قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنیم؟

چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنیم؟

ژل آلوئه‌ورا سبب جوانسازی پوست گشته، پوست را هیدراته کرده و باعث می‌شود همیشه شاداب به نظر برسد. آلوئه‌ورا یک مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب می‌شود.

این ماده دارای خواص ضدباکتریایی بوده که باعث می‌شود که برای درمان جوش صورت بسیار مفید باشد.

این ماده، یک آنتی اکسیدان فوق العاده طبیعی است که آسیب و صدمه اکسیداتیو را در پوست را به حداقل می‌رساند. از این رو سبب ایجاد درخشندگی طبیعی پوست شما می‌گردد.

آلوئه‌ورا استحکام پوست را حفظ کرده و به عنوان یک کرم ضد پیری بسیار موثر، کاربرد دارد.

آلوئه‌ورا برای کاهش درد و التهابات پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای درمان آفتاب سوختگی، نیش حشرات، اگزما، بریدگی و زخم پوستی نیز استفاده می‌شود.

این ماده، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و سلول‌های جدیدی را به وجود می‌آورد.

آلوئه‌ورا می‌تواند لکه‌های تیره پوستی را تا حد زیادی از بین برده و پوست را تا حد زیادی روشن کند.

در ادامه این مقاله،به شما آموزش می دهیم چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنید و اگر می‌خواهید به طور مرتب از آن استفاده کنید، آن را در یک ظرف محکم قرار داده و در یخچال بگذارید. به این ترتیب ژل در شرایط مطلوبی قرار خواهد داشت.

چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنیم؟
چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنیم؟

چگونه ژل آلوئه‌ورا را در خانه درست کنیم؟

۱. برگ‌های گیاه را با دقت انتخاب کنید؛ برگ‌های میانی گیاه، حاوی ژل بیشتری هستند، زیرا این ناحیه آبدارتر، نرم‌تر و پهن‌تر است.

۲. برگ‌ها را با زاویه از قسمت پایه گیاه برش دهید.

۳. حال بگذارید برگ‌ها به مدت ۱۵ دقیقه به حالت ایستاده بمانند تا شیره یا عصاره آن خارج شود. عصاره آلوئه‌ورا ماده‌ای زرد رنگ است که در لحظه برش برگ، از بین می‌رود. اجازه دهید تا به طور کامل تخلیه شود.

۴. برگ را بشویید تا عصاره باقی مانده نیز به طور کامل خارج شود.

۵. برگ آلوئه‌ورا را روی تخته برش قرار داده و قسمت‌هایی از برگ که خار دارد را با دقت جدا کنید. سپس آن را از هر دو طرف برش دهید.

۶. پس از اتمام این کار، باید لایه سبز برگ را جدا کرده و ژل شفاف را داخل ظرف بریزید. همچنین می‌توانید برگ‌ها را از دو قسمت بالایی و پایینی خرد کرده و ژل آن را با کمک قاشق تخلیه کنید.

۷. این ژل را در یک ظرف ریخته و در جای خنک نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید