قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > پنج نشانه خارج شدن بدن از فرم مطلوب

پنج نشانه خارج شدن بدن از فرم مطلوب

نشریه تایمز آو ایندیا در گزارشی به پنج نشانه خارج شدن بدن از فرم مطلوب اشاره کرده که به شما هشدار می‌دهند بدن‌تان به دلیل عادات غلط از فرم خارج شده است.

در حالی که برخی از افراد دوران همه‌گیری کرونا را صرف انجام تمرینات ورزشی و تغذیه سالم کرده‌اند، برخی دیگر با نادیده گرفتن این عادات سالم، دچار مشکلات متعددی شده‌ و برای حفظ سلامتی خود باید سبک زندگی‌شان را تغییر دهند.

پنج نشانه خارج شدن بدن از فرم مطلوب
پنج نشانه خارج شدن بدن از فرم مطلوب

با کوچک‌ترین حرکتی نفس‌نفس می‌زنید:

یک فرد سالم اغلب ترجیح می‌دهد از پله‌ها استفاده کند تا آسانسور. برعکس، هنگامی که بدن از فرم خارج می‌شود، به احتمال زیاد فرد با کوچک‌ترین حرکتی به نفس‌نفس می‌افتد. اگر نفس شما بعد از چند دقیقه پیاده‌روی و یا با بالا رفتن از پله سنگین می‌شود، باید این مسئله را جدی بگیرید، فعالیت بیشتری داشته باشید و بیشتر به دنبال ورزش و خوردن غذاهای سالم و کم‌کالری بروید.

ضربان قلب شما در حالت استراحت زیاد است:

به غیر از تنفس، ضربان قلب غیر طبیعی در شما نیز می‌تواند علامتی از خارج شدن بدن از حالت فرم باشد. اگر متوجه شدید که ضربان قلب‌تان حتی در مواقعی که در حال حرکت نیستید و بدن‌تان در حالت استراحت است، بالا است، این یعنی شما یا مضطرب هستید، دچار کم‌آبی شده‌اید و یا از خواب محروم هستید، که همه این‌ها نشانه‌های طبیعی نبودن وضعیت بدن است.

شما بیشتر مستعد جراحات هستید:

وقتی بدن ضعیف است، بیشتر در معرض آسیب‌ها قرار می‌گیرید. شما دردهای مکرر در پشت، شانه‌ها، گردن و هر قسمت دیگر بدن را احتمالا تجربه خواهید کرد. این امر نباید نادیده گرفته شود و شما باید تمرینات منظم را برای جلوگیری از آسیب بیشتر آغاز کنید. این کار همچنین ماهیچه‌های شما را تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

همیشه هوس غذاهای ناسالم می‌کنید:

اغلب وقتی فعال نیستید یا سبک زندگی بی‌تحرکی دارید، ممکن است سراغ غذاهای ناسالم بروید. هوس‌های بی‌دلیل برای غذاهای بی‌ارزش می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. طبق نظر متخصصان، عدم تحرک و داشتن اشتیاق مداوم برای خوردن غذاهای ناسالم اغلب می‌تواند باعث ایجاد هورمونی به نام گرلین شود. گرلین هورمونی موثر بر افزایش احساس گرسنگی است.

دچار بی‌خوابی هستید:

عدم ورزش کافی، تغذیه ناسالم و استرس همگی می‌توانند سبب خواب ناکافی شوند. در حالی که تأثیر بی‌خوابی ممکن است کند باشد، اما می‌تواند بدن شما را در معرض خطرات مزمن قرار دهد. این امر همچنین می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، زیرا خواب و استرس به هم مرتبط هستند و هورمونی به نام کورتیزول تولید می‌کنند که منجر به افزایش وزن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *