قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟

چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟

هیچ زندگی عاری از درد و رنج و اندوه نیست. متأسفانه همه ما در برهه‌ای از زندگی خود دوره‌های دشواری را تجربه خواهیم کرد.در این مطلب خواهیم گفت که چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟

گرچه ممکن است نتوانیم اتفاقاتی را که برای ما می‌افتد کنترل کنیم، اما می‌توانیم نحوه واکنش خود را در برابر اندوه کنترل کنیم؛ بنابراین پرورش احساس انعطاف‌پذیری راهی است که باید دنبال کنید.

از نظر روانشناختی انعطاف، به عنوان “فرآیند سازگاری مناسب در برابر مشکلات، آسیب‌ها، فاجعه، تهدیدها یا حتی منابع قابل توجه استرس” تعریف شده است، انعطاف‌پذیری به ما اجازه می‌دهد حتی در دوره‌های آزاردهنده نیز قوی باشیم. اگر می‌خواهید این ویژگی را تقویت کنید، تغییرات کوچکی وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید.

چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟
چگونه از اندوه فاصله بگیریم؟

روی آینده خود سرمایه‌گذاری کنید

ممکن است در حال حاضر اوضاع احساس ناپایداری کند. با این حال می‌توانید روی آینده خود سرمایه‌گذاری روانی کنید، درواقع می‌تواند تصمیم بگیرید که برای آینده چه کارهایی انجام دهید و این موضوعی مهم برای شادی بلندمدت شما خواهد بود.

لذت‌های روزمره را بچشید

حتی در میان سختی‌ها، ما همیشه می‌توانیم لذت‌های روزمره را تجربه کنیم، تماس با یک دوست، خوردن یک قهوه یا یک برش شکلات، دوش گرفتن، قدم زدن و بسیاری از موارد مشابه می‌توانند به شما در افزایش احساسات زندگی کمک کنند.

به خواب خود اهمیت بدهید

تحقیقات منتشر شده توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان می‌دهد که خواب بیشتر باعث شادی و سلامت بیشتر افراد می‌شود، در حالی که کمبود خواب نتیجه عکس دارد. وقتی خوب می‌خوابیم، ایمنی بدن را تقویت می‌کنیم، حالات روانی خود را تنظیم می‌کنیم، عملکرد مغز را افزایش می‌دهیم و استرس خود را کاهش می‌دهیم.

درباره خودتان مثبت صحبت کنید

اگر می‌خواهید عزت نفس و مقاومت خود را در برابر مشکلات زندگی بالا ببرید، استفاده از تأییدهای مثبت می‌تواند پاسخ شما باشد. ممکن است بخواهید جملات مثبتی که قدرت شما را پر می‌کند یادداشت کنید و آن‌ها را در مکان‌های قابل مشاهده در اطراف خانه خود نصب کنید و بهتر است حتی وقتی درباره خودتان صحبت می‌کنید، مثبت فکر کنید.

منبع انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید