قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > ناسزا گفتن راهی برای کاهش درد

ناسزا گفتن راهی برای کاهش درد

مطالعات نشان می‌دهد که ناسزا گفتن راهی برای کاهش درد است و ناسزاگویی در هنگام تحمل درد جسمی می‌تواند به ما کمک کند درد را بهتر تحمل کنیم.

به گزارش Heathline و به گفته متخصصان، »ناسزاگویی همچنین می‌تواند به ما در ایجاد انعطاف‌پذیری عاطفی و کنار آمدن با موقعیت‌هایی که احساس می‌کنیم هیچ کنترلی روی آنها نداریم، کمک کند«.

ناسزا گفتن راهی برای کاهش درد
ناسزا گفتن راهی برای کاهش درد

این در حالی است که محققان دانشگاه کیل در بریتانیا طی یک مطالعه دریافتند افرادی که هنگام فرو بردن دست در آب یخ‌زده، کلمات ناسزا را بکار می‌برند، درد کمتری احساس می‌کنند و می‌توانند دستان خود را بیشتر از کسانی که از کلمات خنثی استفاده می‌کنند، در آب نگه دارند.

محققان همچنین ثابت کرده‌اند که استفاده از الفاظ رکیک در طی یک تجربه دردناک می‌تواند باعث پاسخ «جنگ یا گریز» بدن (یک واکنش فیزیولوژیک که افراد در پاسخ به ادراکاتشان نسبت به موقعیت‌‌های خطرناک، برای نجات خود نشان می‌‌دهند)  و افزایش ترشح آدرنالین شود.

اما یک مورد قابل توجه نیز وجود دارد. دکتر ریچارد استیونز، مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه کیل می‌گوید: »این تاثیرات در کسانی که بیشترین کلمات ناسزا را در طول روز استفاده می‌کنند (حداکثر ۶۰ کلمه ناسزا در روز)، دیده نمی‌شود.«

در واقع استفاده بیش از حد از کلمات ناسزا می‌تواند اثر احساسی آنها را کاهش دهد. این کار همچنین موجب ایجاد فشار و استرس بیش از حد به مراکز هیجانی مغز می‌شود.

استفاده از الفاظ ناسزا اگر در موقعیتی قرار داشته باشید که دسترسی به خدمات پزشکی یا مسکن وجود نداشته باشد، می‌تواند یک تسکین‌دهنده درد کوتاه‌مدت باشد. با این حال، اگر شما عادت دارید که تمام وقت فحش دهید، نباید منتظر این تاثیرات باشید!

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید