قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > هوم بلیچینگ بهتر است یا آفیس بلیچینگ؟

هوم بلیچینگ بهتر است یا آفیس بلیچینگ؟

امروزه استفاده از روش‌هایی برای زیباتر به نظر رسیدن دندان‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. پس  از مراجعه به دندانپزشک زیبایی و ترمیمی معمولا این سوال برای شما به وجود می آید که برای داشتن لبخند زیبا کدام روش بهتر است؛ لمینت یا کامپوزیت یا بلیچینگ ؟ از محبوب‌ترین روش‌هایی که جهت زیبایی دندان‌ها به کار گرفته می‌شود، می‌توان به هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ اشاره نمود. با انجام این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشید. اگر شما نیز قصد انجام زیباسازی دندان‌های خود با استفاده از روش بلیچینگ را دارید، شاید برایتان سوال پیش آید که هوم بلیچینگ بهتر است یا آفیس بلیچینگ؟ بررسی هر یک از این روش‌ها به تصمیم‌گیری بهتر شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

بلیچینگ دندان و مزایای آن

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی می‌توانید به سفید کردن دندان‌های خود در خانه بپردازید. دندانپزشکان می‌توانند قالب مناسب با دندان‌های شما را ایجاد کنند. بنابراین شما به راحتی در خانه با اضافه کردن ژل مخصوص به قالب‌ها و توجه به توصیه دندانپزشک می‌توانید ۳۰ دقیقه الی یک ساعت در روز و به مدت چند هفته به انجام این روش بپردازید تا دندان‌هایی سفید داشته باشید.

روش‌های خانگی بسیار زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند. شما می‌توانید برای درمان دندان‌های لک شده و سفید کردن آن‌ها از سفیدکننده‌های دندان بدون نسخه استفاده کنید. این محصولات فاقد پراکسید هستند. بنابراین ممکن است نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. با استفاده از آن‌ها احتمال داده می‌شود که سفید کردن دندان‌ها مدت زمان بسیاری طول بکشد. بنابراین استفاده از روش بیلیچینگ دندان و عمل به توصیه دندانپزشک می‌تواند در سفید کردن دندان‌های شما بسیار مؤثر واقع گردد. در این بین شاید تعدادی از افراد کامپوزیت دندان ارزان را برای اصلاح طرح لبخند خود ترجیح دهند؛ لازم به ذکر است که درمان های زیبایی دندان تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهند بود که تحت نظر یک متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی و با بهترین متریال انجام گیرد.

مؤثر است. این روش ریسک بالایی نداشته و آسیبی به مینا دندان وارد نمی‌کند. همچنین مانند سایر روش‌ها همچون لمینت، نیازی به برش دندان‌ها نخواهد بود.

مراقبت پس از بیلیچینگ دندان بسیار آسان است. اگر مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه و… را کاهش دهید، از بیلیچینگ دندان در طولانی مدت بهره خواهید برد. این روش بسیار آسان بوده و کم‌تر از یک ساعت انجام می‌شود. بیلیچینگ دندان یک روش امن و راحت برای سفید کردن دندان‌ها به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که پس از انجام این روش باید مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان را جدی بگیرید تا دندان‌هایتان برای مدت زیادی سفید بمانند.

موارد به کارگیری روش هوم بلیچینگ

هر کسی می‌تواند به استفاده از این روش بپردازد. برای استفاده از این روش باید معاینه کامل دندان‌ها توسط دندانپزشک انجام گیرد. بنابراین دندانپزشک بررسی می‌نماید که آیا این روش برای فرد مناسب است یا خیر. استفاده از این روش بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که دندان‌های سالمی دارند و تنها می‌خواهند دندان‌های خود را سفید و درخشان‌تر کنند.

افرادی که دچار مشکلات حاد دهان و دندان هستند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. همچنین برخی از افراد به موادی مانند پراکسید یا دیگر مواد شیمیایی حساسیت دارند. به کارگیری روش هوم بلیچینگ در این افراد توصیه نمی‌شود. همچنین این روش برای خانم‌های باردار و در دوران شیردهی مناسب نخواهد بود.

آفیس بلیچینگ؛ تحقق رویای دندان های درخشان

از دیگر روش‌های متداول برای سفید و درخشان کردن دندان‌ها می‌توان به آفیس بلیچینگ اشاره کرد. در این روش از مواد شیمیایی مخصوص با غلظت بالا برای سفید کردن و درخشان نمودن دندان‌ها استفاده می‌شود. این روش با تجهیزاتی کاملاً تخصصی و به صورت استریل انجام می‌گیرد.

مقایسه هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ هر دو روش‌هایی مناسب برای سفید کردن دندان‌ها هستند. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشید. این دو روش با هم تفاوت‌هایی نیز دارند. آفیس بلیچینگ همان‌طور که از نامش پیداست، توسط دندانپزشک و به وسیله تجهیزات تخصصی انجام می‌گیرد. آفیس بلیچینگ از عملکرد بسیار سریعی برخوردار است. همچنین سفید ماندن دندان‌ها نیز به طول می‌انجامند.

مدت زمان سفید کردن دندان‌ها با استفاده از آفیس بلیچینگ کم‌تر از هوم بلیچینگ خواهد بود. در روش آفیس بلیچینگ از غلظت بیش‌تری پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود. همچنین ممکن است دندانپزشک هنگام استفاده از این مواد شیمیایی از نور‌های مخصوص استفاده کند تا سرعت کار افزایش یابد. در صورتی‌که هوم بلیچینگ در خانه و در طول چند جلسه انجام می‌گیرد. در این روش باید صبر و حوصله بسیاری را نسبت به آفیس بلیچینگ به خرج دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

آفیس بلیچینگ در چند جلسه انجام می شود؟

همان‌طورکه اشاره کردیم، آفیس بلیچینگ روش سریع‌تری نسبت به هوم بلیچینگ به حساب می‌آید. بنابراین تنها در یک یا دو جلسه می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید. البته ممکن است متناسب با جنس دندان‌ها به یک جلسه دیگر نیز نیاز داشته باشید. پس از انجام این کار معمولا دندانپزشکان توصیه می‌کنند که از کیت‌های هوم بلیچینگ برای سفید ماندن بیشتر دندان‌ها استفاده کنید.

چه نورهایی در روش آفیس بلیچینگ مورد استفاده قرار می گیرد؟

در روش بیلیچینگ دندان نورهای ویژه‌ای را برای تاثیر بیشتر پراکسید هیدروژن مورد استفاده قرار می‌دهند. این نورها عاملی فعال‌کننده برای این ماده شیمیایی محسوب می‌شوند. دندانپزشکان از سه نور متداول LED، پلاسما آرک و هالوژن برای سفید کردن دندان‌ها با استفاده از پراکسید هیدروژن استفاده می‌کنند. بهترین نور برای تاثیر بیشتر پراکسید هیدروژن، نور در طیف آبی است. نورهایی که در این طیف وجود دارند، توسط مولکول‌های پراکسید هیدروژن بهتر جذب شده و به سرعت فعال می‌گردند.

سوالات متداول

آیا بلیچینگ دندان‌ها در سن خاصی انجام می‌گیرد؟

همه افراد می‌توانند از این روش برای سفید کردن دندان‌های خود استفاده کنند. البته معمولا دندانپزشکان استفاده از این روش را به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌کنند. زیرا عاج و مینای دندان‌ها به صورت کامل تکمیل نشده‌اند.

بلیچینگ دندان برای چه افرادی مناسب نیستند؟

این روش برای افرادی که دندان‌هایشان بیش از حد پوسیده شده است و دچار بیماری‌های لثه هستند، انتخاب مناسبی نخواهد بود. همچنین خانم‌های باردار و افرادی که بیماری‌های قلبی حاد دارند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

آیا بلیچینگ دندان عوارض بسیار زیادی دارد؟

این روش نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان، عوارض بسیار کمی دارد. البته ممکن است در اولین یا دومین جلسه از طول درمان، عوارضی مانند تحریک لثه‌ها را تجربه کنید.

سخن پایانی

تحقیق در مورد این‌که هوم بلیچینگ بهتر است یا آفیس بلیچینگ؛ یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از اقدام به استفاده از این روش‌ها باید انجام دهید. هر یک از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند. شما با توجه به شرایط خود و توصیه دندانپزشک می‌توانید از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید. این روش‌ها از جمله کم ریسک‌‍‌ترین روش‌ها برای سفید کردن دندان‌ها محسوب می‌شوند. دکتر سید رضا خسروانی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی  پس از شرکت در آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی موفق شد رتبه برتر آزمون بورد تخصص کشوری را کسب کند. هم اکنون ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بخش ترمیمی و زیبایی می باشند و با نمونه های درمانی موفق متعدد بلیچینگ دندان، کامپوزیت و لمینت در خدمت مراجعین محترم هستند تا لبخندی دلنشین را به آنان هدیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید