قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > پوست موز برای پوست مفید است؟

پوست موز برای پوست مفید است؟

افراد زیادی در رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که مالیدن پوست میوه به صورت فایده‌های زیادی دارد. آیا نظر کارشناسان بهداشتی و پزشکان هم همین است؟ آیا واقعا می‌تواند به همین سادگی باشد که پوست موز را روی صورت خود بمالیم و منتظر دیدن آثارش باشیم؟ آیا واقعا” پوست موز برای پوست مفید است؟

دکتر تیلور بولاک، متخصص پوست از کلینیک کلیولند، می‌گوید زود نتیجه‌گیری نکنید.

پوست موز برای پوست مفید است؟

 در اینترنت و مخصوصا رسانه‌های اجتماعی به ​​شما این‌طور نشان می‌دهند که مالیدن پوست موز روی پوستتان معادل تکان دادن یک عصای جادویی است. آن‌ها می‌گویند این کار آثار زیر را دارد:

– ظهور چین‌وچروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد
– حلقه‌های سیاه زیر چشم را کم می‌کند
– التهاب را تسکین می‌دهد

همه این‌ها عالی به نظر می‌رسند اما یک نکته وجود دارد: احتمالا جواب نمی‌دهد. دکتر بولاک می‌گوید: «هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مالیدن پوست موز به صورت قرار است کمکتان کند.»

فواید پوست موز برای پوست

پوست موز نمی‌تواند برای رفع مشکلات پوستی شما معجزه کند اما پشت اینکه چرا این‌قدر به آن توجه می‌کنیم، دلیل محکمی وجود دارد.

دکتر بولاک می‌گوید: «موز از نظر آنتی‌اکسیدان بسیار غنی است. آنتی‌اکسیدان‌ها مواد طبیعی‌اند که برای بدن شما از جمله پوست، عالی‌اند و برای رژیم مراقبت از پوست شما مکملی عالی به شمار می‌روند.»

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که پوست موز دارای سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان است و پوست موز نارس نسبت به پوست موز رسیده و پلاسیده، آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد.

فواید آنتی‌اکسیدان‌ها برای پوست

اما آنتی‌اکسیدان‌‌ چیست و چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ برای درک آن‌ها، ابتدا باید در مورد آسیب پوست صحبت کنیم.

چیزهای زیادی می‌توانند به پوست شما آسیب بزنند از جمله پدیده‌ای به نام استرس اکسیداتیو یا استرس اکسایشی. این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که مولکول‌های ناپایدار معروف به رادیکال‌های آزاد به سلول‌های شما متصل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند دی‌ان‌ای سلول‌ها یا غشای آن‌ها را تغییر دهند.

استرس اکسایشی می‌تواند از خورشید یا محیط مانند دود و آلودگی ناشی شود. همچنین می‌تواند به عنوان بخشی از روند سوخت‌وساز طبیعی پوست اتفاق بیفتد. استرس اکسایشی با کاهش میزان کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست روند پیری را سرعت می‌دهد. از نظر ظاهری، این حالت خود را به شکل چین‌وچروک، افتادگی، تغییر بافت یا تغییر رنگ پوست نشان می‌دهد.

دکتر بولاک می‌گوید: «به لحاظ نظری، احتمالا می‌توانید با مالیدن پوست موز روی پوستتان مقداری آنتی‌اکسیدان دریافت کنید، اما اگر هدف شما داشتن یک برنامه مراقبت از پوست پر از آنتی‌اکسیدان است، بهتر است به جای آن، از یک محصول مراقبت از پوست غنی از آنتی‌اکسیدان برای صورت استفاده کنید».

آیا باید استفاده از پوست موز را بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست قرار داد؟

اینکه به قدرت ترمیم پوست موز با هر چیزی که به اندازه پوست موز ارزان و آسان باشد، باور داشته باشیم، بسیار وسوسه‌انگیز است اما در واقعیت، اگر نگوییم بی‌فایده است، دست‌کم باید بگوییم فواید آن حداقلی است. اگر به دنبال آنتی‌اکسیدان‌اید، به سراغ محصولاتی که به طور خاص برای پوست ساخته شده‌اند، بروید.

منابع آنتی‌اکسیدان

روغن آرگان- این روغن طبیعی که معمولا برای پوست و مو استفاده می‌شود، از هسته درخت‌های آرگان در مراکش استخراج می‌شود.

روغن جوجوبا-  این روغن طبیعی که آثار ضدالتهابی نیز دارد، از درختچه‌ای به دست می‌آید که در جنوب غربی ایالات‌ متحده و شمال مکزیک رشد می‌کند.

ویتامین سی- این محصول مراقبت از پوست دارای تاثیر ضدپیری است و می‌تواند به یکنواخت شدن رنگ‌دانه‌های پوست هم کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید