قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > نکاتی برای درخشان شدن پوست

نکاتی برای درخشان شدن پوست

شاخص اصلی پوست سالم درخشش طبیعی است. اما عواملی مانند سبک زندگی استرس زا ، برنامه شلوغ کاری ، خواب ناکافی ، کمبود رژیم غذایی ، آلودگی ، اشعه های مضر آفتاب (UVA / UVB) ، سیگار کشیدن بیش از حد و نوشیدن الکل می تواند پوست شما را کدر و خشک کند .

نکاتی برای درخشان شدن پوست
نکاتی برای درخشان شدن پوست

همه اینها جزئی از زندگی شماست و نمی توانید از آنها فرار کنید. با این حال مطمئناً می توانید از آنها جلوگیری کنید. در حالی که نمی توانید سن خود را حفظ کنید ، مطمئنا می توانید از بین رفتن درخشش و درخشندگی پوست خود را کاهش دهید.

نکاتی برای درخشان شدن پوست

ماسک صورت ساخته شده از سفیده تخم مرغ و عسل به ملایمت تیرگی پوست شما را برطرف  خواهد کرد.

جو و عسل، ماست و بادام زمینی را با هم ترکیب کنید و آنرا روی پوست خود بمالید، ۵ دقیقه نگه دارید و بعد با آب ولرم بشویید.

خیار یک پاک کننده طبیعی است. آب خیار را با شیر مخلوط کرده و به جای شیر پاک کن از آن استفاده کنید.

۳/۱ فنجان نارگیل، سه قاشق چایخوری خامه، ۳/۱ فنجان انبه رسیده، ۴/۱ فنجان عسل و سه قاشق چایخوری پودر جو را با هم ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه پوستتان را با آب گرم بشویید. این ترکیب برای پوست های چرب بسیار عالی عمل می کند.

برای پوست های چرب، می توانید از ترکیبی از انگور، لیمو، و سفیده تخم مرغ استفاده کنید. ۲۰ دقیقه آنرا روی پوستتان نگاه دارید و بعد با آب گرم شستشو دهید. لیمو نوعی پاک کننده طبیعی به شمار می رود، انگور پوستتان را نرم میکند و سفیده تخم مرغ هم آنرا سفت می کند. اگر پوستتان احساس خارش کرد نگران نشوید.

یک عدد لیمو را بریده و آنرا روی پوستتان بمالید. ۲۰ دقیقه نگه دارید و بعد با آب سرد شستشو دهید. اینکار پوستتان را شاداب می کند. البته اگر پوستتان از نوع خشک است از انجام آن خودداری کنید.

عسل، لیمو و روغن گیاهی را با هم مخلوط کنید. این ترکیب مرطوب کننده ای عالی برای پوست های خشک به حساب می آید. این ماسک را ۱۰ دقیقه روی پوستتان نگه دارید.

ترکیبی از عسل و شیر را روی پوست صورتتان بمالید. اینکار باعث درخشنده شدن پوستتان خواهد شد.

یک قطعه کدو تنبل را با زرده تخم مرغ و شیر مخلوط کنید و برای درخشنده شدن پوستتان آنرا ۳۰ دقیقه روی پوستتان نگه دارید.

نصف فنجان عسل را به آب حمامتان اضافه کنید تا پوستتان نرم و صاف شود.

برای نرم شدن پوست کمی برگ نعناع را با بادام مخلوط کنید. آنرا با آب گرم ترکیب کرده و به همه جای بدنتان بمالید. تا موقع خشک شدن آن را روی پوستتان نگه دارید و بعد با آب گرم بشویید.

تر کردن پوست با آبدوغ به مدت ۱۵ دقیقه چربی پوستتان را بدون اینکه آنرا کاملاً خشک کند، می گیرد.

مالیدن آب هویج روی پوست به صورت روزانه لکه های پوست را برطرف خواهد کرد.

برای رفع تیرگی پوست زیربغل و گردن، آبلیمو را با آب خیار و کمی زردچوبه مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان نگه دارید.

برای از بین بردن موهای صورت کمی از مخلوط سفیده تخم مرغ و شکر و پودر ذرت را روی آن بمالید. زمانیکه خشک شد، به ملایمت آن را از روی صورت کنده و اینکار را سه الی چهار مرتبه در هفته تکرار کنید.

مالیدن تکه های سیب بر روی پوست های مرطوب درخشندگی آنرا کنترل می کند.

برای پوست های نرم، روزانه یک عدد موز رسیده له شده را برای ۲۰ دقیقه روی پوستتان بمالید.

مالیدن مرتب آب گل کلم روی زگیل، باعث افتادن آن می شود.

برای پوست های حساس از این ماسک طبیعی استفاده کنید. پودر پوست پرتقال خشک شده را با شیر مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۲۵ دقیقه روی صورتتان نگاه دارید و بعد شستشو دهید

دیدگاهتان را بنویسید