دهنده فرهنگ، هنر و شیوه زندگی گذشتگان هستند.

اجناس قدیمی و آنتیک معمولا شامل لوازمی مثل: ساعت، ظروف نقره، مجسمه های برنزی، آیینه، گلدان و… می شوند. در میان اجناس آنتیک ساعت های دیواری طرفداران بسیاری دارند، امروزه ساعت ها عضو جدا نشدنی دکوراسیون داخلی منازل هستند و در همه اتاق های خانه دست کم یک ساعت دیواری به چشم می خورد. اگر علاقمند به عتیقه و اجناس لوکس هستید به شما پیشنهاد می کنیم از ساعت های دیواری آنتیک برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، در ادامه مطلب به معرفی سه مدل از ساعت های دیواری محبوب می پردازیم با ما همراه باشید.

ساعت های آنتیک وزنه دار

در طراحی این مدل ساعت های آنتیک که در دسته ساعت های دیواری نیز قرار دارند، وزنه هایی با شکل های مختلف بکار رفته است که معمولا از ساعت آویزان هستند این وزنه ها معمولا به شکل استوانه هستند اما مدل های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه معرفی میکنیم.

ساعت قمری سه وزنه آنتیک

در طراحی این ساعت فرشته های سور اسرافیل بسیار زیبا بر روی ساعت دیواری قرار گرفتند و همانطور که از نام ساعت قمری سه وزنه آنتیک پیداست، سه وزنه استوانه ای شکل از ساعت آویزان هستند که نمای ساعت را بسیار شکیل کرده اند.

این ساعت بیشتر برای خانه هایی که با سبک کلاسیک دکور شده اند مورد استفاده قرار می گیرد اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که منزل خود را به صورت کلاسیک دکور کرده اید این ساعت دیواری انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود و به گونه ای طراحی دکوراسیون منزل شما را تکمیل می کند.

متریال مورد استفاده در ساخت این ساعت چوب و فلز برنز است در ساخت این ساعت ها از بهترین و با کیفیت ترین متریال استفاده شده است که پس از گذشت سال ها همچنان جلوه و زیبایی خود را دارند. ملودی این ساعت از نوع پیانو و هشت کوک است.

ساعت وزنه گلابی دیواری آنتیک

در طراحی ساعت وزنه گلابی همانطور که از نامش پیداست از دو وزنه گلابی شکل استفاده شده که ظاهری خاص به ساعت بخشیده است. متریال بکار رفته در ساخت ساعت وزنه گلابی دیواری آنتیک فلز برنز و چوب است تمام متریال مورد استفاده در این ساعت با کیفیت هستند و با گذشت زمان زیبایی خود را حفظ کردند.

ارتفاع این ساعت بدون در نظر گرفتن وزنه ها ۶۵ سانتی متر است، این ابعاد باعث می شود این ساعت قابل استفاده در خانه هایی با ابعاد متوسط نیز باشد. کشور سازنده ساعت وزنه گلابی کشور آلمان است و مارک این ساعت fhs  می باشد.

شاید این سوال برای شما مطرح باشد که دلیل استفاده از وزنه در این نوع ساعت ها چیست؟ باید به شما بگوییم در این سبک از ساعت ها از وزنه به عنوان عامل ذخیره سازی انرژی استفاده می شود؛ بدین صورت که ساعت های وزنه گلابی و وزنه استوانه ای  براساس برآیند نیروهای طبیعی و در جهت کشش جاذبه زمین کار می کنند. در اکثر این ساعت ها پاندول یا وزنه های آویزان، حرکت رفت و برگشتی دارند که این حرکت هر ثانیه تکرار می شود.

نکته دیگری که هنگام خرید ساعت های وزنه دار باید به آن توجه کنید قیمت این محصولات است. این ساعت ها با طراحی های مختلف در بازار موجود است و به دلیل قدمت و ارزش تاریخی ان ها معمولا گران هستند.

نکته ای که هنگام خرید ساعت و هرگونه اجناس آنتیک باید به آن توجه کنید این است که این محصولات به صورت تک و خاص هستند به طور مثال تعداد زیادی از ساعت وزنه گلابی دیواری وجود ندارد، برای فروش بسیاری از محصولات آنتیک مزایده برگزار میشود و این محصولات به کسی که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد فروخته خواهد شد.

ساعت کوکو آنتیک

این ساعت برای اولین بار با طرح هایی الهام گرفته از جنگل و حیواناتی نظیر گوزن و دارکوب ساخته شده است. همچنین در برخی از طرح های آن از برگ و گل و اسلحه شکاری در طراحی استفاده شده است به همین دلیل ساعت های کوکو به ساعت شکاری نیز معروف است.

دلیل اصلی نام گذاری ساعت کوکو آنتیک صدای آن است. برای صدای این ساعت ها از کوکو استفاده شده است. این ساعت قابلیت پخش دو ریتم موسیقی و همچنین سایلنت کردن را دارد.

در طراحی این ساعت نیز مطابق شکل از وزنه استفاده شده است ولی شکل وزنه این ساعت با دو مدل قبلی متفاوت است و با ترکیب ساعت و طرح پرندگان هم خوانی دارد.

متریال به کار رفته در ساخت این ساعت چوب است و تمام طرح های موجود در آن کار دست می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سه مدل ساعت دیواری آنتیک پرداختیم. برای خرید محصولات آنتیک می توانید به فروشگاه های اینترنتی مثل مستر آنتیک مراجعه کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید