قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > ۱۰ عادت بد شما که شما باید آنها را ترک کنید

۱۰ عادت بد شما که شما باید آنها را ترک کنید

شما جمع عادتهایتان هستید. وقتی اجازه می دهید عادتهای بد کنترل شما را به دست گیرند ، آنها به طرز چشمگیری مانع موفقیت شما می شوند. چالش این است که عادات بد  مخفی هستند ، به آرامی شما را تحت فشار قرار می دهند بطوریکه حتی متوجه آسیب های آنها نباشید.

وارن بافت:

“زنجیره ای از عادتها بیش از حد پیش پا افتاده  احساس می شوند تا اینکه خیلی سنگین می شوند تا حدی که ترکشان سخت می شود.”

خودکنترلی لازم برای ایجاد عادت های خوب (و متوقف کردن موارد بد) به عنوان پایه و اساس یک اخلاق کاری قوی و بهره وری بالا عمل می کند. خود کنترلی مانند عضله است – برای تقویت آن باید آنرا  تقویت کنید. با شکستن عادات بد زیر ، عضلات خودکنترلی خود را تقویت کنید:

۱- استفاده از تلفن ، تبلت یا رایانه در رختخواب.

این نکته مهمی  است که اکثر مردم حتی نمی دانند به خواب و بهره وری آنها آسیب می رساند. نور آبی با طول موج کوتاه نقش مهمی در روحیه ، سطح انرژی و کیفیت خواب شما دارد. در صبح ، نور خورشید حاوی غلظت بالایی از این نور آبی است.

 هنگامی که چشمان شما به طور مستقیم در معرض آن قرار می گیرد ، نور آبی تولید هورمون القا کننده خواب ملاتونین را متوقف می کند و باعث می شود هوشیاری بیشتری داشته باشید. بعد از ظهر ، پرتوهای خورشید چراغ آبی خود را از دست می دهد ، این به بدن شما اجازه می دهد ملاتونین تولید کند و خواب شما را شروع کند. تا عصر ، مغز شما انتظار تابش نور آبی را ندارد و نسبت به آن بسیار حساس است.

۲- به طورغیر مفید در اینترنت گشت و گذار می کنید.

برای  اینکه بطور کامل در یک کار غرق شوید ، ۱۵ دقیقه متوالی تمرکز شما را می طلبد. پس از انجام این کار ، شما در حالت سرخوشی از افزایش بهره وری قرار می گیرید. تحقیقات نشان می دهد که بهروه وری افراد دراین حالت پنج برابر بیشتر هستند. وقتی ازجریان کار خود خارج می شوید تا اخبار ، فیس بوک ، اخبار ورزش یا …. را بررسی کنید ، این شما را از جریان خارج می کند.

این بدان معناست که شما مجبورید ۱۵ دقیقه دیگر تمرکز مداوم انجام دهید.

۳- در حین مکالمه تلفن خود را چک می کنید.

هیچ چیز افراد را مانند چک کردن پیام متنی یا حتی یک نگاه سریع به تلفن در حین مکالمه ناراحت نمی کند. وقتی شروع  به مکالمه می کنید ، تمام انرژی خود را روی مکالمه متمرکز کنید. متوجه می شوید وقتی که خود را در آن غوطه ور کنید ، مکالمه ها لذت بخش تر و موثرتر هستند.

۴- با استفاده از چندین  زنگ اعلان.

زنگ اعلان های متعدد یک کابوس بهره وری است. مطالعات نشان داده اند که هر وقت که از تلفن و ایمیل خود یک اعلان دریافت می کنید ، باعث می شود بهره وری شما کاهش یابد. هر بار که پیام به تلفن شما ارسال  می شود یا ایمیلی که وارد صندوق ورودی شما می شود و صدای زنگ می شنوید، فکرمی کنید ممکن است تماس ضروری باشد ، اما اینگونه نیست.

 برای جلوگیری از پرت شدن حواستان از طریق زنگ اس ام اس  های خود ، تمام ایمیل ها و پیامهای  خود را جمع کنید و در زمان های مشخص شده آنها را چک کنید. این یک روش اثبات و اثربخش برای کار است.

۵- گفتن “بله” وقتی باید بگویید “نه”.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو نشان می دهد که هرچه نه گفتن شما سخت تر باشد ، احتمال استرس ، فرسودگی و حتی افسردگی را تجربه می کنید ، همه این موارد توانایی خود کنترلی  را از بین می برد.

 گفتن نه ، در واقع یک چالش مهم خودکنترلی برای بسیاری از افراد است. “نه” کلمه ای قدرتمند است که نباید از اجرای آن هراس داشته باشید. وقتی وقت آن رسیده است که نه بگوییم ، افراد عاطفی باهوش از عباراتی مانند “من فکر نمی کنم بتوانم” یا “مطمئن نیستم” استفاده می کنند. . فقط به خود یادآوری کنید که گفتن نه یک عمل خودکنترلی است که با جلوگیری از تأثیرات منفی ناشی از تعهد ، خودکنترلی آینده شما را افزایش می دهد.

۶- فکر کردن در مورد افراد سمی.

همیشه افراد سمی وجود دارند که راهی برای رفتن  زیر پوست شما و ماندن در آنجا دارند. هر بار که فکر خودرا درگیر خود همکار یا شخصی که باعث جوشاندن خون شما می شودمی کنید  ، به جای آن به شخص دیگری که در زندگیتان مهم است، فکر کنید .

 افراد زیادی که سزاوار توجه شما هستند و آخرین کاری که شما می خواهید انجام دهید این است که درباره افرادی فکر کنید که مهم نیستند و کارهایی که انجام می دهند مهم نیستند.

۷- انجام چند وظیفه در طول جلسات.

اگر یک جلسه ارزش توجه کامل شما را ندارد ، نباید در وهله اول در آن شرکت کنید. و اگر جلسه ارزش توجه کامل شما را دارد ، پس باید همه آنچه را می توانید انجام دهید. انجام چند وظیفه در طول جلسات با ایجاد این تصور که فکر می کنید از همه مهم تر هستید ، به شما آسیب می رساند.

۸- پخش شایعات

شایعه‌کنندگان لذت خود را از بدبختی های دیگران به دست می آورند. ممکن است در ابتدا به مشکلات شخصی یا حرفه ای شخص دیگری سرگرم شوید ، اما با گذشت زمان ، خسته کننده می شود ، باعث می شود احساس ناخوشایندی داشته باشید و به افراد دیگر صدمه بزنید. چیزهای مثبت  و مطالب  جالب برای یادگرفتن بجای  بدبختی دیگران ، بسیار زیاد است.

“ذهن های بزرگ درباره ایده ها بحث می کنند ، افراد معمولی در مورد رویدادها بحث می کنند ، و ذهن های کوچک درباره افراد بحث می کنند.” – ایلانور روزولت

۹-هیچ کاری را شروع نمی کنید تا وقتی که مطمئن شوید موفق می شوید

اگر شروع به کار نکنید و به ایده های خود فرصت ندهید تا تکامل یابید ، چگونه می توانید چیزی عالی ایجاد کنید؟ جودی پیکولت در مورد اهمیت پرهیز از کمال گرایی کاملاً خلاصه کرد: “شما می توانید یک صفحه بد را ویرایش کنید ، اما شما نمی توانید یک صفحه خالی ویرایش کنید”.

۱۰- خود را با افراد دیگر مقایسه می کنید.

وقتی احساس لذت و رضایت شما ناشی از مقایسه خود با دیگران باشد ، شما دیگر مالک شادی خودتان نیستید. وقتی نسبت به کاری که انجام داده اید احساس خوبی دارید ، اجازه ندهید که نظرات یا دستاوردهای هر کسی این مسئله را از شما دور کند.

اگرچه غیرفعال کردن واکنش های شما نسبت به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند غیرممکن است ، لازم نیست خود را با دیگران مقایسه کنید مهم نیست که افراد دیگر چه فکری می کنند یا انجام می دهند ، ارزش خودتان  را از درون شما  می آید. شما هرگز به اندازه آنها خوب یا بد نیستند .

با تمرین خودکنترلی برای شکستن این عادت های بد ، می توانید همزمان عضلات خودکنترلی خود را تقویت کرده و عادت های ناخوشایند را که قدرت این کار را دارند تا حرفه شما را به حالت مهلکی نابود کنند ، برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید