قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > نسل جدید صفحه نمایش گرهای سه بعدی

نسل جدید صفحه نمایش گرهای سه بعدی

امروزه کمتر کسی مایل به استفاده از صفحه کلید بر روی موبایل‌‌‏ است، هرچند برخی شرکت‌‌‏ها بر روی بعضی مدل موبایل‌‌‏ها هنوز صفحه کلید قرار می‌‌‏دهند. اما واقعیت این است که گ‌‏هی صفحه نمایش لمسی می‌‌‏تواند اذیت کننده باشد مخصوصا در جایی که با زدن یک دکمه ممکن است کارتان به خوبی پیش برود.

نسل جدید صفحه نمایش گرهای سه بعدی
نسل جدید صفحه نمایش گرهای سه بعدی

یک شرکت سازنده در پی این است که بر روی کیس تبلت از ماده‌‌‏ای به صورت مایع کیبورد بسازد. جالب‌‌‏تر این‌‌‏که شرکت آلمانی بوش هم اکنون در حال تحقیق و تولید صفحه نمایش لمسی جدیدی‌‌‏ست که بازخورد تماس بر روی صفحه را به آن اضافه می‌‌‏کند. اساسا این شرکت قصد دارد حالتی از «احساس» را به صفحه نمایش اضافه کند که فرد بدون نگاه کردن به صفحه از ان استفاده کند.
شرکت بوش به یک سیستم به نام نئو سنس دست یافته است که ترکیبی از عناصری است که می‌‌‏تواند بازخور لمسی به کاربر بدهد و یک تعامل با صفحه نمایش برقرار کند. از دیگر عناصر بازخورد مربوط به صفحه نمایش مربوط به جلوه‌‌‏های بصری، صدا و ارتعاشات است؛ اما این شرکت قصد دارد یک سری دکمه هم به صفحه نمایش اضافه کند.
بافت نئوسنس بر روی صفحه نمایش می‌‌‏تواند «سفت یا نرم» یا به حالت‌‌‏های دیگری باشد که جای هر کلید با کاربرد خاص را مشخص کند.
به این ترتیب یک راننده قادر خواهد بود بدون نگاه به صفحه یک دکمه خاص را پیدا کند و با فشار کم یا زیاد بر روی کلید کار خاصی را بر روی ماشین انجام دهد.
این سیستم همچنین به کاربر این امکان را می‌‌‏دهد عملکرد خاصی را در تبلت فعال یا غیر فعال کند و با فشار لمسی بیشتر بین کانال‌‌‏های رادیو یا موسیقی جستجو کند.
شرکت اپل در حال حاضر تماس لمسی حساس به فشار را در آیفون S6 به کار برده است. این سیستم ۳D touch (تاچ سه بعدی) نام دارد.
علاوه بر شرکت اپل شرکت‌‌‏های دیگر همچون گوگل و سامسونگ در حال تحقیق و مطالعه جهت بهبود صفحه نمایش‌‌‏ها هستند.

اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید