قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > کدام غذاها آلرژی بهاره را بدتر می‌کنند؟

کدام غذاها آلرژی بهاره را بدتر می‌کنند؟

به گزارش “ریدرز دایجست” با این که به طور قطع نمی‌توان از آلرژی و علائم آن اجتناب کرد، خبر خوب این است که عدم مصرف برخی گزینه‌های غذایی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید واکنش‌های آلرژیک در فصل بهار را مهار کنید با ما باشید با مطلب کدام غذاها آلرژی بهاره را بدتر می‌کنند؟

کدام غذاها آلرژی بهاره را بدتر می‌کنند؟
کدام غذاها آلرژی بهاره را بدتر می‌کنند؟

هیستامین تا حد زیادی مسئول خارش، قرمزی، تورم و احتقان است. خوردن غذاهای حاوی هیستامین در مقادیر زیاد می‌تواند باعث شعله‌ور شدن علائم آلرژی شود.

یک مطالعه منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی آیووا نشان داده که برخی از میکروب‌های موجود در پنیرهای کهنه می‌توانند واکنش‌هایی مانند آلرژی ایجاد کنند. افرادی که آلرژی به شیر دارند، باید به‌ شدت از مصرف لبنیات در هر شکلی،‌از جمله پنیر پرهیز کنند.

میوه برای شما مفید است، اما بسیاری از انواع آن، از جمله توت‌ها، پروتئینی در پوست دارند که شبیه گرده گیاهان است. در کسانی که آلرژی به توت دارند، علائمی مانند تورم، بثورات و مشکلات دستگاه گوارش ظاهر می‌شود. علائم خفیف آلرژی به این میوه‌ها را می‌توان با آنتی‌هیستامین کاهش داد.

تا به حال متوجه شده‌اید که بعد از خوردن چیلی بینی شما آبریزش می‌کند؟ غذاهای پرادویه می‌توانند به پاکسازی سینوس‌ها و مجاری بینی و رقیق شدن مخاط کمک کنند. اما اگر علائم شما آزاردهنده است، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد. یک نوع سندرم به نام “رینیت چشایی” وجود دارد که در آن افراد در اثر قرار گرفتن در معرض غذاهای پرادویه، با عطسه یا آبریزش بینی مواجه می‌شوند. این عارضه احتمالا در اثر واکنش اعصاب مرتبط با حس چشایی ایجاد می‌شود. اگر علائم شما شامل مشکلات پوستی، دردهای شکمی یا تنگی نفس نیز هستند، به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

سندرم “آلفا گال” آلرژی شدید و ناگهانی به گوشت قرمز است و اعتقاد بر این است که توسط کنه‌ها و سایر حشرات منتقل می‌شود. کارشناسان معتقدند که کنه‌ها می‌توانند یک مولکول قند به نام آلفا گال را از طعمه خود گرفته و سپس آن را به قربانی بعدی خود منتقل کنند. در برخی از افراد این مولکول قند وارد شده به بدن، یک واکنش سیستم ایمنی ایجاد می‌کند که بعداً در هنگام خوردن گوشت قرمز، علایم آلرژی خفیف تا شدید به وجود می‌آید. اگر پس از خوردن گوشت علائمی مانند کهیر، حالت تهوع یا مشکل تنفس مشاهده کردید، حتماً به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید