قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > چگونه بفهمیم بدنمان سرحال و قبراق است؟

چگونه بفهمیم بدنمان سرحال و قبراق است؟

اگر روزهای شما شامل رفتن به محل کار ، نظافت منزل ، مراقبت از خانواده و شاید وقت گذرانی با دوستانتان باشد ، ممکن است احساس کنید دیگر فرصتی برای ورزش ندارید.

در هر صورت ، این احتمال وجود دارد که به شدت از حالت آمادگی  بدنی خارج شده و حتی در انجام ساده ترین آزمایش های آمادگی جسمانی نیز مشکل داشته باشید.

چگونه بفهمیم بدنمان سرحال و قبراق است؟
چگونه بفهمیم بدنمان سرحال و قبراق است؟

در اینجا هفت علامت وجود دارد که نشان می دهد باید سطح فعالیت روزانه خود را یک درجه بالاتر ببرید ، زیرا شما در فرم مطلوبی نیستید.

چگونه بفهمیم بدنمان سرحال و قبراق است؟

۱-شما نمی توانید حرکت شنا سوئدی را انجام دهید:

شنا رفتن بر روی زمین از بهترین نشانه های سلامت جسمی افراد است. بزرگسالان زیر ۵۰ سال باید بتوانند بین ۵ الی ۱۰ شنا بروند تا  احساس کنند که بدن شان زیاد از دور خارج نیست. اگر به هر دلیلی این ورزش را نمی توانید انجام دهید بد نیست به مرور و با افزودن تمرین های ساده به ماهیچه های بدن قدرت کافی برای انجام آن را بدهید.

۲-زمان زیادی طول می کشد تا ضربان قلبتان آرام شود:

اگر از نظر فیزیکی سرحال باشید و ورزش در برنامه های هفتگی تان گنجانده شده باشد بعد از دویدن ممکن است ضربان قلب تان بین ۱۴۰ تا ۱۹۰ هم برسد. پس از دویدن، ضربان قلب از اوجی که گرفته است در هر دقیقه، ۲۰ دفعه کاهش می یابد تا آنکه به نفس کشیدن معمولی برسد. اگر بدن به اندازه کافی سرحال نباشد بازگشت به تنفس عادی زمان بیشتری می برد.

۳-دور کمرتان زیاد است:

وزن افراد رابطه مستقیمی با سلامت جسمی ندارد. اما چربی جمع شده در دور شکم، علامت مشخصی است از آنکه، بدن مقداری چربی ذخیره کرده است که وجودش برای قلب و اعضای داخلی بدن زیاد خوشایند نیست. بر اساس آمار سایت اطلاعات پزشکی، دور شکم مردان بهتر است از ۱۰۰ سانتیمتر بیشتر نباشد. خانم ها هم ترجیحا آن را در  حوالی ۸۵ سانتیمتر نگه دارند بهتر است

۴- اگر احساس ناتوانی در بالا رفتن از پله ها

بالا رفتن از پله ها علامت خوبی است برای روی فرم بودن بدن … طبیعتا در حین بالارفتن از پله ها، بدن نیاز به اکسیژن بیشتر دارد و سرعت تنفس بیشتر می شود. ولی اگر احساس ناتوانی از قدم برداشتن بر پله ها وجود داشت و شش ها با تقلای بیش از حد، مشغول تهیه اکسیژن باشند یعنی اینکه بهتر است ورزش را در برنامه روزانه قرار دهید.

۵-هوس شیرینی:

بدن در حین ورزش کالری می سوزاند ولی حتما دلیل نمی شود که بلافاصله بعد از تمرین، بدن تان میل به خوردن یا شیرینی خوردن داشته باشد. در یک تحقیق، متوجه شده اند ۳۰ نفر که به طور مرتب ورزش می کنند بلافاصله بعد از غذا به سرغ  موادغذایی نرفته اند. در حالی که آدم هایی که به اندازه کافی قبراق نیستند بلافاصله بعد از حرکات بدنی، تمایل به شکر و خوردن هر غذایی که دم دست شان است دارند.

۶-تعداد ضربان قلب

 قلب در حالت نشسته معمولا بین ۶۰ الی ۱۰۰ بار می تپد. اما مشخص شده است که افراد ورزشکار، در حالت عادی و نشسته، قلب شان حوالی ۴۵ مرتبه می زند. بنا بر این، هر چه ضربان قلب بالاتر باشد نشان می دهد که بدن، از نظر جسمی  زیاد سرحال نیست.

۷-احساس خستگی همیشگی:

شاید هر روز از جلوی باشگاه تمرین بدنی رد می شوید و فکر می کنید که اگر این تمرین ها را بکنید برای تان در روز، رمقی نخواهید داشت اما بر اساس  نظرات موسسه تمرینات فیزیکی، ورزش دوای احساس ضعف و خستگی است. اگر آمادگی  تمرین جدی ندارید حتی قدم زدن های وقت نهار هم می تواند باعث افزایش  انرژی شود.

منبع  :وب مدیکال

بیشتر بخوانید:

خستگی مزمن و را ه های درمان آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *